Wanneer weer normale cyclus?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door KleineFee, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    #1 KleineFee, 7 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2019
    Weet niet zo goed waar dit topic het beste past, dus dan maar hier ;)

    Ik ben in September bevallen van ons zoontje* dmv een keizersnede. Begin november voor het eerst weer ongesteld geworden, daarna netjes begin december en begin januari weer. Dus eigenlijk direct een mooie cyclus. Nu alleen sinds begin januari niks meer gehad. Mijn moeder is op haar 34e in de overgang gekomen, zou ik dit in de gaten moeten houden of kan het ook iets anders zijn?

    Oftewel heeft iemand dit ook gehad en werd het vanzelf weer normaal?
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Denk dat het eerder van de zwangerschap nog komt.
    Ik ben in de vroege overgang (ben 35) en dat merk je wel hoor! Pas na dik een jaar rommelen (opvliegers etc) wordt mijn cyclus langer en heb ik niet meer altijd een eisprong. Eerst verkortte mijn cyclus juist en werd mijn menstruatie zo heftig dat een bevalling er niets bij is o_O Ik moet nu ook echt mijn planning erop aanpassen vrees ik. Duizeligheid, slaapproblemen, stemmingswisselingen .. eigenlijk zelfde als na een bevalling :D
    Geef je bv, en hoe oud ben je? Mijn moeder was 38 toen de overgang begon,maar haar zus (mijn tante dus) heeft met 47 nog nergens last van.
     
  3. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik dacht altijd dat de tijd ongeveer het zelfde zou zijn als je moeder kwa overgang.. Ik kan het ook mis hebben, maar dat is me wel bij gebleven ( of ik ben verkeerd geinformeerd ) Ik had na beide bevallingen 3x een korte cyclus van zo'n 14 á 18 dagen. Nu zit ik te wachten op mijn volgende ongesteldheid , gelukkig zit ik nu op dag 21 hopelijk nog een week erbij. En dan zou ik eventueel weer op mijn ''oude'' cyclus kunnen zitten. Maar een lichaam is geen robot en daar ben ik ook van bewust , dus het kan zomaar anders lopen. ;)
     
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    KellD dat kan, maar hóeft niet. Zoals ik al zei was mijn moeder heel vroeg, mijn tante nog steeds niet. Ben er vrij zeker van dat ze dezelfde moeder hebben :D
     
  5. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Haha, gelukkig maar! Ieder lichaam is anders natuurlijk , 't is afwachten :roflmao:
     
    IkbenTess vindt dit leuk.
  6. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Bedankt dames!

    @IkbenTess mijn zoontje is bij de bevalling overleden dus geen bv ;) Ik ben net 31, dus kom wel in de buurt van de leeftijd van mijn moeder destijds maar inderdaad nog geen andere klachten zoals jij beschrijft. Misschien toch gewoon een keer pech met mijn cyclus dan haha
     

Deel Deze Pagina