Wanneer was jullie diastase gesloten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Angelatjuhx, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelatjuhx

    6 dec 2018
    27
    0
    1
    Vrouw
    Hallo. Ik ben 14 weken geleden bevallen en heb nog een diastase. Wel al wat minder. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd voor het gesloten was?
     
  2. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    is dat dat je buikspieren wijken?
     
  3. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Bijna 4 jaar, 2 bevallingen verder en 3e nopkomst. Diastase is alleen maar erger geworden en komt niet meer goed
    Kon er voor 3e zwangerschap hand tussensteken
     
  4. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Na de eerste nooit meer helemaal gesloten, helaas. Nu bij de derde moest ik van de vk met sporten wachten omdat er nog heel lang twee vingers tussen pasten. Toen m'n zoontje dik drie maanden was, was het veel minder en ben ik weer gaan trainen, maar helemaal weg gaat het volgens mij niet meer.

    (Je kunt trouwens altijd even je huisarts om raad vragen.)
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ruim 4 maanden geleden bevallen en heb het nog, wel minimaal gelukkig maar ben wel alvast naar de bekkenbodemfysio gestapt.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Niet. Gewoon helemaal niet. :).
    Ik ben zeer tenger van mezelf en had echt een mega strakke en platte buik. Na de zwangerschap van mijn oudste was mijn buik natuurlijk wat slapper maar na een jaar(!), ja dit kost echt tijd, echt wel weer plat.
    Nu ben ik 2,5 week geleden bevallen van nr 2 en mijn buik is eeer plat, maarvwel natuurlijk wat slapper. So be it. Die diastase is nooit meer weg gegaan.
     
  7. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier na een jaar nog steeds aanwezig helaas.
     
  8. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Na 7 maanden en speciale oefeningen nog steeds aanwezig...
     
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik had een flinke diastase, maar deze is heel vlug weer bijgetrokken. Precieze tijd weet ik niet meer, maar volgens mij was er na 4 mnd bijna niets meer te zien. Ik moet wel zeggen dat ik heel braaf elke dag één of twee keer fysio oefeningen gedaan heb:rolleyes:
    Mn buik is weer plat, maar mn buikspieren wijken nog wel wat, dat gaat niet meer weg. Dit was trouwens mn eerste kindje, ik hoor om me heen dat een volgende zwangerschap met diastase wel minder makkelijk snel wegtrekt.
     
  10. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nouuuu wat een héérlijk opbeurend topic dit :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    (Hier ook diastase)
     
  11. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Als je buikspieren wijken, heb je nog steeds een diastase. Een diastase kun je niet zien, alleen voelen. Of je buik plat is of niet, zegt an sich niets over je diastase. :)
     
  12. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wat je bedoeld, meestal is dat ook zo. misschien had ik wat extra info erbij moeten typen. Ik kreeg een tuut/uitstulping doordat mn buikspieren weken. Bij mij was het dus wel te zien, zeker als ik mn buikspieren aanspande.
    Hierdoor kan je ook na je zwangerschap een blijvende bolle buik houden, maar dat is bij mij dus niet gebeurd.
    Mn diastase is niet weg, maar wel goed bijgetrokken:)
     
  13. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Bij mij helaas ook blijvende diastase na 2 zware zwangerschappen. Ik heb mij laten opereren bij de plastisch chirurg. Nu weer een mooi strak buikje, en het belangrijkste, van mijn klachten af.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. coquelicot

    23 mrt 2019
    31
    3
    8
    Vrouw
    hier bijna 1,5 jaar later ook nog steeds aanwezig....
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Nu 5 maand na nummer drie en hele brede diastases in de zwangerschappen (echt hand ertussen kunnen steken) is de diastase nog maar krap een vinger breed. Heel netjes bijgetrokken dus en ik verwacht dat het laatste stukje ook nog bij trekt. Het kan dus wel ;)
     
  16. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    O is dat zo? Dat wist ik niet. Ik heb een diastase van ruim 3 vingers breed en een erg bolle buik. Terwijl ik erg slank ben en ook weinig vet op mn buik heb. Ik dacht dat de bolling met de diastase temaken had, maar dit is dus niet het geval?
     
  17. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Ja, zeer waarschijnlijk wel. Maar het hoeft niet per se. Je kan ook een (kleine) diastase hebben en een platte buik, of een bolle buik terwijl je geen diastase hebt.
     
  18. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Nu na mijn eerste was hij binnen 6 weken gesloten. Hij was ruim 3 vingers breed. Heb wel sterke buikspieren aldus mijn bekkenfysio
     

Deel Deze Pagina