wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bezigbijtje, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Helaas is het bij mij nog niet zover.... maar ik ben erg benieuwd naar jullie moment van bekendmaken... En hebben jullie het toen aan iedereen verteld of eerst alleen aan ouders?? Ik hoor graag verhalen van jullie. Ik twijfel namelijk ik werk in d kinderopvang dus mijn collega's zullen het vast snel merken:p

Ik zou het met 6wkn denk ik al aan ouders en broers/zussen willen vertellen... En dan samen met hun het geheipje bewaren tot dat ik de eerste echo gehad heb... *is 9wkn ofzo toch?*
    Maar ik ben soms "bang" dat iemand van hun de mond voorbij praat... en dat andere het dan al weten via hun voor dat ik het naar buiten heb willen brengen....

Vertel mij jullie verhaal/ervaring/gedachten/mening:D

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Wij hebben het bijde keren al met 4 a 5 weken zwangerschap vertelt aan onze ouders en onze beste vrienden
    De rest pas na de eerste echo van 11 a 12 wkn!

3. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben het met 10 weken na een goede echo verteld aan onze ouders en daarna ook bekend gemaakt bij iedereen. Omdat we een tweeling verwachten moest ik 's middags weer weg van het werk om naar het ziekenhuis te gaan en moest ik het ook al aan mijn baas en collega's vertellen want tja 's morgens later komen en in de middag weer weg moeten is wel verdacht

4. Aprill

Aprill Niet meer actief

Wij hebben het met 6 weken aan iedereen verteld ;) dan hoeft ook niemand de mond te houden :p

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

ik kwam er met 9weken pas achter... toen direct me ouders verteld!
    En me opa en oma's...
    De rest met 11 weken!

6. mamaatje123

26 feb 2010
    77
    0
    0
    we hebben het vrij direkt verteld na posi test.
    zo maar tijdens eten me familiedag op zondag- was wel grappig eigenlijk!

grts mamaatje123

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    bij de vorige keren hebben we het na de 1e echo verteld, dat zijn we nu ook van plan maar ik weet niet of mij dat gaat lukken.

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij hebben het met 5 weken verteld aan ouders, broers+zussen.
    Werk + vrienden enzo pas na de eerste echo, die hadden we pas met 12+2 weken, dus rond 13 weken pas echt aan iedereen verteld.

Vond het trouwens echt super om een geheimpje te hebben hoor! dacht eerst ook, ach ik vertel het gewoon.. Maar tijd vliegt toch voorbij, voor je het weet ben je 12 weken!

Hoop voor je dat het deze ronde raak is! succes meid!

9. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    We zijn zwanger voor ons derde kindjes,
    Nu doen we het omgekeerde. Jullie vertellen het eerst aan ouders en familie, wij hebben het eerste enkele vrienden verteld, gaan het pas in juli aan familie vertellen (zal rond 16-17 weken zijn)
    en ze gaan het moeten aflezen van de t-shirts die we gaan maken.
    op 5 weken heb ik wel een onthaalmoeder aangesproken en ze is pas beschikbaar vanaf april!!! Je kan er niet vroeg genoeg bijzijn!!! Succes allemaal!!! en geniet!!!

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik wist niet hoe lang ik al zwanger was toen we het de ouders vertelden. Cyclus was niet regelmatig dus geen flauw benul. Maar mijn vriend en ik waren zo blij dat we het onze ouders direct verteld hebben! week erna echo gehad en daar was nog niks op te zien. 2 1/2 wk later nog een echo gehad en die was gelukkig wel hoor/zichtbaar en was toen 6 wk en 2 dg, dus nog heel erg kort!

En sommige vriendinnen weten het ook, ik ben namelijk een gezelligheidsmens en daardoor altijd wel voor een wijntje en sigaretje in. Nu dus helemaal niks dus steeds meer mensen komen er nu achter! Ach ja...het loopt zoals het loopt toch?

11. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ouders en zus hebben we verteld dezelfde avond toen wij 's middags positief hadden getest (4 weken). Beste vriendinnen en vrienden met 5 weken.
    Een directe collega en mijn baas al geinformeerd met 6 weken, maar onder strikte geheimhouding. Zij wisten dat we een kinderwens hadden want we waren net gestart met de medische molen. Het viel dus op dat ik eerst een gesprek had dat ik ivm IUI onverwachts af en toe weg moest en dat niet gebeurde.
    Overige familie en vrienden met 10 weken (na eerste termijnecho).
    Collega's 12 weken (na nekplooimeting).

12. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    wij hebben het vrij vlug verteld. Kort nadat we het zelf wist. En dan was ik zo'n 5 weken.

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hier is alles nog steeds geheim. We willen het onze ouders en broers en zussen pas vertellen na de eerste echo. Dus we moeten nog anderhalve week onze mond houden.
    Ik vind het wel heel speciaal dat het nog steeds ons geheimpje is. Daarnaast wel verschrikkelijk moeilijk om het stil te houden

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben het met 5 weken aan mijn ouders verteld en gister aan mijn broer en zus de rest krjgt het te horen als we de 1e echo hebben gehad

15. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het nog een geheimpje.. Voor iedereen.
    Ergens is het wel heel leuk om een geheimpje te hebben vindt ik..

De bedoeling is dat vrienden en familie het weet na de 1ste echo (net als het werk).
    En ouders liever eerder (over 1 maand ga ik naar m'n ouders toe, zij wonen niet in NL.. vindt het leuker om het ze live te vertellen dan via foon of email..) Rond die tijd gaan we het ook de schoonouders vertellen ;)

En dan kijken of we het voor de rest geheim kunnen houden... wil het toch wel graag aan iedereen verklappen haha :D

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Mijn moeder heb ik direct opgebeld na mijn posi test ;) De rest van ons gezin (schoonouders, broers, zus) hebben we het ook snel verteld, met 5 weken geloof ik.

Enkele goede vrienden met een week of 8 en de andere vrienden/kenissen/collega's met 13 weken.

17. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Owwww... ik wil het ZOOOO graag vertellen aan mn tweelingzusje a.s. woensdag, maar vriendlief vind dat als ik het nog niet aan de ouders wil vertellen (pas na eerste echo, liefst pas na eerste trimester) dat ik het ook niet aan mn zus mag vertellen.
    Volgens mij snapt hij niet hoe het is om een tweelingzusje te hebben! Kan dat toch echt niet voor haar geheim gaan houden???

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier vorige week zondag verteld aan schoonzusje (die is ook zwanger) alleen ze heeft het verteld aan manlief, en die was hier gisteren. Dus feliciteerde hij me, maar hij werd opgebeld door haar dat hij niks mocht zeggen.
    Vind het niet erg dat hij het weet hoor, maar dan hoop ik dat ze verder haar mond wel kan houden want zou het echt niet leuk vinden als mijn schoonouders het via een andere weg weten.

Verder hier na de echo dinsdag in het zkh, na het bruiloftfeest van mijn schoonouders, dus dan ben ik ruim 7 weken.

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier de schoonouders en ouders en mijn zus verteld met 4/5 weken. Beste vriendin wist het nog voor vriendlief het wist (had haar in paniek gebeld toen ik een 2e streepje zag.. wou ff checken of zij het ook zag).

Hier wist iedereen het eigenlijk al wel zo rond 8/9 weken, met 11 weken sowieso (toen heb ik 't op m'n hyve gezet).

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

jaaah voor zo'n gevalletje ben ik dus ook bang hihi...

Deel Deze Pagina