Wanneer strippen, hoe gaat dat en kan ik dat zelf ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bordes, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bordes

    bordes Lid

    12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu 40 weken en 5 dagen ver en baby zit er nog lekker warmpjes bij. De verloskundige vermoedt dat dat ook komt doordat ik nog genoeg vruchtwater heb. Ik heb al wel anderhalve week iedere keer een harde buik, maar het zet gewoon niet door.
    Ik zit zó erg te wachten op de baby, wil hem zo graag vasthouden. Ook vanwege de feestdagen (niet met kerst aub !).
    De verloskundige wil nu nog niet strippen omdat ik dan alleen maar meer harde buiken krijg en de kans van slagen schijnt nog niet zo groot te zijn.
    Op 29 december (dus met 41 weken en 4 dagen) wil ze wel strippen.

    Hoe is jullie ervaring? Heeft het inderdaad geen zin om nu te strippen en kan ik dit ook zelf ? Hoe gaat dat strippen eigenlijk precies, heb werkelijk geen idee.

    Groetjes Emma
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hey...

    Heb zelf geen ervaring met strippen... maar heb er laatst een stuk over gelezen...
    zie link

    hierin staat inderdaad dat strippen meestal alleen zinvol is tussen wk 41-42...
    Bij mijn vriendin heeft het inderdaad geholpen... ze werd om 10.00 uur gestript en om 15.00 uur begon het te rommelen....

    hierbij de link..
    http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php
     
  3. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    indd heeft het niet veel nut voor de 41 weken, dat is ook bewezen uit onderzoek.


    en nee je kan het niet zelf doen, je moet met je vingers de baarmoedermond in en dan gaan wroeten, daarvoor heb je wel ontsluiting voor nodig en dat kan je zelf niet voelen want je weet niet wat je moet voelen. ook zit de baarmoedermond vaak nog erg hoog waardoor je er niet bij kan.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Ik ben gestript, deed aardig pijn en hielp voor geen meter. Het werkt alleen als de baby er zelf toch ook echt klaar voor is, dan kan het een extra 'zetje' zijn om de bevalling op gang te laten komen.

    Maar laat dit a.u.b. aan een vk of gyn over, zou niet zelf gaan zitten klooien.
     
  5. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik ben gestript toen iik al weeen had...je kan het niet zelf....zou het heel knap vinden met een dikke buik ;) Met 2 vingers maakt de vk je vliezen los van de baarmoedermond...en dat heeft echt alleen zin als je baarmoedermond al week is ;)
     
  6. QMerelQ

    QMerelQ Fanatiek lid

    9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Emma,

    Ik ben met 39.6 dagen voor het eerst gestript, ik vond het best pijnlijk. Alsof je in een keer heftige menstruatie pijn krijgt. Heeft me een middagje buikpijn opgeleverd maar helaas geen bevalling.
    Ze gaan met 2 vingers heel diep naar binnen en woelen de vliezen los van de baarmoederwand. Het geeft wel best bloedverlies. Bij mij kwam 's nachts wel de slijmprop los. Ik bleek voor het strippen 2 cm ontsluiting te hebben. Wél moet je al een rijpere baarmoedermond hebben en 1cm ontsluiting, anders kunnen ze niet naar binnen. Dus misschien is dat de reden dat ze het bij jouw nog niet willen doen?
    Ik zag er ook tegenop om over de 40 weken te gaan, de verloskundige deed er niet moeilijk over om me een handje te helpen. Helaas 1e poging zonder resultaat.
    Een week later me 40.5 heeft ze me nogmaals gestript. Tpen bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Het voelde dus allemaal erg gunstig aan.
    'S avonds regelamatige harde buiken en om 2 uur 's nachts is mijn bevalling begonnen. Deze poging was dus geslaagd!
    Het kan dus zeker nut hebben! Ik zat toen met sinterklaas en ben de 3e dec bevallen, dus kan me heel goed voorstellen dat je toch niet zit te wachten op een kerstkindje.
    Maar vraag eens aan je vk wat haar redenen zijn om het niet te doen.
    Veel succes en hopelijk ga je snel bevallen!
    XX
     
  7. mootjen

    mootjen Bekend lid

    10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik ben gisteren gestript. Vond het ook geen pretje maar goed... begon meteen te bloeden (nu alleen nog oud bloed) savonds heerlijk in bad (op aanrade van de vk) en ween om de 5 min. en duurde mooi 1 min. toen ik uit bad ging zakte ze weer af.... nu ergens nergens last van, misschien komt het nog.
    ik vond het niet erg om gestript te worden, ik weet nu ook dat mijn kindje muur vast ligt, de baarmoeder mond verweekt is en 2 cm ontsluiting heb. Dat geeft je ook wel een beetje moed als je dat hoort! vooral als je al wat aardige voorween hebt gehad.
    vond het trouwens erg maf dat ze mijn beebje dus al over het hoofdje heeft geaaid! hihi Uk werd daarna ook erg onrustig in de buik
     
  8. billy

    billy Lid

    2 jan 2007
    73
    0
    0
    Ze hebben mij met 38 weken gestript.. geen resultaat alleen prop verloren maar geen beweging in te krijgen hoor!
    Ze kan je nu best wel strippen hoor! belachelijk dat ze wil wachten want de meesten doen het na de 40e week wel. Gewoon doorzeuren hoor! je bent baas over je eigen lichaam! succes! Owja het strippen doet verder niet zeer ofzo gewoon even irritant maar niks bijzonders vond ik zelf.
     
  9. lieke79

    lieke79 Lid

    30 jan 2008
    31
    0
    0
    Ik kom net weer van de verloskundige, en ze heeft me gestript.
    Echt pijn deed het niet, beetje onaangenaam. Probeer gewoon onspannen te blijven.
    Als het geen resultaat heeft, proberen ze mij 2e kerstdag voor een 2e keer te strippen.
    Dus nu maar afwachten of het wat gaat doen. Ik had al wel 2 cm ontsluiting.
    Geloof niet dat je dit zelf kunt. De vk weet precies waar ze zijn moet en was heel snel klaar.
     
  10. jeannette

    jeannette Lid

    24 apr 2008
    25
    0
    0
    :) hier exact hetzelfde, vandaag gestript, en die rare gedachte dat zij de beeb al "aangeraakt" heeft
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben 2x gestript.
    De eerste keer met 38 1/2 week maar zonder resultaat. Werd ook niet echt goed gestript. Ze draaide 2x een rondje en klaar.

    Toen werd ik met 39 weken en 4 dagen nog een keer gestript door een andere vk. Die heeft echt zowat 10 min liggen roeren :-? met als gevolg een hoop bloed en duizeligheid. maar wel met de mededeling dat iedereen die zij gestript heeft diezelfde dag nog beviel.. en ja hoor, 2 uur laten begonnen de weeen.

    Het lijkt mij idd onmogelijk om dit bij jezelf te doen, dan moet je dus naar binnen, door je baarmoedermond heen om daar te poeren.. mijn baarmoedermond zat al zo hoog dat zelfs de vk moeite had om er bij te komen
     
  12. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

     
  13. billie78

    billie78 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    1
    0
    Ik ben gestript met 41+1.
    Het deed bij mij geen pijn, ik had voor dat ze begonnen 2 á 3 cm ontsluiting. Ze hebben me om 10.00 gestript en om 21.00 begonnen de weeen en om 23.11 is ons zoontje geboren. Het kan dus wel helpen, maar dat is lang niet bij iedereen zo!
    Ik wil je veel succes wensen!
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben gestript met 39 weken (bloeddruk) en dit had bij mij wel resultaat! Ik zou het zeker niet zelf gaan proberen.. :confused:
     
  15. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik ben 2 keer gestript en het heeft alleen maar een hoop gerommel op geleverd... Ik kon na de 2e keer strippen amper lopen.. Heeft me echt onwijs veel pijn gedaan..
     
  16. cvwinkoop

    cvwinkoop Bekend lid

    31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik ben ook gestript, ik had alleen wat bloed en slijmverlies erna, verder niks. Ik vond het wel heel erg vervelend voelen toen ze me stripte. Onze zoon is 2 dagen later met een keizersnede geboren.

    Lijkt me niet dat je zelf kunt strippen want volgens mij kan je er ten eerste niet goed bij, ten tweede weet je ook niet wat je voelt en wat je doet.
     
  17. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik wou exact hetzelfde berichtje plaatsen als cvwinkoop. ;)

    Ben op maandag gestript,alleen een beetje slijm en een sliertje bloed, en 2 dagen later bevallen met een ks. ;)
     

Deel Deze Pagina