hallo allemaal, ik ben pas kort zwanger maar ik vraag me af bij hoeveel weken ga je je kindje voelen bewegen? ik ben zo benieuwd hoe dat zou zijn, toen we laatst het hartje hoorden schoten de tranen al in mijn ogen dus ik ben benieuwd gr. cindy
Meestal voel je dat rond 20 weken bij een eerste, bij een 2de dikwijls al rond 16 weken ook omdat je het gevoel herkent.. het voelt als vlindertjes in de buik die steeds meer en meer bewegen... tot je ineens bij jezelf denkt... hé dit was de baby... Ben weer ah filoseren hihi maar zo heb ik het ervaren ...
Hallo! Ik voelde mijn 1e kleintje al met 13 weken, het shchijnt vooral aan de dikte van je buikwand te liggen hoesnel je iets voelt, mijn schoonzus is wat voller en heeft daardoor een dikkere buikwand, zei voelde bij haar eerste kindje voor het eerst met 16 weken de kleine bewegen. Ik dacht ook dat het niet kon zo vroeg, maar mijn verloskundige zei dat dat wel degelijk kon, het voelt echt alsof er vlindertjes langs je buikwand fladderen idd, tis heel appart, je weet het vanzelf als het niet je darmen zijn!!
Ik ben het levende bewijs dat het echt verschillend is Ik ben namelijk ook stevig maar toch voelde ik het al zeer vroeg. OOk bij me 13de week voelde ik het al behoorlijk kriebelen in de buik en ik ervaarde dat alsof er een visje in me buik zwom. Hoe verder ik was, hoe meer ik ging voelen. En dan ben ik het met Stientje eens. Je denkt opeens HE dit is de baby. En ik zit nu op me 20ste week en ik kan soms het handje of voetje al voelen Ik hoop voor je dat je het snel door hebt dat het de baby is want echt het is iets supers om te voelen!! Ben benieuwd
Ahhh dan denk ik dat ik de baby ook al kan voelen!!!!! Ik voel sinds een paar dagen zo'n vlindertjes/visjes gevoel onder in mijn buik haha... Vroeg me echt af wat dat was, inderdaad een heel vreemd speciaal gevoel!!
Eyrah, Sjonge zeg, gefeliciteerd met je 6e zwangerschap! Wat fijn, is het zwaar of valt het mee? Vroeger wilde ik ook altijd graag een groot gezin met veel kinderen, maar helaas laat mijn lichaam dat niet toe. Deze derde is eigenlijk al te zwaar voor me (i.v.m. ernstige bekkeninstabiliteit), maar ja je hoofd zegt anders he.... Hoe ervaar jij de zwangerschappen mag ik dat vragen? Sas.
Ik voelde me kleintje al bij 16 weken. Vertelde aan mijn moeder heel blij dat ik me kleintje al voelde, ze lachtte en zei dat het waarschijnlijk de navelstreng was. Maar ik wist het zeker! Echt een prachtig gevoel. Me verloskundige vertelde dat het vrij vroeg was voor een eerste kindje, heb een drukke baby zei ze me nog hihihi.. Nou dat beloofd wat voor de toekomst Zelf nu ik zo hier achter de pc zit, voel ik m schoppen, en druk doen echt een geweldig gevoel! Ik hoop voor jou dat je je kleine ook snel zal voelen bewegen!
ik voelde mijn eerste kindje met 16 weken. Iedere avond om half elf was het disco en ik kon de klok er op gelijk zetten. Ik weet nog goed de eerste keer dat ik het voelde, zo van ik voel wat, zou dat het kindje zijn of mijn darmen, ja daar is het weer, ja het is echt mijn kindje!!! Fantastisch gevoel!
Hoe vaker de baby ook reageerd hoe sterker de band tussen jou en de baby ook begint te worden. Ik ben helemaal niet iemand die tegen mezelf praat en sta ook gek te kijken als andere dit wel doen. Maar moet zeggen nu ik soms samen met me kindje ben mezelf erop betrap dat ik tegen de baby "praat". Klinkt heel vreemd Haha en had het ook niet kunnen geloven maar tis echt zo
Soms denk ik weleens van: Voelde ik nu wat? Maar voor ik het besef is het gevoel al weer weg hihi. Dus ik kan nog niet zeggen dat ik hem/haar echt gevoelt heb en ik ben nu 18 weken. Het is wel onze eerste, dus ik wacht nog maar af
Ik voelde ons kleintje voor de eerste keer bewegen rond 14 weken zwangerschap. In het begin was dat erg vaag en dacht ik vaak is dit nu wel ons kleintje dat ik voel. Dat heeft geduurd totdat ik een week of 18 zwanger was, toen begon de schopjes duidelijker te worden.