wanneer naar een peuter bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ik verwacht in april ons 2 de kindje dan is Anne 1 jaar en 8 maanden zal ze dan nog te klein zijn om in een peuterbedje te slapen of kan dit dan al wel zit te twijvelen of ik dan een nieuw ledikantje erbij moet kopen of een peuter bedje.?
    groetjes gerdien
     
  2. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het beste is je gevoel volgen als je denkt dat ze onveilig zal liggen in een peuterbedje maar daarvanaf gezien zou ik een peuterbedje aanschaffen maar met een beveiligensrail eraan, lijkt me zonde om een ledikantje bij te kopen terwijl je over een paar maanden dan toch een peuterbedje moet aanschaffen. als de 2de er is gaan wij ook een peuterbedje kopen voor Elyesa maar die is dan wel al 26maanden.
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vroeg het toevallig aan mijn moeder paar dagen terug en die legde ons pas met 2 en half a 3 jaar in zo een peuterbedje.
    Ik zou Yildiz er nu ook niet in leggen (ze is nu 17 maanden) i kweet zeker dat ze er uit zou komen of op bed zou gaan springen ;)
     
  4. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ik heb al een heel leuk vervolg bed voor Sam gezien, dat is een bed bank dus een hoge achter en zijkanten en als je de open kant naar de muur draait kunnen ze er toch niet uitvallen. Anders moet je nog voor een korte tijd een ledikantje bijkopen.
    succes en geniet van je zwangerschap
     
  5. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter ligt vanaf haar tweede in een groot bed. Ze heeft nog nooit in een peuterbed geslapen (mocht kiezen tussen ledikantje en groot bed) en dat is prima gegaan! 't Is zelfs zo dat ze van bed is veranderd toen mijn kereltje er echt net was! Vind ik best wel knap van die grote dame!
     
  6. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Bij ikea heb je hele leuke peuterbedjes die je ook later weer langer kan maken zodat het een normaal bed wordt.
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ONze oudste sliep met 1 jaar en 9 maanden in een groot bed.
    We hebben geen peuterbedje gekocht maar meteen een 1 persoons half hoogslaper. Daar hebben we de poten niet onder gezet maar gewoon laag op de grond.
    Omdat een half hoogslaper altijd een opstaande rand heeft, kon Lars er niet uitvallen.
    Hij sliep in zijn combisleeper in bed, geen dekens en kussen.
    Toen hij 2 jaar was hebben we er een dekbed en een kinderkussen ingelegd. Het dekbed vindt hij fijn maar het kussen niet.

    We hebben er geen problemen mee gehad. Ik had hem de eerste nacht in bed gelegd en we hadden het campingbedje al stand-by staan. Ik was boven blijven rommelen maar hij ging liggen en sliep.

    We hebben wel eerst zijn nieuwe kamer helemaal gemaakt en hem alles steeds laten zien. Toen dat klaar was hebben we steeds duidelijk laten zien dat zijn oude kamer nu de kamer voor de baby werd. Daar hebben we ook veranderingen in aangebracht.

    We hebben niet zijn oude bedje in zijn nieuwe kamer gezet. Dat leek me veel te verwarrend als hij dan er weer uit moest voor de baby.

    Succes!
     
  8. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Serena ging met 1,5 jaar over naar een gewoon 1 persoonsbed en dat gaat nog steeds goed
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben gewoon een 2de ledikant gekocht. Gewoon 2de hands. Had geen zin in nachtelijke spookpatrijen met een baby in huis en er verandert al zoveel voor die kleintjes.

    Nu is mn dochter net over naar een peuterbedje en dat gaat goed. Peuterbedje hebben we gekregen van familie, hun kids waren eruit gegroeid.
     
  10. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Daar hebben wij er 2 van voor de meiden..ideaal! De jongste op de kleinste stand en de oudste op de middelste. Later als ze groot zijn op de grootste stand en klaar :)
     
  11. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb onze eerste vanaf 2.5 in een groot bed gedaan omdat onze tweede er bijna was

    als het eerder had gemoeten had ik hem ook gewoon in een groot bed gedaan

    hij ligt er nu al maanden in en komt er pas uit als een van ons op de kamer komen en is vanaf dag 1 goed gegaan
     
  12. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa ging met 14 maanden naar een 1 pers. bed.
    Dit is vanaf dag 1 goed gegaan!
     
  13. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Wij hebben ook een ikea peuter bed. Mijn oudste was 2 jaar toen hij in die bed mocht (expres een tijdje voordat de kleine eraan kwam hem in die andere bed gedaan).
    Nou is het wel zo dat hij er bijna (nou ja over een half jaar) uit die bed groeid. Dan moeten we een eenpersoonsbed aanschaffen. Over een tijd mag dan de kleine weer in de peuterbed.
    Waarom we de peuterbed niet groter maken is dat ons kleine ventje niet netjes blijft liggen. En we dus de hoofd, voet en zijsteuntjes echt nodig hebben (anders valt hij eruit) en wanneer je de ikea peuterbed grotermaakt dan heeft hij geen hoofdeinde (die van ons iig, we hebben de variant gekozen met kussens aan de hoofd/voeteneinde omdat hij constant naar "boven klimt" in bed).
    Trouwens als je kind een beetje rustige slaper is kun je denk ik gewoon een bed aanschaffen en dan 2 van die zijsteuntjes bij ikea halen (8 euro p/s) voor ieder kant dan hoef je het ook niet tegen de muur te plaatsen of je kind heel erg hoog op te tillen (belangrijk voor iemand met rugklachten zoals ik).
     

Deel Deze Pagina