Wanneer liep jouw peuter netjes met je mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suuzan, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier een ontdekkend peutertje van net 2 jaar die alles graag bekijkt onderweg, maar nog veel liever rent... en dan het liefst de andere kant op en hij is snel! Aan de hand lopen vindt hij even goed, maar is hij zo zat. Meestal gaat hij dus in de buggy mee. In een winkel is het drama zonder buggy. Ik ben benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen ze best goed mee konden lopen. Mijn dochtertje was rustiger en ik weet de precieze leeftijd niet meer van haar.
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter was het een drama in de buggy.. ze wilde lopen.
    Dus eigenlijk al heel snel en dat mocht van mij maar dan moest ze wel bij me blijven anders ging ze wel in de buggy.

    Dat heb ik gelijk een keer toe moeten passen en toen was het duidelijk. Ik ben daar best streng en consequent in geweest.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  3. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hier ook geen buggy-zitter maar een die graag stapt.
    Ik denk dat ze vanaf 2 jaar al mooi met me meeliep, vanaf 2,5 zéker! Altijd mooi mijn handje vast :)
     
    OumSou en Suuzan vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.041
    113
    Vrouw
    Vanaf moment dat hij kan lopen, ik ben juist blij dat hij wat vrijer is en 1 heel gangpad verder durft te lopen.

    T is niet zo'n enorme ontdekker.

    Fietst en rent wel voor mij uit, maar 1 keer 'stop' zeggen en hij wacht of komt terug. Stopt standaard bij oversteek punten. Wij hebben hem juist moeten aanmoedigen om dit te doen.

    Die luxe zal ik vast niet bij kind 2 krijgen :p
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier nog een voorzichtig meisje, maar loopt ook pas 3 maandjes los, vorige week 2 geworden. Ze is verder wel ondeugend genoeg, dus denkt dat de fase van weglopen nog wel gaat komen.
    Voor nu blijft ze nog netjes bij mij, maar als ze geen zin meer heeft gaat ze gewoon op haar kont zitten, maakt niet uit waar we zijn, midden op het schoolplein, de supermarkt of gewoon op straat, ze weigert verder te lopen. Dus in zo'n geval gaat zij dus gewoon in de buggy. Aan de hand lopen vind zij juist nog leuk en waarschijnlijk ook prettig/veilig.
    Ze kan ook nog niet rennen, dus vandaar dat ik denk dat ze deze grappen echt nog wel gaat krijgen.
    Ik denk dat de oudste richting de 3 was voordat hij goed luisterde met meelopen en stopte als ik dat zei of links ging als ik links ging en dan niet stiekem rechts gaan. Als hij niet luisterde ging hij na 1-2x waarschuwen in de buggy. Daarna mocht hij het nog 1x proberen en luisterde hij dan weer niet, dan bleef hij gewoon in de buggy tot we thuis waren.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste vanaf 2,5 toch wel heel netjes, mijn jongste nu met bijna 5 nog steeds niet...
    Zelfde zeer consequente aanpak met bv in de kinderwagen bij niet luisteren, later verplicht aan de hand etc... Twee totaal verschillende kinderen.
     
    spruitje80 en Suuzan vinden dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Liep ze juist maar eens wat harder haha. Ze vindt álles interessant. Wil alles bekijken, aanraken, ontdekken dus een paar 100 meter wandelen duurt eeuwig. Ik probeer er juist een beetje vaart in te krijgen door voor te stellen om naar de hoek van de straat te rennen enzo. Ze mag altijd lopend beginnen maar als mijn geduld en/of tijd op is dan gaat ze in de wandelwagen.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Haha hier precies zo met mijn dochter van 2,5
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    De oudste 2 hebben dat van het begin af aan gedaan, de jongste eigenlijk nooit.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Even kijken, je hebt het dan over tempo en richting/luisteren naar aanwijzingen he?

    Nou de oudste 2 zijn nu 9 en 11 en die volgen redelijk nu. ;)
    Die van 4 als ze goed gemutst is wel :thumup: en de jongste...:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: ik denk dat ie ook minstens 10 is voordat ie normaal meeloopt . :|
     
    Roos12 en Suuzan vinden dit leuk.
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Je maakt me bang:roflmao::roflmao: ik had gehoopt dat iedereen zou zeggen: nou vanaf 2,5 jaar is het goed gekomen;)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Onze zoon was net 3. En nog steeds heeft hij af en toe een bui, maar hij loopt vaker netjes mee dan niet.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Sorry haha. Het ene kind is het andere niet natuurlijk. Ik heb 3 ‘doeners’. Die zijn dus ietwat impulsief. Nr 3 is meer een denkertje/volger zoals ikzelf.
    Ik ben in ieder geval niet meer bang voor de blikken als ik weer eens een krijsend kind heb in de buggy omdat hij gevaarlijk bezig is (tussen auto’s door, de weg op willen rennen, etc);)
    In de winkel pakt ie de spullen sneller dan dat ik ze kan terugzetten, dus ik heb dan altijd of een buggy of hij gaat in de kar.
    Wil niet zeggen dat hij natuurlijk nooit vrij mag lopen, maar ik moet de tijd hebben. Naar school gaan bijv, neem ik 10 min extra voor. Dan is het niet erg als ie een paar keer de verkeerde kant op rent.;)
    Ben ik toevallig wat later heeft ie pech en gaat ie in de buggy.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  14. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.456
    113
    Vrouw
    #14 Fantykoekie, 17 jul 2019
    Laatst bewerkt: 17 jul 2019
    Euhm hier is hij 6 en netjes meelopen zit er nog niet helemaal in.
    Hij haalt wel al lang geen gevaarlijke stunts meer uit en dat heeft altijd wel meegevallen maar of hij ging rennen of hij zette zich neer als hij moe was. o_O.
    Zeggen tot waar hij mocht rennen hielp wel veel. Hielp beter dan de hele tijd corrigeren.

    Sinds 4,5 jaar loopt hij meestal netjes mee of ik kan om de 3 stappen op hem wachten omdat hij 300 afleidingen in die 3 stappen ziet. :cool: (mama bloesem, ooh die bloem ziet er anders uit dan gisteren, oooh mama kijk hier ligt een papiertje, de maan, waauw' groot vliegtuig, ooh kijk dezelfde auto als van ons mama,...) En nog 999 andere dingen die hij ziet.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    De jongens nooit, dochter altijd :roflmao:
    De jongens zaten dus ook lang in de buggy. Ze mochten het best proberen hoor, maar zodra ze wegliepen gingen ze direct weer in de buggy. Dochter was een beetje lui, dus vond die buggy wel fijn, maar zij liep nooit weg als ze wel zelf liep. Nog steeds ben ik de jongens altijd kwijt in een pretpark of dierentuin ofzo, terwijl dochter altijd dichtbij is :)
    Wat ik wel regelmatig deed met de jongens is het bos in, dan konden ze zo lang lopen en rennen als ze wilden, ze wisten vaak de weg wel redelijk, of bleven vanzelf wel een keer staan. Beiden konden wel hele lange stukken lopen (de jongste was 3,5 en ging mee in de bergen wandelen, toen ik met dochter na 1,5 uur naar beneden ging na een klim van ruim een uur, ging hij vrolijk zingend nog verder naar boven met zijn vader, opa en broer), maar in een stad ofzo ging hij echt vast in de buggy.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  16. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Heb ook een ontdekkende peuter maar dat is voor ons geen reden om hem in de buggy te doen.
    Hij mag ontdekken want dan kan ik hem uitleggen wat wel en niet kan.
    Het is niet altijd even leuk of makkelijk, maar heb het idee dat hij er veel van opsteekt en zolang ik hem overal bij betrek gaat het 7 van de 10 keer wel goed
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    C gelijk.
    N kan geen lange stukken lopen dus de buggy gaat vaak nog mee.
    Maar als die loopt luistert ie heel goed.
    En soms heeft ie een dwarse bui en gaat ie zitten of zoals gisteren ging die midden op straat liggen want hij ging even slapen zei die :rolleyes:
    Ze moeten altijd wel bloemetjes plukken onderweg:p
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  18. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    4 en 6 en still trying.. Ze zijn hardleers, of nieuwsgierig, of niet bang, of snel afgeleid, of hoe je het noemt..
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  19. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    De oudste van 5,5 loopt alleen mee als ze er zin in heeft :p de jongste is wel wat gehoorzamer, maar die kan er ook zo vandoor sprinten als ie wat leuks ziet.. opletten dus :p
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  20. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    De middelste liep vanaf de eerste stapjes al netjes mee. Altijd of een hand of buggy vasthouden of na 2 stappen kijken of ik nog wel achter haar liep. De jongste is nu net 2 en loopt meestal wel goed mee. Af en toe moet ik haar juist bij de hand pakken omdat ze zo ontzettend langzaam is.

    De oudste daarentegen... Die liep nooit mee. Ze kon rustig lopen en ineens de andere kant op rennen. Levensgevaarlijk als je woont in een drukke stad. Nu is ze 6 en zijn mijn ogen bij het lopen nog steeds op haar gericht. Ze weet alle regels, ze kan ze ook prima volgen. Tot ze aan de overkant van de straat iemand ziet die ze kent en dan is ze weg.
     
    Suuzan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina