Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ompong, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ompong

    Ompong Lid

    26 jan 2021
    27
    20
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Afgelopen maand was mijn stopweek 4 dagen te lang, waarna we de stekker maar uit de pil hebben getrokken.

    van vrijdag 22-1 tot gisteren 25-1 heb ik mijn laatste ontrekkingsbloeding gehad. Nu heb ik zondag de hele dag spierpijn gehad met drie uur lang koorts (38,4) die vlak voor middernacht weer naar reguliere temp van 36,8 is gezakt. Dit herken ik van mijn eerste zwangerschap.

    omdat ik aan de pil was, en dus geen inzicht heb in een evt al op gang gekomen cyclus, vroeg ik mij af wanneer het nu handig is om te testen? Naast de koorts en spierpijn van afgelopen weekend merk ik wel meer dingen; vaak plassen, rommelige buik, enorm veel pijn in onderrug (niet meer sinds vandaag). Hebben jullie hier ervaring in? Thanks!
     
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Door het stoppen is je hormoonhuishouding ook aan het rommelen dus het kan ook gewoon met het stoppen te maken hebben.

    Testen kan natuurlijk altijd ;)
     
  3. Ompong

    Ompong Lid

    26 jan 2021
    27
    20
    3
    Vrouw
    daar dacht ik ook aan, al is dit niet de eerste keer x dat ik ben gestopt. Nog nooit op deze wijze meegemaakt. Gisteren een kv early gedaan; negatief. Het maakt dus niet echt uit wanneer ik test?
     
  4. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Per welke datum ben je gestopt met de pil, want dat is me niet duidelijk?
     
  5. Ompong

    Ompong Lid

    26 jan 2021
    27
    20
    3
    Vrouw
    dat is wel handig ja ik ben 18 jan volledig gestopt. De pil was daarvoor niet meer betrouwbaar omdat ik mijn eerste pil pas 5-1 ipv 1-1 heb geslikt (dus te lange stopweek).
     
  6. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Klinkt wel als ontpillen... ook toen ik de tweede keer gestopt was met de pil voelde ik me weer zwanger en moest mezelf even goed vertellen dat het waarschijnlijk (weer) ontpillen was, ook al was ik nu veel minder lang aan de pil geweest. Als ik jou was zou ik nog rustig proberen te wachten op je eerste echte menstruatie :) Maar ik snap dat je wilt testen hoor! (geen idee wanneer dat zin heeft, want geen idee wanneer je eisprong zou kunnen zijn geweest)
     
  7. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ondanks dat de pil niet betrouwbaar is, lijkt me als ik dit lees onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Ik zou ook gewoon even afwachten hoe de komende weken verlopen en of je dan weer een cyclus in gaat.
     
  8. Ompong

    Ompong Lid

    26 jan 2021
    27
    20
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht gewoon even mijn ms af!
     
    Eikeboompje en pienvd90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina