Wanneer ongesteld na stoppen minipil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bruce, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruce

    Bruce Lid

    14 aug 2019
    25
    40
    13
    Ik ben zo'n drie weken geleden gestopt met de cerazette (minipil). Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Ik heb het idee dat dit misschien op zich laat wachten doordat ik ook borstvoeding geef. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je ongesteld werd na het stoppen van de cerazette? Het zou fantastisch zijn als er ook iemand is met een antwoord die in dezelfde situatie zat, dus borstvoeding geven en stoppen.
     
  2. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Zie mijn topic desogestrel... Voor mij duurde het 50 dagen. Ik gaf al een paar maanden geen bv meer, maar slikte de minipil wel door. Ik werd met volledige bv wel ongesteld na 3 maanden en tot bijna 11 maanden bv gegeven.
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Toen ik stopte met de minipil, gaf ik al een tijdje geen borstvoeding meer. Ik werd na 10 dagen ongesteld en daarna meteen zwanger. Hier heb je dus niet veel aan. Geef je nog nachtvoeding?
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Toen ik stopte met minipil gaf ik ook geen BV. Duurde 10 wkn voordat ik weer eerste menstruatie had (dus zelfs zonder BV kan het even duren...), daarna wel weer meteen regelmatig.

    Bij (langdurige) BV duurde het 4 resp 9 maanden (beide met spiraal) voordat eerste menstruatie kwam en was het qua cyclus (duur, mate van bloedverlies, tussentijds bloedverlies) nog minstens 9 maanden een rommeltje, voordat het (met nog steeds BV op verzoek, >6 keer per etmaal) 'gewoon' werd (regelmatig, iedere menstruatie ongeveer hetzelfde).

    Dus als je nu nog steeds BV geeft... dan kan het lang duren. Of niet. Afwachten dus. Bij twijfel af en toe een zw-testje doen.
     
  5. Talithaaa

    Talithaaa Fanatiek lid

    13 nov 2017
    1.239
    1.170
    113
    Vrouw
    Ik ben al 70 dagen geleden gestopt met de minipil en nog aan het wachten. Kolf nog maar 2x per dag. Ben 14 dagen geleden ook gestopt met de domperidon. Die kan je cyclus ook tegenhouden. Het wachten duurt zo lang :(
     
  6. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat is toch ook de bedoeling net de minipildat je geen stopweek houdt.

    Bij mij duurde het de eerste keer 4 weken en de laatste keer 6 weken voor ik ongesteld werd. Geen bv..
     
  7. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    geen borstvoeding

    ik nam de minipil al een jaar en wat maanden gewoon elke dag. Ik ben pas een 40tal dagen na de pilstop ongesteld geworden. Niet meteen erna een ontrekkingsbloeding gehad. Bij pilstop van een gewone ac pil had ik wel diezelfde week nog een ontrekkingsbloeding
     
  8. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Zeker, maar na het stoppen met de bv bleef ik deze ook doorslikken.
     
  9. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Bij mijn andere kinderen ben ik ook weleens gestopt met de minipil terwijl ik nog borstvoeding gaf. Ik werd vaak binnen 2-3 weken weer ongesteld.
     

Deel Deze Pagina