wanneer op driewieler of loopfiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Smile, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Onze tweede spruit is geboren.
    Geweldig!

Onze eerste is nu 1 jaar en 8 maanden.
    Een duowagen willen we niet aanschaffen en een kiddyboard vinden we maar niks. Maar een lekkere wandeling maken zit er nu niet in aangezien de oudste snel moe is van het lopen.

Nu vroegen wij ons af...vanaf wanneer kunnen kinderen zelf fietsen of op een loopfiets? Wat is jullie ervaring hiermee? En raden jullie nog een bepaald type aan?
    Hoor graag!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft op zijn 2e verjaardag een driewieler gekregen, maar hij kon hier nog niet direct op fietsen. Na een paar maanden kon hij kleine rondjes in de tuin rijden, en nu na zo'n 9 maanden kunnen we ook een blokje om. Eerder gebruikten we een duwstang, maar daar heb je met een kinderwagen weer niks aan..

Een loopfiets hebben we toevallig vorige week geleend bij de spelotheek, om te kijken of dat al ging. Maar dat is ook erg wennen. Ik denk dat ons jochie met 3 een loopfiets gaat krijgen op zijn verjaardag. Het is soms ook wel even zoeken naar een goede maat, zeker als ze amper 2 zijn..

Nog een andere optie: een draagdoek? Dan kan je de kleinste in de doek, en je dreumes in de wagen..

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja een draagdoek overwegen we ook. Net een topic bij baby en dreumes geplaatst....er zijn zoveel draagdoeken!! Bedankt voor je reactie

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    voordat ze er echt op kunnen fietsen zijn ze 3 of 4 jaar oud en dan moet je je nog niet voorstellen dat ze een kwartier/ half uur fietsen achter elkaar door willen of kunnen fietsen. de meeste krijgen een driewielertje rond de 2/3 jaar maar het duurt echt nog een hele tijd voordat ze het trucje snappen en dan nog een hele tijd voordat ze het ook echt langdurig kunnen volhouden en willen doen.ik zou toch nog maar eens overwegen om een duowagen aan te schaffen of een draagdoek.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.378
    843
    113
    home sweet home
    hoi
    dat is per kindje verschillend. Mijn oudste kon met 1,5 jaar goed op een driewieler fietsen. En nu (een jaar later) kan ze al prima fietsen. Maar ja en zijn kinderen die dit een stuk later kunnen. Mijn kinderen schelen 17 maanden en ik vond een duowagen en draagdoek ideaal.

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Mijn oudste (iets kleiner dan gemiddeld) heeft vanaf 1 en 10 maanden op zijn loopfiets (kleinste model van puky) gefietst. In het begin even moeten trainen om op het zadel te gaan zitten in plaats van met de fiets tussen zijn benen te gaan lopen, maar het werkte super. Hij was stapelgek op dat ding en ik ging bijna dagelijks zo'n drie vier km op pad met de wagen en hij op zijn loopfiets. Bijkomend voordeel is dat hij nu (nog geen 3 1/2) ook al kan fietsen zonder zijwieltjes, omdat hij al geleerd heeft om zijn evenwicht te houden.
    Begin okt verwachten wij de derde en is de tweede 1 en 8 maanden, hopelijk pikt hij het ook zo snel op en kan hij snel mee op zijn fiets met de oudste heen en weer naar school halen en brengen.
    Lang verhaal, succes met kiezen!

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Klinkt goed clarike!!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kon met 2 jaar pas op de driewieler en nu kan ze sinds kort op eengewone fiets met zijwieltjes fietsen. voor der 2 jaar snapte ze niet hoe ze moest trappen. ze fiets al wel flinke afstanden maar niet echt erg snel :D. kan er in een flink tempo langs lopen haha

9. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Was het ook, helemaal omdat er ook flink tempo inzat, kon het lopend niet bijhouden, maar hij bleef bij het einde van de stoep netjes wachten, dus hoefde daar niet bang voor te zijn. Dat wordt met de jongste straks wat lastiger vermoed ik, want dat is een boefje eerste klas!

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier hebben wij ook een driewieler staan, maar het trappen snapt hij dus nog niet, maar op een loopfiets, nou daar gaat hij mee als een trein. iedere dag wel een paar km en iedere dag gaat het steeds beter. idd een voordeel voor het fietsen later zonder zijwieltjes, want onze dochter is 3 en fietst al zonder zijwieltjes.:)

Deel Deze Pagina