Wanneer stopte jij met testen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn laatste test heb ik gedaan op 16dpo, nu 3 dagen geleden. Ik had toen een prachtige predictor met een streep die even donker was als de controlestreep. Maar: dit is de 3e dag op rij dat ik niet heb getest en ik voel de onrust alweer toenemen. Ik weet dondersgoed dat een zwangerschap 'eng' is en dat je nergens controle over hebt. Dat heb ik nl al een keer zelf mee mogen maken. Ik zou juist vertrouwen in mijn lichaam moeten hebben. Immers, ik heb al een gezonde zoon. Maar: ik merk dat ik het loslaten (van de controle) weer opnieuw erg moeilijk vind. Zit het er nog wel? Wat als ik toch een witte of een aflopende test heb? Dat soort vragen.
    Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb nog 2 CB digitale (met indicator) liggen. 1 is sowieso voor komend weekend (die 3+ wil ik toch wel erg graag zien). En de andere is voor... vanmiddag? Morgen? Die zou allang 2-3 moeten aangeven. Maar ik vind die testen toch eng. Wat als die vanmiddag (middagurine en niet geconcentreerde plas zou geen bal meer moeten uitmaken met dit termijn (19 dpo)) géén 2-3 aafgeeft? o_O Jullie begrijpen dat ik mezelf aardig gek zit te maken.. Bij mijn zoon stopte ik met testen toen ik de 3+ zag en toen had ik nog 1 test van MvM.
     
  2. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    #2 Rozemarijn33, 19 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2019
    Ik zou even wachten tot morgenvroeg.

    Ik heb zelf 1 test gedaan, bij alle zwangerschappen. Als die 2 streepjes gaf, dan was ik zwanger en testte niet verder. (Waarvan 2 x een miskraam)
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    hmm.. waarom tot mrogenvroeg? Toch omdat je urine dan geconcentreerder is?
     
  4. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ooo ik snap je helemaal! Wanneer is je eerste echo ingepland? Moet je nog lang wachten?
    Ik las dat veel mensen met 5+3 wel 3+ testen...

    Ik ben nu 6 weken zwanger, maar mijn hcg begon pas super laat met opbouwen en ik heb al ruim 5 dagen super lichte veegjes bloedverlies. Om neurotisch van te worden! Haha.... Maar ik weet dat het op 16 dpo 66 was en op 18 dpo 192. Ik heb doorgerekend en weet dus dat ik nu zeker die 3+ moet zien. Anders is het niet goed. Haha maar ik durf gewoon niet! Heb wel nog een KV test gedaan, die was donkerder dan de controlestreep.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb van 8 dpo tot 14 dpo elke dag getest.
    Met 5 weken weer een test en ergens daarna vond ik bij toeval nog een test die ik ook gedaan heb.
    Van de week kwam ik een ovulatietest tegen en die heb ik gedaan om te kijken of die positief zou zijn zoals je hier vaak leest.

    Een cb doe ik sowieso niet.
    Nu heb ik niks meer dus ik test ook niet meer.
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    O wacht! Ik lees niet! 5 april staat er in je banner....
     
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ja dat zou mijn gedachte daarachter zijn.
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.549
    13.127
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik stopte alledrie de keren na 1 test.
    Ik zou juist paranoia worden als ik zou zien dat de controlestreep steeds witter zou worden.
     
    EvitaDedu en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    ohhhh kijk, dat is mooi! Ja vreselijk irritant he! Ik ben gewoon bang dat als ik zometeen thuis eentje doe dat die blijft hangen op 1-2..
     
  10. maryjames

    maryjames Bekend lid

    25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    ik heb op vr 15 en zo 17 maart getest. ik ga morgen de cb digitale test met wekenindicator kopen en deze wil ik dan vrijdag doen. dan moet ie volgens mij wel 2-3 of 3+ aangeven.

    ik heb pas 12-4 de eerste echo staan, dus duurt nog wel even:rolleyes: misschien koop ik wel 2 cb testen:roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb bij de zwangerschap van zoontje vanaf 11dpo tot 18dpo elke dag getest. Daarna 2x per week tot de eerste echo met 6.2wk

    Ik kon het gewoon niet geloven...
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Toen mijn testen op waren en dat was 19dpo deze zwangerschap haha. Vanaf 8dpo iedere dag getest :oops::cool:. Dit keer trouwens geen digitale CB gedaan. Bij dochter wel. Toen nam ik het ook steeds heel ruim omdat ik anders bang was dat hij te weinig aan zou geven.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bij mijn zoontje deed ik op 5+2 een digitale en die gaf 3+ aan.
    Nu wil ik proberen te wachten tot zondag. Dan ben ik 5+3.
    maar ik wil thuis zometeen met hele niet geconcentreerde urine gewoon de 2-3 zien... :p
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Enige symptoom wat ik heb is dat ik 's avonds rond 21.00 moe word! En dan dat ik dus mijn ogen niet meer open kan houden vanaf ong. 21.30
     
  15. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hoi hoi Nina,
    Ik zou niet testen. Je kunt jezelf geruststellen of er paniekerig mee maken.... gewoon vertouwen hebben en afwachten tot de echo.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik heb in totaal 6 testen gebruikt op 3 dagen tijd, op donderdag 12 dpo begonnen en zaterdag 14 dpo de laatste. Ik heb toen gelijk die maandag hcg laten meten in het bloed. Daarna ben ik er gewoon vanuit gegaan dat het wel goed zat. 5 testen waren van sensitest, de laatste het huismerk van Carrefour, kwestie van zeker te zijn dat de sensitesten de waarheid spraken :roflmao:.
     
    Stresskipje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Makkelijker gezegd dan gedaan ;)
    Wanneer heb jij jouw eerste echo?
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  18. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb getest tot 5w ongeveer, met als afsluiter de cb digitaal.

    Niet doortesten of wel doortesten, dat is its waarvoor je niet naar anderen moet luisteren, maar naar jezelf. Voor mezelf was het testen wek een geruststelling, een controle met mijn miskraam nog vers in m’n achterhoofd. Het gaf me dus zeker niet meer stress.

    Ik kan me voorstellen dat het voor andere mensen wel fijn is om gewoon 1 test te doen en het daarbij te laten, ook helemaal prima, maar dat moet je voor jezelf weten en niet aan andere mensen gaan ‘opdringen’ als heilig advies.

    Als je een knaller gehad heb, zou in er wek vanuit durven gaan dat je een cb 2-3 krijgt ;)
     
  19. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    I know! 3 April
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Hee @Nina Sanders Ik snap je wil voor controle helemaal hoor... Maar op basis van ervaring kan ik zeggen dat een positieve test en goede oploop helaas nog geen garantie is dat het goed gaat met het kindje.

    Eigenlijk zeggen die tests dus niet zoveel en kun je alleen maar afwachten en hopen dat alles goed gaat. Het is misschien effectiever om manieren te bedenken waarop je vertrouwen en rust zou kunnen krijgen om met de vroege zwangerschap om te gaan.

    Ik ben zelf na het hebben van een windei-zwangerschap (dus prachtige oploop, maar toch foute boel) nu onder begeleiding om met de onzekerheid rondom een nieuwe vroege zwangerschap om te gaan (ook al ben ik nog niet weer zwanger). Tips waar ik bijv. iets aan heb: een dagboek waarin je je gedachten en symptomen bijhoudt om patronen te ontdekken, een buikmassage om extra liefde aan je buik te geven (samen met je man bijv.), meditatie (gedachten van angst proberen om te vormen in iets positievers zoals hoop), ...

    Misschien helpen jou zulke dingen ook wel om meer vertrouwen of met meer rust met de zwangerschap om te gaan?
     
    Nina Sanders en Stresskipje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina