Onze dochter is 15,5 maand en loopt al zeker 3 maanden aan één handje, achter de poppenwagen (ook achteruit). Ze staat superstevig en stapt goed! Als ik haar 2 blokjes geef, of een bal, loopt ze zo weg...Ze kan het dus wel, maar heeft het vertrouwen nog niet. Weet eigenlijk wel dat je niks kan forceren, maar iemand tips om haar op weg te helpen? het zou voor haarzelf én voor papa en mama een stuk frustratie schelen, haha! Groetjes Annelies.
misschien speelsgewijs naar papa laten lopen en dan enhousiast met open armen ontvangen en dan weer naar mama, eerst heel dicht bij elkaar en dan steeds verder uit elkaar tot ze echt een stukje loopt? ze gaat het inderdaad vanzelf doen maar via een spelletje willen ze nog wel eens vergeten dat ze het niet durven.
Hoi Mijn meisje is 16 maanden en loopt los vanaf 1 april. Ze liep toen al zeker 3 maanden achter haar karretje, auto en wasmand en aan de hand. Wij dachten precies hetzelfde, wanneer gaat ze nou loslopen? En opeens had ze het door!! Ik zat achter de PC rond te zwerven op ZPen zie opeens een hoofdje langs de stoelen lopen. Ik dacht nog bij mezelf, ze is toch helemaal niet zo groot op haar knieën en ze liep dus naar mij toe. Vanaf dat moment liep ze steeds vaker los, soms weer onzeker en aan de hand. Nu overal los.Komt vanzelf en opeens. geduld...komt zeker weten goed
Spelenderwijs wil ze het ook wel doen. Als wij overenthousiast doen, wordt ze helemaal wild en blijft ze oversteken, totdat ze een zwieber maakt en dan stopt ze acuut ! Hmmm froggie, jouw verhaal stemt me positief, haha! Net nog weer even 'geoefend'. Ze had een gilletje aan en ik had alleen mijn wijsvingers onder haar gilletje en toen liep ze zo de kamer rond. Totdat ze dus weer door had dat ze los liep en toen ging ze zitten... Komt ook vast goed, geloof ik direct, maar wanneer?!?!?
hahaha hier heeft het dus ook 2,5 maand geduurd. Liep ook de hele kamer door als we haar t-shirtje bij haar schouder beethielden, mijn man en ik grapte al dat we er een wasknijper op gingen zetten, als we idd blokjes oid gaven liep ze ook gewoon door, maar als we haar t-shirt loslieten of als ze door kreeg dat we het blokje niet vast hadden ging ze meteen op haar knietjes. We hebben er eigenlijk ook niet mee geoefend, haar gewoon haar eigen gangetje laten gaan en gedacht het komt vanzelf wel. En.... dat was ook zo Wat hier de trigger was, is dat we een loopkikker (stok met kikker voorop, die ze voor zich uit moeten duwen) hadden gekocht. Ze stond, ik ga m aan haar nadat ik voor had gedaan wat je ermee moest doen en ze liep zo weg. Sindsdien loopt ze alleen nog maar en het voordeel dat ze al zo lang achter van alles en aan 1 handje loopt is dat ze eigenlijk bijna nooit valt. Ze draait rondjes, is "springen" aan het oefenen en doet stapjes achteruit zonder te vallen. Dus het komt echt vanzelf (en anders gewoon een loopkikker oid kopen )
Mijn oudste heeft wel bijna een half jaar aan de hand gelopen, voordat hij het los durfde. Hij was bijna 1,5 toen we hem voor de grap steeds een stapje tussen ons heen en weer lieten lopen. En idd, steeds iets verder weg. En ineens draaide hij zich om en liep zo naar de speelgoedhoek. Vanaf dat moment kon hij loslopen en deed hij niets anders meer. Heel apart.
Hier hetzelfde. Loopt achter haar loopkar (rent eigenlijk ) en een flinke vaart aan 2 handjes maar alleen? No way! Een maand geleden 3 stapjes alleen en tot op vandaag nog niet verder gekomen dan 3 stapjes alleen. Na die 3 stappen begint ze te schateren, wiebelt even en laat zich dan op haar kontje zakken. Alsof ze wil zeggen: jaaaaaa doei, mij niet gezien! Komt wel, ik vind het ook nog wel handig, zeker met naar buiten gaan want ze wil nu al niet meer echt in de kinderwagen, als ze straks kan lopen vrees ik dat ik haar er helemaal niet meer in krijg!
niks doen gewoon afwachten en vooral niet gaan pushen. het komt wanneer het komt en geloof me er komen nog tijden dat je zou willen dat ze eens stilzaten.