Verpakking zegt niet/ dietist zegt wel (rijstmelk)

Discussie in 'Voeding' gestart door Lt20, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen,

Is rijstmelk geschikt voor zuigelingen?

Ik geef het nu sinds 2 weken op advies van de dietiste maar op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor zuigelingen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt het niet als vervanging voor fles- of borstvoeding gebruiken omdat het niet de bouwstoffen bevat die een kind nodig heeft om van te groeien.
    Verder is het gemaakt van rijst dus als je kindje dat mag eten mag het het ook drinken :)

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Eens met juju.
    Als je kind allergisch is dan kan je op deze leeftijd beter allergievrije flesvoeding geven.

Mijn dochter heeft een melk, ei en soja allergie. Naast de bv drinkt zij regelmatig een bekertje granendrank met toegevoegde calcium.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ja dat klinkt best logisch, thanks!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als slokje tussendoor naast de (dieet)voeding of om pap en pannenkoeken te maken kan het wel met 8 maanden. MAar je moet het zien als een soort 'sap', niet als zuivelvervanger. Er zit aardig wat suiker in.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik vind dat er ook best veel zout in zit! Waarom adviseert de dietiste dat? Heeft jouw zoontje een allergie?

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hij heeft onlangs een kma provocatietest gehad, daaruit kwam dat hij geen kma (meer) heeft.

Dus nu zijn we langzaam terug aan het gaan, hij zit nu op 3 schepjes neocate + 3 schepjes standaard.

Maar tot op heden drinkt hij geen thee/ water bij zijn boterham tussen de middag, dus ik was op zoek naar een alternatief en zij kwam met rijstmelk. Hij drinkt hiervan een half bekertje (80-90 cc).

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou nog eerder een aangelengd sapje geven.

Maar omdat jouw kindje dus nog gewoon kv krijgt, is rijstmelk helemaal niet nodig.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Oke ik snap het! Hier drinkt ze ook nog steeds niet super naast de neocate. En ze drinkt geen grote flessen. Dus hier 3 flesjes van 90+3 eentje bij het ontbijt, eentje bij de lunch en eentje voor het slapen. En tussendoor bied ik zoveel mogelijk ander drinken aan, thee, water en diksap. Sinds ze ontdekt heeft dat mama haar glas veel interessanter is drinkt ze wat meer omdat ze nu graag een slokje wil.

Je kan de rijstmelk ook nog een beetje verdunnen met water. Als hij daar wel zo goed van drinkt.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Suiker?? In de granendrank die ik geef zit geen suiker hoor!
    Wel zout overigens...

Deel Deze Pagina