Wanneer vertellen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Adrienne1, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrienne1

    Adrienne1 Actief lid

    17 jul 2014
    139
    0
    16
    Wij weten nu zelf 1 weekje dat we zwanger zijn van onze 1e.. we zijn natuurlijk dolgelukkig!! Afspraak met gynaecoloog is gemaakt voor over 2 weekjes.. maar wanneer en hoe zullen we het de ouders vertellen.. eerst maar de controle afwachten...
     
  2. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Gefeliciteerd!

    Wij hebben het zelf rond 13 weken zwangerschap bekend gemaakt. ML had liever langer gewacht hahah, omdat hij van mening is dat het iets van ons is waar niemand iets mee te maken heeft. Maar ik vond het al zo moeilijk om die eerste 3 maanden niets te zeggen, dat ik niet echt langer kon wachten... mijn buik begon ook flink te groeien, dus anders zou iedereen het ook gaan zien
     
  3. Marieke502

    Marieke502 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Toen ik zwanger was van onze eerste zijn er een dag erna met met ouders en zusje vertrokken naar Italië. Het idee dat ik 2 weken lang mijn mond moest houden was vreselijk. Dus hebben we het de 3e avond na het toetje verteld. Ik was toen een week of 6. Heel vroeg, ik weet het, maar als het dan mis zou gaan had ik tenminste hun steun. Gelukkig ging het goed en heb ik een heerlijk kereltje.
     
  4. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Wij hebben het mijn schoonouders, schoonbroer en schoonzus verteld na een goede 8 weken echo, de rest van de schoonfamilie hebben we het na een goede 10 weken echo verteld en na een mooie termijnecho met 12 weken hebben we het de rest allemaal verteld.
     
  5. holababy

    holababy Nieuw lid

    7 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Drieka!
    Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik zwanger ben, zooo blij!!

    Een vraagje voor wat creativiteit, wij wonen in het buitenland en moeten dus helaas familie en vrienden via skype het mooie nieuws brengen. Heeft iemand een leuk idee hoe we dit kunnen aanpakken voor de camera?

    Dank jullie!
     
  6. barbara1980

    barbara1980 Actief lid

    11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn schoonouders verteld na een goede 8 weken echo
    mijn ouders een week later ( kon niet eerder ivm werk enz)
    Afgelopen zaterdag mijn zwager en schoonzusje en morgen mijn zus en zwager...

    (schoon)ouders met een rompertje en broer/zussen met een slabje.
     
  7. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Thnx Holababy!! Jullie ook gefeliciteerd!!
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier bij ouders rond 6 weken bekend gemaakt en overige na de termijn echo rond 12 weken.
     
  9. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Wij hebben het aan 10,5 weken verteld aan de ouders, schoonouders, broers en zussen omdat schoonmoeder het door had en het aan ML gevraagd had, wat hij dus niet kon ontkennen tegen zijn eigen moeder. Vond ik HEEL spijtig. De rest had het ook wel door maar tenminste ons niet letterlijk gevraagd en gewacht tot we zelf konden aankondigen. Dat was veel fijner :)

    Had graag de termijnecho afgewacht, die aan 11w 1 dag was... Had schoonmoeder nou maar een half weekje langer geduld gehad hihi.

    De vrienden en collega's aan 12w ingelicht.
     
  10. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Gefeliciteerd! Wanneer wil je het vertellen? Als het mogelijk is zou ik zeggen, ik wil jullie nog iets laten zien en dan de echo foto tonen :)

    Zelf zijn we er ook net weer achter gekomen dat we zwanger zijn na een MK in april. Aantal mensen weten van de MK en weten ook dat we er weer mee bezig zijn dus houden ons wel in de gaten ;) Wil het onze ouders en broers / zussen na de eerste, hopelijk goede, echo vertellen. En overige pas na 15/16 weken als we het tweede trimester in zijn gegaan.
     
  11. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Wij hebben het beide keren gelijk verteld na de positieve test, week of 5 denk ik. Als het misgaat zou ik het ook met ze willen delen.
     
  12. Melliemuis

    Melliemuis Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Onze families wisten het al met 6 weken. Want gaat het mis, dan gaat het mis. De rest vertellen we het na de termijnecho.

    Ik woon zelf ook in het buitenland! Ik had het idee om een kaartje te sturen met een echofoto erin en dan tegen ze zeggen dat ze het pas open mogen maken als je ze op skype spreekt. Ik heb het uiteindelijk gewoon verteld in de trant van 'heb een kadootje voor je maar dat is pas over 7.5 maand klaar'. Ze moesten beiden (gescheiden, dus apart verteld) wel heeeul lang nadenken hahaha.
     
  13. Marcellaa

    Marcellaa Lid

    5 okt 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen zelf ook wachten tot de eerste echo, alleen voor de zekerheid aan de ouders. Vrienden etc. na een week of 12 a14. Ben nu pas 5 weekjes dus moet nog me mondje houden, zoooo moeilijk :)
     
  14. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'.
     

Deel Deze Pagina