Wanneer vervangt groentenhapje een fles?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sjana, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

    Sjana Actief lid

    10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wanneer een groentenhap een flesvoeding vervangt? En hoe weet je dit?
    In het begin moet je sowieso melk bij geven omdat de kleintjes moeten leren eten en wennen aan de groentenhapjes.
    Hoeveel gr groentjes geef je dan?
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor je kind 6 maanden is mag groente, als je besluit voor de adviesleeftijd van 6 maanden al te gaan bijvoeden, so wie so geen melkvoeding vervangen.
    Met 6 maanden begin je normaal gesproken met het introductie van vast voedsel zoals groente. De eerste tijd is het wennen. Bij borstvoeding geef je de hap in combinatie met een borstvoeding, bij kunstvoeding geef je het halverwege twee voedingen, zodat er minimaal een uur tussen hap en melk zit.

    Na een weekje of wat, dat verschilt van kind tot kind, als kind lekker dooreet van de hap dan kan het een melkvoeding gaan vervangen. Je kind laat dat vanzelf merken door zich minder vaak te melden, korter te drinken of delen van de fles te laten staan.
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Heel simpel:

    voor 6 maanden vervangt bijvoeding geen melkvoedingen
    na 6 maanden mag bijvoeding melkvoedingen gaan vervangen.

    Wat Dirksmama zegt hoeft helemaal niet. Er is geen enkele reden om tussen bijvoeding en kunstvoeding minimaal een uur te laten. De beperking van calcium op de opname van andere vitamines is zo beperkt en daarbij is de inname al zo klein dat het zowiezo uitmaakt.

    Bijvoeding MAG vanaf 4 maanden en MOET vanaf 6 maanden.
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Even antwoord op je eigenlijke vraag te geven.

    Ik zie dat jouw kindje nu 4 maasnden is, je bent al begonnen met bijvoeding?

    - Tot 6 maanden mag het iig geen melkvoeding vervangen. Tot 6 maanden haalt baby namelijk helemaal geen voedingsstoffen uit andere voeding dan melk, het is er zeg maar voor het leuk erbij.

    - Met 6 maanden zitten de meeste ouders op 4 voedingen, en daarna beginnen melkvoedingen langzaam te vervallen. In de tweede 6 maanden vervallen de melkvoedingen (bij kunstvoeding) meestal van 4 rond 6 maanden, naar 1 á 2 bij 1 jaar.

    Wij zijn met ruim 7 maanden overgegaan naar 3,5 flessen. Toen aten ze wel redelijk fruit en groente

    Met 9 maanden naar 2,5 flessen: toen aten ze 's ochtends fruit, tussen de middag 1 boterham en daarna melk en 's avonds groente, aardappelen/rijst/pasta en soms vlees.

    Met 11 maanden naar 2 flessen, toen ze tussen de middag 2 boterhammen gingen eten
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Nu met bijna 7 maanden eet Julian echt groente en fruit. ( soms prakje en soms uit het vuistje) en vandaag wilde hij 1 flesje van 120 cc melk niet meer.

    Dus ik zou zeggen, als je al enige tijd groente geeft en zeker vanaf 6 maanden pas.
     
  6. Sjana

    Sjana Actief lid

    10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, thanks ladies! :) Onze kleine is bijna 5 maanden en is toe aan vaste voeding, als wij iets in onze mond steken, wilt hij het ook :;)
     
  7. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou eerst beginnen met een paar hapjes en dan kijekn hoe je kindje reageert. Geeft hij aan meer te willen dan kunb je dat gerust geven. Zo kun bijv elke week iets meer lepeltjes geven ( of stukjes) ligt er maar net aan hoe je je kindje bjvoedt.

    Tycho doet hier tegenwoordig zn mond opmn zo van geef me meer hahaha. Heel grappig om te zien. En als ik hem niks geef is het brullen hihih.

    xxxx
     
  8. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja dat doet hij ook al een hele tijd hier. hij wil ook alles pakken wat ik heb, en als ik een boterham eet, gaat ie helemaal zitten smakken zeg maar. maar goed met 6 maanden gaan we beginnen ;)
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    O baby's die doen alles in de mond. Volgens mij niet specifiek omdat het eten is. Natuurlijk willen ze je nadoen.

    Je kunt misschien eens een groot stuk appel geven en laten sabbelen.
     
  10. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ( nu ga je de wijn drink, sigaretpreek krijgen van sommige dames hier ;)) het nabouwen heeft inderdaad niks met willen eten te maken, maar daarom mag je prima met bijvoedng beginnen hoor! Elke smaak gewoon 3 dagen achter elkaar puur geven, dus niks gemengd, dan weet je gelijk waar het aan ligt als er eventuele allergische reacties tevoorschijn komen
     
  11. Sjana

    Sjana Actief lid

    10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn begonnen en gaat goed! En idd, zn mond gaat hier ook open :) Zo van: gimme gimme :)
     
  12. Sjana

    Sjana Actief lid

    10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn ermee begonnen en hij lust het :) Gaat goed hihi
     

Deel Deze Pagina