Wanneer weer naar school na Corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Jansje85, 11 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansje85

    Jansje85 Lid

    25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 11 dagen geleden positief getest op Corona. Ze heeft weinig klachten gehad. Na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij zou zij weer uit isolatie mogen. Alleen hoest ze nog incidenteel. Ik heb deze week 2 keer de ggd gesproken en kreeg tegenstrijdige adviezen. Één keer werd er gezegd dat een hoest lang aan kan blijven houden en dat mijn dochter met incidenteel hoesten na 7 dagen wel uit isolatie zou mogen en de volgende keer werd er gezegd dat ze door te hoesten nog steeds het virus kun verspreiden en dus binnen moet blijven tot de hoest weg is. Ik vind het lastig: ik zou niet willen dat ze het virus alsnog verspreid, anderzijds mankeert ze niks op een kuchje na heel af en toe. Wie heeft ook zoiets meegemaakt en wat welk advies hebben jullie gekregen.
     
  2. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ik heb zeker 2 maanden echt moeten hoesten en nog een half jaar elke keer hoesten bij teveel inspanning. Het kan dus echt lang aanhouden. Ik zou dus het eerste advies aanhouden en haar na zeven dagen uit isolatie laten gaan.
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Inderdaad, dit is ook het gangbare advies bij milde klachten die aanhouden maar niet verergeren.
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoon heeft ook nog lang wat droge hoest gehad en mocht na 7 dagen weer naar school als hij geen slijm zou ophoesten en geen snot meer had. Ik heb hem 2 weken binnen gehouden omdat hij veel snot had en daarna is hij met af en toe een droog hoestje weer naar school gegaan en er is niemand ziek van hem geworden.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had hetzelfde, ik ben in totaal 2 weken binnen gebleven, de laatste week alleen met hoestje. Toen de ggd toen zei dat ik weer naar buiten mocht ben ik weer naar mijn werk gegaan.
     
  6. Jansje85

    Jansje85 Lid

    25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag nog thuis gebleven en niet meer horen hoesten. Morgen weer naar school!
     
    Nijntje01, Fuddey en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina