wanneer niet meer om de 3 uur voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Wendy blesing, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

    Wendy blesing Actief lid

    8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Mijn zoontje is met 38 weken geboren, hij was 2330 gram. Heel licht dus. Hij moest in het ziekenhuis blijven en ik ook. Daar kreeg hij bijvoeding. Ik gaf ook borstvoeding, en nog steeds.

    Nu is hij bijna 3 weken. En ik geef borstvoeding op verzoek. De ene keer komt hij na 2 uur, de andere keer na anderhalf of 3 uur. In de nacht komt hij ook wel eens om de 4 uur tot 4,5 uur. Nu is mij in het ziekenhuis verteld dat ik om de 3 uur moet voeden overdag. Ik moest hem dus wakker maken als hij zelf niet komt. Maar moet dat nu nog steeds? Hij woog een paar dagen geleden 2670 gram.

    Ook heeft hij best vaak last van krampjes. Boeren lukt bij hem ook vaak niet. En als hij slaapt of ligtm maakt hij soms rare geluiden vanuit zijn keel lijkt het wel. Alsof hij zich verslikt. Maar dat is volgens mij niet zo. Soms als ik hem dan oppak, laat hij wel een boertje maar vaak ook niet.
    Zijn deze geluiden normaal? Ik vind het nogal eng en kan er in de nacht niet echt van slapen omdat ik bang ben dat hij stikt. En als hij dan stil is en ik slaap, moet ik alweer voeden. Nu geeft mijn man in de nacht ook een afgekolfd flesje en soms overdag een kunstvoeding.

    En wat kan ik nog meer doen tegen de krampjes? Ik geef nu druppels van cinababy van vsm. Ik weet nog niet echt of het werkt.

    Groetjes van wendy
     
  2. Wendy blesing

    Wendy blesing Actief lid

    8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even over de geluiden. Het is echt kreunen. Is dat normaal? Soms zit er ook een piepend geluid bij. Hij spuugt trouwens haast nooit. Op het coonsultatiebureau zeiden ze dat dit soort geluiden normaal zijn, en ik heb ook wel gelezen dat als ze klein zijn het normaal is. Maar ik vind het zo eng klinken.
     
  3. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Wat je zou kunnen doen is de geluiden opnemen en daarmee naar het CB gaan. Ik kan die geluiden niet horen, dus kan ik daar geen uitspraken over doen.

    Hij groeit prima zo te lezen. Er mag best een keer wat langer tussen zitten. Hij komt altijd zelf.. dat is super. Als je hem steeds wakker zou moeten maken dan is het anders.

    Je zou voor de krampjes infacol kunnen gebruiken. Helpt meestal goed!

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina