Wanneer seks

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Annelies03, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Oke voel me heel stom omdat ik het nog steeds niet zo goed snap.

    In september ben ik gestopt met de pil, elke keer daarna heb ik een cyclus van 27 dagen.

    Vandaag is mijn ovulatie, omdat ik al een hele week vreselijk last van mijn nek heb, hebben we weinig tot geen seks gehad.

    Vanavond hebben we wel seks gehad, is dat nu te laat?

    Heb geen ovulatie test gedaan
    Heel erg bedankt alvast voor de antwoorden. Super lief!
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je kunt het beste voor de eisprong gemeenschap hebben, omdat een eicel na de eisprong maar een paar uur te bevruchten is. Grote kans dus dat je dan al te laat bent. Zaadcellen leven gemiddeld nog 2-3 dagen in je lichaam. Dus als je om de dag seks hebt, ligt er altijd een voorraadje klaar. Dit hoef je niet de gehele cyclus te doen, natuurlijk. Maar begin er zeker een paar dagen voor je eisprong mee.

    Hoe weet je zo zeker dat je eisprong vandaag was?
     
  3. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Omdat mijn cyclus 27 dagen is, dus het is een kleine gek maar heb het uitgerekend met deze informatie :)
     
  4. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Als je cyclus 27 dagen is, betekend het niet dat je eisprong bijvoorbeeld op dag 13 is en dat je luteale fase altijd 14 dagen is.

    mijn cyclus is altijd kort en heb ook een korte luteale fase van vaak 9/10 dagen, dan werd ik al ongesteld
    Cyclus laatste keer 23 dagen met een eisprong op dag 14 of 15.
     
    Dana vindt dit leuk.
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Oke heb het op internet opgezocht maar dan gaan we het wel zien joh :)
     
  6. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Wat Vintage35 zegt idd.. zonder ovulatietesten of temperaturen kun je niet zeker weten wanneer je eisprong is. Alle berekeningen van internet zijn een gemiddelde en een gok.
    Bij mij klopte dat nooit met wat ovulatietesten en de temperatuur deden. Week sterk af!
    Dus als je het zeker wil weten en gericht op de eisprong seks wil hebben zeg maar zou ik ovulatietesten gaan gebruiken :)
    Zonder hulpmiddelen kun je gewoon in de vruchtbare weken om de dag seks hebben.. dan zit je ook altijd goed
     
  7. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Normaal gesproken hebben we wel om de dag seks, alleen nu dus niet met die nekpijn..
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je luteale fase hoort tussen de 10 en 18 dagen te zitten. Als je rekent met een cyclus van 27 dagen, zou je eisprong dus tussen dag 9 en dag 17 moeten zijn.

    Als je geen testen wilt doen, dan kun je deze richtlijn aanhouden en van dag 7 t/m dag 18 om de dag seks hebben. Dan zou je in principe goed moeten zitten qua timing.
     

Deel Deze Pagina