Wanneer ongesteld met volledige borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Catje86, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catje86

    Catje86 Bekend lid

    1 sep 2008
    602
    0
    0
  2. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ook nog steeds niet ongesteld en ik vind het wel lekker. Ben wel benieuwd wanneer het weer komt maar ik maak me er echt niet druk om.
     
  3. Bibiche79

    Bibiche79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hier helaas al na 3 maanden weer ongesteld en we doen het wel veilig want moet er niet aan denken om onverwachts zwanger te raken.
     
  4. ikkin08

    ikkin08 Bekend lid

    17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hier het eerste halfjaar exclusief borstvoeding, nu aangevuld met bijvoeding.
    Ik werd na 8wkn vloeien weer ongesteld, en sindsdien netjes een cyclus van 30 dagen. Sinds de eerst keer dat we het deden na de bevaling doen wij het veilig (condoom). Dit omdat onmiddel van de bv geen hormonen wil slikken en omdat zelfs volledige borstvoeding geen anticonceptie is:) (helaas...:D).
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier na 9,5 maand weer ongesteld. Dat was nadat we de Bv wat af hadden gebouwd vanwege de vaste voeding. Vervolgens moesten we, vanwege een pas-ontdekte KMA weer terug op helemaal borstvoeding, dus toen duurde het weer even 7 weken voor ik ongesteld werd en daar weer tussen zat 5 weken geloof ik.
    Ik geef nog best veel BV, dus denk dat het daar ook wel mee te maken heeft.

    Algemene stelregel wanneer je BV als anticonceptie zou kunnen vertrouwen, is wanneer er overdag niet langer dan 3 uur tussen de voedingen zit, 's nachts niet langer dan 6 uur en je de eerste 56 dagen niet gevloeid hebt, (na de normale vloeiing door je bevalling uiteraard). Maarja... als je dan ineens toch een cyclus krijgt, dwars door de BV heen....
    Ik zou daar dus niet op vertrouwen. Hier gewoon met condoom dus, want pil -zowel vanwege de BV als vanwege eerdere klachten bij mezelf- niet meer aan de pil.
    Als nummer 2 er op een gegeven moment is, mag manlief de leidingen door laten snijden :)
     
  6. pippeloentje

    pippeloentje Bekend lid

    9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hier een week geleden ongesteld geworden en ben het nu nog! Ik heb er alleen geen buikpijn bij!
     
  7. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een paar weken geleden iets een bloeding gehad van een aantal dagen en toen was het over. Denk zo'n 3 dagen. Verlies soms wel wat witte afscheiding, maar nog niet echt ongesteld geweest.
     
  8. MG2009

    MG2009 Niet meer actief

    Nog steeds geen menstruatie, geef al bijna 10 mnd BV. Vanaf 6 mnd met bijvoeding (fruit, groente), dus had stiekem toch al wel op een cyclus gehoopt.
     
  9. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    Ik ben sinds januari 2007 niet meer ongesteld geweest...
    Na de eerste was ik na 9 maanden zwanger (ben toen met 8 maanden met de bv gestopt)
    Nu geef ik ruim 7 maanden bv en nog niets... Ik hoop dat het nog even duurt! En ik geef al sinds ze 2 maanden is geen nachtvoedingen meer (heel af en toe als ze ziek is), en vanaf 5 maanden bijvoeding dus daar ligt het ook niet aan.


    Maar...mijn oma was ondanks de bv na 1 (!) maand zwanger. Mijn moeder en oom schelen 10 maanden. Je kunt er dus geen peil op trekken helaas.
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier bij allebei na 21 maanden. Niets veiligs, omdat verrassingen in principe van harte welkom zijn.
     
  11. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou dan val ik aardig in het gemiddelde : ik werd voor het eerst weer ongesteld toen Danique op 2 dagen na 15 maanden was.

    Als anticonceptiemiddel zou ik niet vertrouwen op BV geven.
     
  12. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier was de eerste menstruatie 10 weken na de bevalling. Ik geef nog steeds volledige bv. Anticonceptie en condooms doen we niet aan. Wel hebben we opgelet de eerste 6 maanden, maar na die 6 maanden was het niet erg als ik weer zwanger raakte, en ja ja, het was meteen raak.
     
  13. Astrid0482

    Astrid0482 Actief lid

    26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik ben ook nog niet ongesteld geworden, hoop wel dat ik het een beetje merk dmv buikpijn als ik het weer moet worden, want heb geen zin in een verrassing hahaha.
     
  14. Lenthe87

    Lenthe87 Bekend lid

    9 dec 2009
    916
    1
    16
    Hier ook nog niets te bekennen.
    Van mij mag het nog wel even wegblijven ja ;)
    Wel had ik 6 weken na de bevalling 2 dagen heel licht rood.
    Kan het geen menstruatie noemen. Sindsdien nix meer gehad :D
    Idd, hoop wel dat het zich aankondigd dmv buikpijn of iets dergelijks hahaha.
    Altijd iets op zak hebben in toch wel een pré......
     
  15. elmo28

    elmo28 Fanatiek lid

    11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    De oudste is jan 2007 geboren en kwam er in september achter dat ik weer zwanger was ( zeer welkom) was dus nog niet ongesteld geweest en was blijkbaar na 5 maanden weer zwanger.
    Na de tweede ben ik na 8 a 9 maanden blind gestart met de pil ( nog niet ongesteld geweest) na 2 maanden pil aan de kant n niet ongesteld geweest nu zwanger van nummer 3.

    Lang leve borstvoeding haha.
     

Deel Deze Pagina