wanneer naar 2 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rosao, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.885
    1.369
    113
    Hoi,

Thijmen heeft nu nog 3 flessen. De laatste krijgt ie om half 10 's avonds. Maar nu gaat ie steeds langer slapen, ineens tot 8 uur half negen. Bovendien drinkt ie eigenlijk vaak niet zo veel met die fles. Wanneer kan ik die er af halen? Hij eet zijn groentehap goed, hij krijgt nu een heel 8 maanden potje en een yoghurttoetje.

Ben benieuwd!

Groetjes Rosa

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zijn 1 maand geleden naar 2 flessen gegaan.
    Hij kreeg s'middags ook nog een fles maar dronk hem niet op.
    Toen zijn we de fles een keer vergeten ( :oops: ) en hij taalde er niet naar. We hebben hem toen een beker thee gegeven en het ging prima.
    Dat waren we ook al van plan, maar het kwam er niet van.

Nu krijgt hij s'ochtends 210+7 en s'avonds 210+7 en die gaan helemaal leeg.
    S'avonds krigt hij hem om 19 uur en s'ochtends wordt hij rond half 9 wakker en krijgt hij dan de fles.
    Hi krijgt geen pap trouwens.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Trouwens, hij krijgt yoghurt na zijn groenten, meestal met vers fruit.
    Ik reken daar zo'n 150 ML voor + 500ML. Volgens mij is dat voldoende zuivel op een dag.
    Oh en hij krijgt vaak smeerkaas op zijn boterhammen.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Astrid85, volgens mij is 400 a 500 ml melkproducten voldoende bij een leeftijd van 10 maanden.

Rosao, mijn zoontje kreeg tot een week geleden nog elke ochtend een papfles 180+6, een fles 150+5 bij de lunch en een fles 180+6 voor het slapen. Meestal ging hij rond 19.00 naar bed om rond 20.30 vanzelf wakker te worden voor die laatste fles.
    Ik wilde de laatste fles langzaam gaan afbouwen, zodat hij over 1 a 2 maanden geen avondfles meer nodig zou hebben.
    Nu kreeg hij deze week een fles van 150+5 voor het slapen, maar is hij al 2 keer niet wakker geworden en gewoon door gaan slapen zonder laatste fles.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C kreeg rond die tijd rond 7.30 een 180/6 papfles, bij de boterham een 120/4 fles. En dan om 8 uur voor het slapengaan een 180/6 fles.
    Hij kreeg alleen geen toetje(eten we zelf ook bijna niet). We zaten zo aan de 500cc zuivel die het CB ons adviseerde. Die flessen zijn we pas vanaf de 11 maanden gaan afbouwen.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.885
    1.369
    113
    We hebben gister op advies van het CB de laatste fles laten vervallen. Vond het wel spannend ook om te zien of ie wel goed slaapt dan. En het ging prima! Hij werd op de normale tijd wakker. Hij heeft nog steeds niet heel veel gedronken vanmorgen (160 cc pap) maar het is beter dan sommige andere dagen.

Wat trouwens wel opvallend is, is dat ie op de creche echt prima drinkt.... Als ik hier soms al aankom met een flesje of een tuitbeker of een gewone beker slaat ie die weg bij zijn mond.... Tja, ga het ook niet forceren oid.

Deel Deze Pagina