Wanneer slaapzak baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minny, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ons zoontje van 5 weken trapt steeds de dekens van zich af,
    vanaf wanneer mag hij een slaapzakje aan om dit te voorkomen?

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dat mag nu.
    Er zijn slaapzakjes in de maat '60 cm' te koop, of bij Hema maat 50-62. Onze dochter droeg maat 44/50 bij haar geboorte en we hebben haar na twee weken in een slaapzakje laten slapen. Het zakje was nog wel wat te groot, daarom heb ik destijds de armsgaten iets kleiner gemaakt en de slaapzak omgespeld (aan de onderkant) met een luierspeld.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Toen Gijs met die fratsen begon heb ik hem in een Isi Mini slaapzak gedaan..Ik had 2 gekregen toen Gijs geboren was.. De "zomer-uitvoering" mouwloos, en enkele laag badstof.. Die gebruiken we ( nu wel maat groter) nog steeds..

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mag al vanaf kraamweek, dus lekker inpakken!
    zorg inderdaad wel dat die niet te groot is en niet te klein natuurlijk.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
  6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik had die van de hema maat 50/56 kon hij al aan met 2 weken oud, je moet gewoon goed opletten dat de hals klein is, zodat ie niet met zijn hoofdje er in kan, dus het halsje moet goed aansluiten.

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wij hebben ons zoontje er ook vanaf een week of vijf ingelegd. Nu zit hij in de fase dat hij het hele bed door 'wandelt' en dit voorkomen we doordat we onderaan de slaapzak een hydrofiele luier hebben vastgenaaid en deze onder het matras stoppen.

Succes!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier vanaf dag 6 om precies dezelfde reden. Hij lag ineens dwars boven zijn dekentje ;). Idd die ene van de HEMA mt. 50-62, maar onze man heeft wel een groot hoofd, dus ik hoefde de gaten niet te verkleinen.

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier vanaf de 2e week in een slaapzak. Ik had ook een heel klein meisje en heb een iniminislaapzakje gekocht bij babydump

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat mag nu al. we hebben Emma ook snel in een slaapzak gedaan. Bij de hema hebben ze kleine slaapzakjes. vanaf maat 50

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mag meteen :) Sterre lag vanaf dag 2 in een slaapzakje, ik had er een paar in duitsland gehaald, die hebben echt kleine dikke slaapzakjes :)

12. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    dat is een goeie om te onthouden!

Deel Deze Pagina