wanneer matrasbeschermer over eigen matras?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MysteriousG, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MysteriousG

    MysteriousG Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik vroeg me af wanneer (met hoeveel weken zwangerschap) wij eigenlijk een matrasbeschermer over onze eigen matras moeten leggen & voel je er wat van/ligt t wel lekker? Oh en is dat t enige wat over de matras moet?

    Ik ga zowiezo in t ziekenhuis bevallen, maar ivm met eventuele gebroken vliezen in bed, wil ik onze matras wel beschermen ;)

    Ik hoor graag over jullie ervaringen en alle tips zijn van harte welkom :)
     
  2. Floortje27

    Floortje27 Fanatiek lid

    26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een waterdichte molton gekocht, zweet niet en heb hem er met 34 weken opgelegd want ik had hem toch al liggen :)
     
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik had ook een waterdichte molton gekocht.
    Is wat fijner dan zo'n zeiltje

    Bij de eerste wilde ik hem met 37 weken erom doen.
    Maar......met 36+6 braken m'n vliezen met het zeiltje keurig opgevouwen naast m'n bed :)
    Bij de tweede toch maar iets eerder erom gedaan :p

    Ik denk dat een week of 34/35 prima is.
     
  4. Esje13

    Esje13 Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een waterdichte molton. Rond 34 weken gedaan. Ben ook gepland in ziekenhuis bevallen en daar zijn mijn vliezen gebroken. Dus uiteindelijk niet nodig gehad.
     
  5. MysteriousG

    MysteriousG Niet meer actief

    Hmmm waterdichte molton lijkt mij ook veel fijner dan zo'n zeiltje... denk dat ik dat maar eens op de boodschappenlijstje ga zetten :p
    Dat ik daar zelf niet op ben gekomen! Bedankt voor de snelle reacties meiden :) wat ben ik blij dat deze forum bestaat :)
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    hier ook een waterdichte molton, die ligt er al jaren op :p ideaal als de kinderen ons bed weer eens onderspugen ;) Bij de eerste wel zeiltje maar dat was drama. Was niet breed genoeg (of ik lig niet stil genoeg) en bleef niet netjes liggen.
     
  7. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij hebben het zeiltje er zaterdag opgelegd. Maar wat een rot ding. Moet 10 x plassen s'nachts en het lijkt net alsof ik elke keer een zak chips open trek. Vriend wordt er gelukkig niet wakker van, maar ik vind het wel irritant. Nog maar even volhouden, want ga geen waterdichte molton meer kopen voor dit even.
     
  8. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Tip: Ik heb een waterdichte molton bij de Action gekocht, ik geloof dat ik er 8 euro voor heb betaald.
     
  9. MysteriousG

    MysteriousG Niet meer actief

    @selina lijkt me idd niet zo fijn! Hij ziet er ook niet echt comfortabel uit.. heb je geen last van nachtzweten? Ik hoop dat de kleine niet lang op zich laat wachten! Succs met de laatste loodjes :)

    @rijo thankyouuuu :D hele goeie tip! :)
     
  10. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Waar halen jullie die waterdichte molton?
    Want bij ons bij action hebben ze alleen maar een 1 persoon molton.
    En daar heb ik dus niks aan...
    Moet minimaal een 140x200 hebben.. En het liefste zelfs een 160x200 of een 180x200
     
  11. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Ivystoeter, goed dat je het zegt inderdaad, want het is wel een matrasbeschermer voor een eenpersoonsmatras! Wel zo handig om dat even te melden ;)
     
  12. MysteriousG

    MysteriousG Niet meer actief

    Heb je ook bij de wibra of zeeman gekeken? Ik gok maar wat hoor, moet er zelf ook nog achter aan...
     
  13. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wibra en zeeman heeft ze ook niet.
     
  14. MysteriousG

    MysteriousG Niet meer actief

    Hmmm dan ben ik ook erg benieuwd waar de meiden het gehaald hebben... ;)
     
  15. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij hebben trouwens sinds zaterdag een zeiltje op bed.
    Ik heb er 2 aan elkaar geplakt met duck tape en overdwars op het grootste gedeelte van de matras gelegd.
    Daar overheen de normale molton en daar overheen weer het normale hoeslaken.
    Zo blijft het zeiltje best goed liggen.
    Maar zo'n waterdichte molton leek mij ook fijner... Maar ja die kan ik dus niet vinden.
     
  16. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nee, van het zweten heb ik geen last. Heb het s'nachts wel erg warm en lig dan ook veel boven de dekens. Heb hem alleen dwars op het bed liggen. Dat hij dus alleen onder mijn billen ligt en wat breder is dan een 1 persoonshoes. Lig vaak tegen Vl aan en zou lullig zijn dat dan net daar mijn vliezen breken (bij de eerste begon de bevalling met gebroken vliezen, alleen dan toen ik op de wc zat).

    MysteriousG, dank je wel. Hoop ook dat hij zich snel aandient :)
     
  17. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Iniedergeval niet dat matje uit het kraampakket pffff krijg het al warm als ik eraan denk haha.
    Hier zo'n incontinentie mat nog van mijn oma uit het verzorgingshuis, geen idee btw of die echt waterdicht is haha.
    Hij ligt er nu een weekje onder
     
  18. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    HEMA..... Kost alleen wel ong. €20,- (deze week 25% flierefluitkorting).
     
  19. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Heeft die 2 persoons?
    Kun je die ook via internet bestellen?
     

Deel Deze Pagina