wanneer logeren ?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door deirdre, 5 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    Hoi iedereen,
    mijn schoonouders zaten al snel wat te pushen om mijn zoontje bij hen te laten slapen.
    Ik ben daar nog niet aan toe.
    Mijn vriend is ook aan het pushen. Hij wil doorslapen in de nacht. Tot nu toe slaapt ons zoontje door in de nacht. Soms word hij wel eens wakker in de nacht voor een fles.
    Daarnet zei mijn vriend tegen ons zoontje dat ie daar blijft slapen vannacht.
    Helemaal geen overleg. En dus toen ruzie want ik moet maar toegeven aan mijn schoonouders hun gepush.

    Wanneer ging jullie kleintje voor het eerst uit logeren ?
     
  2. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Oudste was bijna 1 toen hij voor het eerst ging logeren. Jongste is nu ander half, en is nog nooit logeren geweest. Ik persoonlijk voel niks voor het hele ‘logeren’. Nu, dat de oudste kan zeggen : ik wil bij opa en oma logeren. Gaat hij wel eens uit logeren. Maar dat is dan puur voor zijn eigen plezier. Niet omdat wij dat ‘willen’.
     
    Saskia82 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dochter is 13 maanden en heeft twee keer bij mijn ouders geslapen. Dat had praktische redenen.
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    2 maanden geloof ik. Maar ben daar vrij makkelijk in.
     
    Zusterke, masami, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    De oudste weet ik niet exact meer, een maand of negen denk ik? De jongste gaat dit weekend, met net 3 maanden voor het eerst (samen met zijn zus).

    Ik zou vooral boos zijn vanwege het niet overleggen. Verder is het iets waar je samen uit moet komen.

    Oh en als je de kleine dan een keer laat logeren, ga dan ook echt fijn samen wat leuks doen en de volgende ochtend lekker uitslapen!
     
    Tweedeopkomst en Blijdorp vinden dit leuk.
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    De middelste heeft nog nooit ergens gelogeerd, jongste ook niet, gewoon omdat het niet nodig was..


    Overigens bind ik je vriend een grote zeur.. hij wil doorslapen, maar je zoontje slaapt grotendeels ook door....
    War is dan het probleem? Als zoontje slaapt slaapt je vriend toch ook...?


    Enne... no way dat Mn kind uit logeren ging op deze manier....;)
    ( sowieso niet met 6 maanden maar dat terzijde)
     
    Saskia82 vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Zoon is bijna 3 en heeft nog nooit gelogeerd. Dochter dus ook niet.
    Vind het niet nodig. En het is ook niet nodig geweest.
     
  8. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn zoontje wordt volgende maand twee en heeft nog nooit ergens gelogeerd. Moet er niet aan denken!

    Als je vriend wil doorslapen gaat ie maar op de logeerkamer liggen.
     
  9. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Mijn zoontje heeft 2 weken geleden met ruim 3 voor het eerst gelogeerd. Hij had zelf gevraagd of hij een keer bij zijn oom mocht slapen. Dat was voor mij ook mijn idee, pas als hij er zelf om gaat vragen (ik dacht stiekem niet dat hij het al zo vroeg zou vragen). Ging erg goed.

    Op deze manier klinkt het inderdaad niet leuk en het doet er eigenlijk ook niet toe wanneer onze kinderen voor het eerst gingen logeren. Het gaat om wat jij en je vriend willen. Dus ik denk dat jullie samen moeten gaan zitten en dit bespreken. Dat jullie rustig naar elkaars argumenten moeten luisteren en een compromis vinden.
     
  10. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier zijn ze allebei een paar weken geleden bij mijn ouders wezen logeren.
    Dochtertje was toen net 3, zoontje net 1.
    Dat was omdat wij een nachtje naar Zandvoort waren.
     
  11. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Maar.. heb je toegegeven naar je vriend?
    Als hij zo nodig wil doorslapen, laat hem dan lekker een nachtje bij z’n ouders slapen..
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik zou boos zijn op mijn vriend als het zo zou verlopen.

    Verder ging ze met ongeveer 8 maanden voor het eerst logeren. Eerder kon ik het niet aan.
    Zij vindt het geweldig, ze heeft bij opa en oma een eigen kamertje en zij passen iedere week sowieso een dag op. Ze is echt helemaal fan van hen dus voor haar is iedere logeerpartij (ongeveer 1x per 2maanden) een groot feest. Voor ons het een fijn moment om iets samen te doen. Ik slaap eigenlijk alleen maar slechter als ze niet thuis slaapt, omdat ik niet even stiekem kan checken hoe het met haar is. Maar goed, ik ben dan ook nogal neurotisch.
     
    masami vindt dit leuk.
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    jongste was 3 maanden maar dat was noodzaak omdat ik in het ziekenhuis lag
    oudste was wat ouder ik denk zo rond de 8 maanden
    maar ik ben er niet zo moeilijk in....

    maar ik zou de manier waarop dit gaat ook niet oke vinden of hij nou een paar maanden is of 2 jaar
    je hoort het hier samen over eens te zijn
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gaat ie pas uit logeren als ie zelf kan aangeven dat te willen. Uitzonderingen mbt calamiteiten daargelaten.
    Hij is nog nooit wezen logeren, en als het aan mij ligt gaat ie de komende 2 jaar ook nergens logeren.
     
    Saskia82 vindt dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Beide met een maand of 3 geloof ik... ik vind het allemaal ook niet zo problematisch als de meeste reacties hierboven.
     
    pippa26, Zusterke, Iertje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zoon ging met 9 maand een nachtje naar mijn ouders op de camping, maar dochter pas met bijna 2. Verschil daar was fles vs borst.
    Moet er niet aan denken om mijn kindje zo vroeg al een nacht te moeten missen.
     
  17. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf nog geen kinderen maar mijn nichtje van bijna 6 maanden heeft afgelopen weekend voor het eerst een nachtje bij ons gelogeerd.
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Mijn oudste 2 al redelijk vroeg, mijn jongste 2 nog niet. Maar dat ligt niet aan mij :roflmao:
    Mijn moeder wil liever niet eerder dan dat ze zich verstaanbaar kunnen maken + doorslapen, dus binnenkort gaat het er wel een keer van komen met mijn peuter van 3. :)

    Op de manier waarop je vriend het aanpakt zou ik het echt niet ok vinden.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  19. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Als jij het nog niet wil, dan lekker thuis houden :) Ik snap je vriend ook niet zo als jullie zoon best goed slaapt over het algemeen. Ik weet niet meer precies wanneer ze voor het eerst gingen logeren. Met een maand of 6? Ik gaf wel borstvoeding, dus moest alsnog kolven, maar wel heel fijn om weer eens iets samen te doen met mijn man. Mijn kinderen zijn inmiddels 5 en bijna 3 en gaan heel graag logeren bij opa en oma of pake en beppe :) Meestal is het wel om praktische redenen (nu bijvoorbeeld in het weekend zodat wij ons huis kunnen schilderen).
     
  20. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    De oudste met zo’n 1,5 maand denk ik. De andere kinderen wat later. Maar ik ben er dus vrij makkelijk in. Net zoals met snel bij de oppas laten. Zo zonder overleg zou ik overigens ook pissig zijn. Hoe is het afgelopen @deirdre?
     
    Strandbal vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina