Wanneer matrasbeschermer op bed voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door deirdre, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik loop op het einde van mijn zwangerschap.
    Dat betekend ook dat ik eigenlijk de matrasbeschermer uit het kraampakket op mijn bed moet leggen.
    Maar ik ben wat bang dat door het vele draaien in de nacht die beschermer stuk zal zijn voordat die echt te pas komt .
    Ik wil ook niet om de paar dagen een nieuwe beschermer erop leggen.
    Iemand raad hiermee ?
     
  2. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Ik deed gewoon een waterdichte matrashoes om mijn matras. Matje verschuift altijd en die hoezen zijn regelmatig in de reclame bij action. Ik heb er afgelopen zondag nog 2 gekocht bij de Aldi.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    Waterdichte molton met eroverheen een gewone molton anders dan wordt het warm slapen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.825
    1.674
    113
    Vrouw
    Ik deed ook mn molton over de beschermer heen, bleef goed liggen. Toen de bevalling begon, had ik er geen meer. Vuilniszak deed ook z'n werk :thumup:
     
    deirdre vindt dit leuk.
  5. HvO

    HvO Niet meer actief

    De matrasbeschermers van de Action doen het goed! Aangezien ik thuis zelfs op ze ben bevallen. :roflmao:
     
    deirdre vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    Die van de action zijn lekker goedkoop. Ik vind wel dat er snel plastic af vervelt. Maar wij gebruiken ze voor de kinderen en daardoor moeten we ze vaak wassen.

    P.s. Mocht je toch gaan zweten kan je er nog een laag handdoeken tussen leggen. Vooral na de bevalling kunnen die handig zijn voor nachtelijke zweetaanvallen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb er 1 van de ikea aangeschaft.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had het makkelijk; met 37 wkn legde ik dat zeiltje uit het kraampakket erop, 5 uur later braken mijn vliezen op dat zeiltje. Heb er dus nooit de hele nacht opgelegen, aanrader! ;)

    Voor de kinderen heb ik waterdichte moltons, Action heeft die vaak wel en de Hema heeft ze in met elastieken aan de hoeken (dus niet echt een hoes zeg maar, maar een rechthoek met elastiek). Beide functioneren prima! Stuk comfortabeler dan zeiltjes of krakerige matjes!
     
    Madelie, deirdre, aicirtap en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Piraat

    Piraat Actief lid

    30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ik heb er 1 van de leen bakker ook voor mijn zoons bed. Doen het prima en daar zweetje tenminste niet zo op. Ik dreef het bed uit toen ik die plastic dingen uit het kraampakket gebruikte
     
    deirdre vindt dit leuk.
  10. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    De matrasbeschermer (zeiltje) uit het kraampakket is niet aan tr raden...het schuift en is ontzettend warm. Hier een paar nachten geprobeerd, maar ga ook een waterdichte molton halen. Zeker met het risico op een plens aangezien onze dame een ruim zwembad heeft ;)
     
    deirdre en aicirtap vinden dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.116
    15.178
    113
    Hier ook waterdichte molton gebruikt :) en geen weggegooid geld want die kan je blijven gebruiken ;)
     
    deirdre vindt dit leuk.
  12. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hier waterdichte molton van Ikea. 1 week op geslapen en bevallen in t ziekenhuis maar vond ze ideaal met borstvoeding in bed. Doorlekken in de nacht kwam nu niet in t matras.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  13. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Hier ook waterdichte matrasbeschermer vd ikea!
     
    deirdre vindt dit leuk.
  14. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik heb een waterdicht hoeslaken om mijn matras zitten. Wel gebruik ik de vierkante matjes voor op de stoel van de auto om de bekleding te beschermen. Je weet maar nooit.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  15. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Inderdaad van Ikea!
     
    deirdre vindt dit leuk.
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik had een hele ‘to do’ lijst (stiekem 6 to lijstjes...iets met hormonen)
    En daar stond op vanaf week 37 maatregelen voor het bed te nemen....mijn vliezen braken in bed met 36 weken.
    Toen ik niet meer vloeide na de bevalling hebben we dus maar een nieuw matras gekocht...was ook nodig zonder dat.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  17. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik heb hem ook onder het molton gelegd vanaf 37 weken ongeveer. Dan blijft ie wel heel hoor. Moet je hooguit een nieuwe molton of nieuw laken kopen maar dat zijn de kosten niet in relatie tot een matras.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  18. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een waterdichte molton van de action op m'n matras gelegd. Kost nog geen 6,- en heb geen zin om met dit weer op een broeierig matrasje te liggen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Nooit gebruikt, vies zweetding. Gelukkig was ik twee keer volledig bij kennis toen mijn vliezen braken en is er geen druppie op het bed terecht gekomen. Heb dus gewoon de gok genomen. Als ik er nu over nadenk... what was I thinking met onze 1000 euro auping matrassen :roflmao::roflmao::roflmao:.
     
    Emama, Sam86 en deirdre vinden dit leuk.
  20. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    36 weken, de Ikea hoes zou ik doen. Prima op bevallen!
     
    deirdre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina