even 2 vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door susanne1979, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi,

Ik ben bij de vk geweest vandaag en was mijn bloeddruk 117/52 voor mijn doen, aan de lage kant.
    Ik heb er verder geen last van.. maar hoe zou dit kunnen komen. Volgens de vk gaat de bloeddruk zelfs iets omhoog door de warmte en niet omlaag. (wat me overigens vreemd lijkt.. want door de warmte zetten je aders uit en dus minder druk in je aders en dus lagere bloeddruk)

Verder ligt de kleine al wel in het bekken (bibi) maar nog niet vast. Nu vroeg ik me af of ik dan toch de vk moet bellen als mijn vliezen breken. Of ligt ie toch al ver genoeg zodat de navelstreng of een handje/armpje niet meer uit kan zakken??

Alvast bedankt!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Susanna,

niet iedereen reageert op warm weer met een hogere bloeddruk, jij dus blijkbaar niet. De bloeddruk is iets wat sowieso vaak varieert, dus het kan vandaag wat lager en morgen wat hoger zijn. Dat kan onder invloed van allerlei omstandigheden. Jouw bloeddruk is keurig, inderdaad wat laag , maar dat is eigenlijk alleen maar gezond voor jou en voor de zwangerschap.

De baby is voldoende ingedaald nu, je hoeft niet te bellen als de vliezen breken. Wel als het vruchtwater groen is en als je naast gebroken vliezen regelmatige weeen hebt natuurlijk!

Mirjam

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ow gelukkig, ik dacht dat ik dan nog snel moest gaan liggen als nu mijn vliezen zouden breken..pff alweer een geruststelling!

Deel Deze Pagina