Wanneer loopfiets 2 wielen/fiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roosje83, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij zitten eraan te denken om onze dochter voor haar tweede verjaardag een loopfiets met 2 wielen te geven. Ze heeft vorig jaar de puky wutsch gekregen maar we merken dat ze daar al best lange benen voor krijgt terwijl ze het verder wel leuk vind. Ze is inmiddels denk ik de 90 cm gepasseerd.
    Is een loopfiets met 2 wielen al wel iets voor een 2 jarige of duurt het dan nog een hele tijd voordat ze erop kunnen?

    En een gewone fiets? Vanaf welke leeftijd is dat leuk?

    Ze heeft nu een driewieler maar ze weet nog niet goed wat ze moet doen.
     
  2. Storm

    Storm Niet meer actief

    Hier had de oudste met 20 mnd al een loopfiets. Een 10 inch, ging prima. Nummer twee ging er rond dezelfde leeftijd o. Die heeft wat meer lef en ging meteen keihard.
    De jongste zat er ook al op met amper twee.
    Gewone fiet, tja, kan ook. Hier hadden zebeide. Hadden een 12 inchje gekregen van hun neven. Rond 2,5 konden de jongens daarop trappen, kregen ze daar interesse in. Mijn dochter fietst nog niet.
     
  3. Jaime

    Jaime Niet meer actief

    Ja dat kan wel. Mijn dochter kreeg ook een loopfiets (10inch) voor haar tweede verjaardag maar bleek nog niet goed met haar voetjes bij de grond te kunnen. Dat ging pas met 2j4m, toen ging het wel meteen goed. Ze heeft ook een 12 inch fietsje maar daar heeft ze nu hetzelfde probleem, d'r voeten kunnen niet goed bij de grond Ik ga er geen zijwielen opzetten dus daar moet ze maar mee wachten tot het voorjaar.
    Mijn dochter is best klein, ruim 2,5 en 87cm
     
  4. hankele

    hankele Actief lid

    17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook een puky loopfiets gekregen voor haar tweede verjaardag en 'fietste' er eigenlijk meteen op weg. Ze is wel langvoor haar leeftijd. Bij puky geven ze wel indicaties welke fiets geschikt is voor welke binnenbeenlengte.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Prima leeftijd zo'n loopfietsje!
    M'n nichtje was ook 2 dat ze 'm kreeg.
    Is nu 4,5 en fietst al een paar maanden zonder zijwieltjes!!
    Overigens nooit met zijwieltjes gefietst! Komt omdat ze al zo goed haar evenwicht kon houden door het gebruik van dat loopfietsje... :)

    Een gewone fiets wordt meestal om en nabij de 5de verjaardag gegeven voor zover ik weet ;)



    Sorry voor m'n directheid, maar heeft je dochtertje een groeiachterstand? Of ben ik nu kippig dat ik denk dat het inderdaad wel erg klein is...?? :(
     
  6. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

    We gaan morgen even de benen opmeten, maar als ik de tabel bij puky zo zie denk ik dat we voor de grotere versie kunnen gaan, ze schrijven vanaf lengte 90 cm, voor zekerheid de benen even meten. Maar ik wist niet goed of kinderen op die leeftijd dat al wel konden met balans / sturen.

    Wat betreft een gewoon fietsje, we zaten eraan te denken van de opa's en oma's geld te vragen, met evt met klein cadeautje voor het idee, en dan in de zomer een klein, 12 inch, fietsje met zijwieltjes te kopen, maar daar gaan we nog maar even over nadenken...
     
  7. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier krijgt ze ook de puky loopfiets terwijl z eed ruim 93 cm is beginnen we toch met de starter en niet de racer die is nog vrij lomp en ze is niet zo'n waaghals.
    Maar inderdaad ff gaan passen in een winkel.
     
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden en zal ook zoiets zijn qua lengte. Misschien een cm langer. Hij is klein voor zijn leeftijd, maar niet absurd (-1 lijn). Dus valt wel mee volgens mij ;)
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Had ik gewild dat mijn dochter op die leeftijd zo groot was :)
    Die ging met maat 86 naar de kleuterschool. :)
     
  10. Jaime

    Jaime Niet meer actief


    Ze is klein maar zit nog net in het groene gedeelte, net boven de -2 lijn. Ik houd het wel in de gaten hoor want ze zat heel lang net boven de -1. Maar ik denk dat ze nu in een groeispurtje zit want ze eet ineens veel meer :)

    Volgens mij krijgen de meeste kinderen wel eerder een gewone fiets. Meestal eerst met zijwieltjes. Mijn oudste heeft nooit een loopfiets gehad, zij begon met 2 met een fiets met zijwieltjes. De jongste heeft dus eerst een loopfiets en geef ik op haar gewone fiets geen zijwieltjes inderdaad. Ze kan al heel goed evenwicht houden op haar loopfiets en ik vind die zijwielen ook zo rottig, daar vertrouwen ze op en dan zit er een kuiltje in de stoep en liggen ze om.
     
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    hier onze zoon met zn 2e verjaardag ook de pucky looptfiets gekregen, wij hebben gekozen voor de 3+. dit omdat hij afgelopen september jarig was en nu in de winter gebruiken we hem niet zo veel, dalijk in de zomer is hij weer een stukje groter en past hij er goed op en kan hij er ook nog lang mee vooruit! anders moet je nog een x een grotere kopen...
    nu kan hij net met zn voeten aan de grond maar durft en kan het evenwicht nog niet helemaal bewaren maar gebruiken hem nu ook heel weinig.
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Ja leuk,p..! Hier ook met 2 jaar de grotere puky loopfiets (niet met 3 spaken, maar met 5 geloof ik). Met ruim twee konden ze er goed op!
     
  13. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha, ik ben bang dat mijn zoontje een late fietser gaat worden. Hij is nu bijna 3 en een driewieler is nog levensgevaarlijk volgens hem.

    Aan mij heb je dus niks, zijn driewieler is best leuk, maar alleen om hem te demonteren.
     
  14. Supi

    Supi Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier zit zoonlief al vanf 1,5 op een loopfiets en nu hij 3 word krijgt hij een gewone fiets, wel met zijwielen (ondanks dat hij goede balans heeft). Hij begint gelijk met een 16 inch zodat hij wat langer kan doorgroeien, nu kunnen alleen zijn voeten niet nog niet bij de grond, vandaar de zijwielen;)
     
  15. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze dochter heeft voor haar tweede verjaardag een puky loopfiets (starter) gekregen van mijn ouders. Ik twijfelde of ik deze zou nemen of de iets grotere (racer) zou nemen omdat ze qua grove motoriek soms wat onzeker is en net een half jaar los loopt en ik nog niet de verwachting had dat ze er al veel op zou doen maar ze reed er meteen op weg, echt een hit! Ben dus blij dat ik voor de kleinste ben gegaan omdat ze er toch al meer plezier van heeft dan ik van tevoren had verwacht :).
     
  16. Storm

    Storm Niet meer actief

    Verkijk je er niet op. Niet alle kinderen kunnen op een driewieler fietsen. Onze jongens kwamen pas goed vooruit op een driewieler, toen ze goed konden fietsen. En toen al zonder zijwieltjes. De oudste was toen bijna drie, de tweede net drie.
     

Deel Deze Pagina