Wanneer peuterbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia1

    alicia1 Actief lid

    30 dec 2015
    174
    36
    28
    Vanaf welke leeftijd gingen jullie kids over van ledikant naar peuterbed?
    Mijn zoontje gaat ziezo voorlopig echt nog niet in een peuterbed hoor, denk minimaal nog een jaar ofzo (weet natuurlijk niet hoe het gaat lopen)
    Was gewoon even benieuwd. En gaan ze dan in een peuterbed of gelijk een groot bed met groot dekbed?
     
  2. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Onze kids gingen rond de 2 jaar over naar een peuterbed en dat is altijd prima gegaan
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De oudste met 23 maanden - toen dook ze in een zeer boze bui met slaapzak en al voor het eerst uit bed...

    De jongste met 22 maanden geloof ik.

    Oudste ging gelijk naar een groot bed. De jongste heeft een veel kleiner slaapkamertje, dus die is eerst naar een peuterbed gegaan.
     
  4. 27mama

    27mama Bekend lid

    8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ging met haar vierde verjaardag in een peuterbed. Het is een meegroeibed. Staat nu op de kleinste stand.
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    De oudste met 2 jr en 3 mnd omdat we het wilden doen ruim voor haar broertje geboren werd die dan haar ledikant kreeg.
    De jongste heeft nu die leeftijd maar die laten we nkg lekker even liggen!
    Ik zou zeggen pas uit het ledikant als ze eruit gaan klimmen, er niet meer in passen of wanneer het ledikant naar een broertje of zusje moet. Dat is hier alle drie niet aan de orde dus denk dat we aankomende zomer eens gaan kijken naar een nieuw bed, dan is hij ruim 2,5.
     
  6. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ze gaat bij ons pas over als ze eruit gaat klimmen.
    Ze doet nu nog geen enkele poging gelukkig maar zodra ze dat gaat doen dan gaan we kijken voor een ander bed.
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Met 2 jaar en 4 maanden ongeveer over naar een peuterbed. Nog niet heel lang geleden.
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier is hij een paar weken terug (met 2,5) over gegaan naar een 1-persoonsbed. Gaat prima.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste kreeg hem met zijn 2e verjaardag. Dat was een peuterbed, omdat in zijn kamer destijds geen 2 meter bed paste.
    De jongste had was last met slapen, en was rond de 22 maanden even een periode rustig in de nacht, dus die periode gebruikt om hem van bed te wisselen. Gaf geen problemen.
    De jongste klom uit zijn ledikant, dus hij moest ook wel over.
     
  10. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ik zit er nu over te dubben, ledikantje wordt wat klein. Maar hij slaapt nog prima erin. Als onze slaapkamer klaar is over 2 maanden gaan we het rustig proberen denk ik. Ook fijn voor de zomervakantie, kunnen we het campingbed eindelijk thuis laten ;)
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier nooit peuterbedjes gehad. Vonden we zonde van het geld :).

    Toen beide kinderen 3 jaar waren, zijn ze vanuit hun ledikant naar een gewoon groot eenpersoonsbed gegaan.
    Aiden zonder bedhekje (was en is geen woelwater in bed). Wel tijdelijk zijn ledikantmatras ernaast gehad.
    Finley heeft nog steeds een bedhekje.

    De overgang ging uitstekend. Nooit zijn ze zelf uit bed gestapt. Ze wisten en weten heel goed dat in bed liggen betekent in bed blijven.
     
  12. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Wij hebben onze zoon van 4 rond zijn 3jaar2maanden in zijn grote bed gelegd. Was zijn ledikant die we konden omvormen naar groot bed. Ik was toen zwanger van de tweede en het was tijd voor zijn 'grote-jongens-bed'.
    Moet wel zeggen dat hij nog nooit, nu niet en in zijn babybedje niet, geprobeerd heeft eruit te komen. Raar maar waar.
     
  13. Tazzy

    Tazzy Fanatiek lid

    20 aug 2013
    1.364
    30
    48
    Hier ligt ze sinds anderhalve week in een meegroei bed die nu dus op de kleinste stand staat. Ze is anderhalf en vind het geweldig. Erg pienter meisje en hoewel ze natuurlijk nog prima in het ledikantje pastte toch de keuze gemaakt voor een groter bed omdat ze zelf aan ging geven wanneer ze wilde slapen en dat was echt een hele goede keuze. Vanaf de eerste dag slaapt ze hierin hartstikke goed, komt er niet uit en geen nachtelijke drama's meer gehad. Daarvoor was het als ze wakker werd snachts ontzettend krijsen en rechtop in bed staan en ging dan dus niet meer slapen. Nu wordt ze ook wel wakker maar blijft gewoon in haar bedje zitten, knuffelt wat met de knuffels en slaapt vervolgens weer verder. We weten niet wat ons overkomt, echt heerlijk!
     
  14. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hier ging dochter met 19 maanden over naar een peuterbed omdat ze met slaapzak en al uit het ledikant ging klimmen. Dat ging prima, ze Is nog nooit snachts uit bed gekomen om te spoken en Is altijd meteen gaan slapen.
    Zoon Is nu bijna 20 maanden maar zal nog in ledikant blijven tot het echt niet meer past of Tot hij eruit gaat klimmen. Tot die tijd blijft hij in ledikantje, ik heb namelijk zomaar het vermoeden dat hij wel gaat spoken haha
     
  15. miss geul

    miss geul Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    De oudste met 2jaar na een val uit zijn ledikant helemaal bont en blauw.

    De jongste met 14 maanden die probeerde eruit re klimmen wilde niet weer die val mee maken.

    Beide keren pittig.
    De oudste sliep door maar was uren drama.
    De jongste slaapt met een uur maar is 3/4 keer per nacht wakker....
     
  16. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze dochter is met 2 jaar en 3 maanden over gegaan naar een peuterbed. In de winkel ook een groot bed geprobeerd maar daar was ik haar zo in kwijt, zag ik echt niet zitten. Daarnaast is dat zo een grote overgang, wilde haar nog wat meer geborgenheid geven.
    Verder een peuterdekbed erbij, kussen meestal niet, daar slaapt ze eigenlijk alleen op als ze verkouden is.

    Hier vanaf eerste moment heel goed gegaan, roept ons eigenlijk altijd en ondanks dat ze weet dat ze er zelf uit kan doet ze dat nauwelijks.
    Het grote bed staat al wel op zolder, aangezien we een serie hebben gekocht en ik bang was dat op het moment dat we een groot bed willen het uit assortiment is. Tegen die tijd alleen lattenbodem en matras nog kopen.
     
  17. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoon kreeg 3 maanden voor hij 3 werd een meegroeibed. Het werd toen ook wel echt tijd, het ledikantje was echt te klein geworden. Maar ik durfde het eerder niet aan met hem. We hadden wel al 1 kant van het ledikant weggehaald omdat hij er steeds uitklom.
     
  18. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Toen ik haar betrapte met 1 been over het ledikant... Ze was nog geen 2 jaar. Ze heeft tot net voor kerst in de kleinste stand gelegen en nu in een maat groter
     
  19. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Misschien een heel domme vraag, maar waarom gaat een kindje naar een peuterbed. Een gewoon eenpersoonsbed kan toch ook?
     
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik vond een groot bed toen net nog even te groot...
     

Deel Deze Pagina