Wanneer vieren jullie sinterklaasavond met het gezin?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tatie, 29 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Ik ben benieuwd wanneer jullie sinterklaasavond vieren? En houden jullie daarbij nog een beetje rekening met het Sinterklaasjournaal?

    Onze jongste dochter gelooft nog en zit helemaal in het verhaal van het Sinterklaasjournaal. Ik vraag me af of zij het zou accepteren als Sint opeens zaterdag al bij ons langs komt. Misschien zijn de pakjes dan nog niet eens terecht?

    Eerdere jaren was de laatste aflevering al op 4/12 geloof ik, maar dit jaar gaat het door tot 5/12.

    ben benieuwd wat jullie (zouden) doen?
     
  2. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Hier komt sinterklaas ook op zaterdag, want familie wil ook meevieren. Op pakjesavond zelf doen we dan nog een keer met eigen gezin.

    Kinderen geloven behoorlijk veel, dus je kunt zeggen dat sinterklaas je gebeld heeft dat hij even eerder bij jullie langskomt omdat hij het anders niet redt met alle kinderen pakjes brengen. Kun je refereren naar het sinterklaas journaal...pietentekort:roflmao:
     
    tatie vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb hier al uit gelegd dat door het pieten tekort dat de pakjes avonden / middagen verspreid zijn.
    Ze mag zaterdag avond nog 1 keer schoen zetten en zondag pakjes.
     
    tatie vindt dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Gewoon op pakjesavond, 5 december :)

    De kinderen geloven al jaren niet meer, maar hebben vanaf begin aan 5 december aangehouden. Nu vinden wij het niet nodig om het met de hele familie etc te vieren, dus dat scheelt wel natuurlijk.
     
    tatie vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    M’n dochter is op 4 december jarig en we hebben Sinterklaas altijd voor haar verjaardag uit gevierd. Normaal een weekend eerder. Gewoon briefje erbij met: Sint ziet dat jullie het druk hebben, dus hierbij vast de cadeaus.

    Maar kinderen geloven sowieso, dus wat je er ook van maakt, ze willen het wel geloven.
    Wij vieren het dit jaar ook gewoon zaterdag.
     
    tatie vindt dit leuk.
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij hebben aan sint gevraagd of we zondag al de cadeaus konden krijgen:thumup: ze hadden een briefje gemaakt en in hun schoen gedaan.
     
    tatie vindt dit leuk.
  7. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.053
    113
    Zaterdag als gezin. Zondag bij schoonfamilie.
    Maandag vieren ze het dan nog op school.
     
    tatie vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Zaterdag bij de schoonfamilie, zondag als gezin en maandag op school:)
     
    tatie vindt dit leuk.
  9. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    We vieren/vierden het altijd op 5-12 zelf, de dag erna hadden ze altijd vrij.
    Wat ik om me heen zie is dat de gastkinderen het ook al gevierd hebben met cadeautjes en dat dat nadat het journaal bestaat. We hebben in ons dorp ook weer een eigen journaal en ook dat loopt er naast. Maakt ze allemaal niks uit.
     
    tatie vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij vieren het zaterdag. Op 5 december gaat niet. Ik moet werken en de volgende dag staan we om 7 uur op de vso, dan is het geen goed idee pakjesavond te vieren.
    Sinterklaasjournaal vindt ze niks aan, dus kijken we niet. Maar we zeggen altijd dat er zoveel kinderen zijn, dat niet alles op 1 dag kan en ze hier dus op zaterdag komen.
     
    tatie vindt dit leuk.
  11. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Wij vieren het maandagmiddag 5-12. De oudste is eerder uit school en man en ik hebben de middag gedeeltelijk vrij genomen. De jongste is bij mijn ouders en wordt dan eerder thuis gebracht.
     
    tatie vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    3/12

    We vieren het eigenlijk altijd in het weekend rondom 5/12. Meestal het weekend ervoor, maar volgens mij hebben we het ook wel eens pas op 6/12 gedaan. Kinderen overleven dat echt wel. Als je wil kun je er altijd nog een verhaaltje omheen ophangen, maar dat hebben wij nooit gedaan. We vierden het gewoon in het weekend omdat dat dat beter uitkwam met opa en oma ed, vonden ze prima. Ging bij mij vroeger ook altijd zo, ik vond het ook prima.

    En ipv dat iedereen zich aanpast aan het Sinterklaasjournaal, hoop ik eigenlijk eerder dat het Sinterklaasjournaal rekening houdt met het feit dat veel mensen het zaterdag of zondag al vieren.
     
    tatie vindt dit leuk.
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Hier zijn er totaal geen vragen als er kadootjes eerder of later komen. Kijken zelf het sinterklaasjournaal ook niet, dus ken het verhaal niet. Als er al een vraag is, leg ik de vraag terug: hoe denk je zelf dat...?

    Wij hebben afgelopen zaterdag in het gezin gevierd. Zondag bij opa en oma. Andere opa en oma vieren we het dit jaar niet bij.
     
    tatie vindt dit leuk.
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Zaterdag met schoonfamilie en maandag met ons eigen gezin. Wel met mijn ouders en ik heb voor mijn ouders ook wel een kleinigheidje gekocht, maar dat weten ze niet. Ze hebben zelf ook niks voor de kinderen. We gaan gezellig gourmetten, omdat we momenteel op maandag altijd bij mijn ouders zijn.
     
    tatie vindt dit leuk.
  15. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zaterdagavond 3 december, samen met mn ouders, zusje, schoonzusje en zwagers. Als 5 december niet in het weekend valt dan altijd in het weekend er voor, nooit er na. Dan is het tijd voor de kerstboom. :D
     
    tatie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Zaterdag met de famille en maandag met ons eigen gezin
     
    tatie vindt dit leuk.
  17. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Zondagochtend. We zitten met mijn familie in een huisje en rond 10 uur komt dan Sint even langs, dan hebben we daarna de tijd om cadeautjes uit te pakken en er mee te spelen. En dan kan er smiddags nog even gezwommen worden voor iedereen weer richting huis vertrekt want maandag komt de beste man op school en kdv langs
     
    tatie vindt dit leuk.
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Wij vieren het vrijdag al. Hier was er stress vanwege de surprise. Maandag vieren ze surprise, ze hebben de dag later niet vrij dus dat is ons te kort. Pakjes uitgepakt en vervolgens naar bed.

    Zaterdag dan zou hij constant vragen wanneer we het vieren en of het niet eerder kan.

    Nu gaat hij gewoon vrijdag naar school, eten en drinken we wat lekkers en hebben we de hele avond voor hapjes en cadeautjes. Daarna nog 2 dagen om te spelen.

    Hij gelooft overigens niet meer. We vieren het verder niet met familie:)
     
    tatie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Hier geloven ze niet meer. Zaterdag surprise met schoonfamilie en maandag met het gezin.
     
    tatie vindt dit leuk.
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier hebben we het vorige week zaterdag al gevierd en a.s zaterdag nog een keer. Maandag vieren ze het dan op school.
    Ze hebben er hier nog nooit wat over gezegd dat het te vroeg is of wat dan ook. En anders inderdaad, Sint kan niet overal tegelijk zijn dus nu alvast hier pakjesavond.
     
    tatie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina