wanneer weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door sanja, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Pats boem ook dit hele toppic weg. Ik moest me gewoon weer helemaal opnieuw aanmelden. Stom zeg. had net een beetje mijn weg gevonden. Maar goed. Ook al waren er niet veel lezers...Ik heb toch wel behoefte aan kletsen met lotgenootjes. Dus bij deze nogmaals! Wie heeft er pasgeleden zijn kindje vlak na of tijdens de zwangerschap verloren en wil niets liever als weer zwanger worden.

    @ Gizje wilde nog reageren op je stukje maar weet niet meer wat er stond. Weet nog wel dat je een gat in de dag slaapt...nou heerlijk toch. Ik zou wel willen maar helaas. Heb nog een peuter van 2 rondlopen. Dus ik hou het bij een middagdutje.

    Sanja
     
  2. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Balen dat het topic weg is gevallen.
    Ik heb ook geen idee meer wat ik van de week geschreven had.

    Ben net langs geweest op werk en ga volgende week 2 of 3 keer even langs en wat kleine dingetjes doen. Mijn eigen werk is opgevangen en niet te doen als je niet de hele dag werkt.

    Vind het moeilijker om alle collega's weer tegen te komen. Liep langs bij personeelszaken en staat een collega me raar aan te gapen die daar toevallig was. Ik kon niets anders zeggen dan hoi en doorlopen:)

    Ik hoop toch een beetje dat deze maand snel voorbij gaat, het werk weer een beetje oppak en dat het snel volgende maand is om weer een poging te wagen om zwanger te worden;)
     
  3. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik herken het helemaal. Was van de week ook even op mn werk. Ik ben juf dus ben ook vooral bang van de reacties van ouders en kinderen. Ik heb tegen mn collega's een oppervlakkig praatje gehouden, wilde natuurlijk niet gaan janken daar... Maar ik heb ook echt van die stomme collega's die zulke stomme dingen zeiden. neem het ze niet kwalijk ofzo, zou zelf misschien ook niet weten wat ik zeggen moet. De kinderen uit mijn klas waren vooraf geinstrueerd dat ze niks over het hele gebeuren mochten vragen of zeggen. Dit was op zich wel fijn, een beetje koetjes en kalfjes kletsen deed me wel goed.

    Onderweg in de auto naar huis zat ik wel weer te janken. Ik heb zelf het gevoel dat ik er redelijk mee om ga maar van het een op ander moment schieten de tranen in mn ogen.

    Ook zoiets...mn schoonzusje is ook zwanger. Deze week voor de 20 weken echo, alles goed en het word een meisje. Ik ben natuurlijk hartstikke blij voor haar, maar zowel ik als mn vriend hadden het er wel moeilijk mee. Dit vond ik ook weer zo raar van mezelf dacht echt waarom moet ik hier nou om huilen.

    Zo en dan heb ik ook nog het een en ander te melden over hoe ik me gedraag bij vrienden en kennisen enzo maar bewaar dat voor een volgende keer...of niet!! Want daar heb ik nu geen tijd meer voor.

    En ja dan spookt ook nog dat zwanger worden door mn hoofd. zo van dan ben ik misschien dan en dan weer zwanger, dan uitgerekend...Je herkent het vast?

    pff hoe bedoel je rouwproces!!

    Zo heb even lekker van me afgeschreven,

    Sanja
     
  4. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wat jullie schrijven komt me allemaal zo bekent voor ik denk echt precies hetzelfde. Als ik aan de toekomst denk denk ik ook alleen maar mischien ben ik wel zwanger of mischien ben ik dan wel uitgerekent.....

    Reacties op het werk de meeste reacties waren "goed dat je er weer bent, je ziet er goed uit" en dan werd er niet echt doorgevraagd op zich vond ik dit wel fijn, beter dan dat sommige deden alsof er niks gebeurd was. Werk in een heel groot bedrijf en ik weet ook niet precies wie het wel of niet weten het was ook nog eens in de vakantie periode dus het viel niet echt op dat ik er niet was.Ook was de zwangerschap bij mij niet heel erg zichtbaar kwam niet aan en ben nu lichter dan ervoor.

    De eerste keer dat ik naar de bedrijfsarts moest kreeg ik ook een mega dip zat nog geen minuut binnen en ik brak al. Zijn reactie ik zou het vreemder vinden als je geen emotie had heel normaal het moet eruit.

    Sanja ook hier iemand dichtbij die nu 20 weken zwanger is en ook ik vind dit moeilijk,ook is hier vorige week een buurjongetje geboren......pff hoorde hem net huilen en dan moet ik wel even slikken.
     
  5. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @Sanja: Wat super dat ze de kinderen al geinstrueerd hadden. Zo zie je dat kinderen vaak tactvoller zijn dan volwassenen ;) Jammer dat je van die stomme collega's hebt met rare opmerkingen.

    @wuppie: Wat prettig dat je goede reacties kreeg op werk, dat maakt het toch wel wat makkelijker om weer aan de slag te gaan.

    Bij mij wist ook niet iedereen dat ik zwanger was. Ik ben nogal stevig en behoorlijk afgevallen tijdens de zwangerschap. Ik zag eindelijk dat ik een zwager buikje kreeg ipv een gewone te dikke buik.

    Gister kreeg ik een sms van m'n collega die normaal naast me zit dat hij weer vader is geworden. Ik kon gelukkig gewoon blij zijn voor hem, dat viel me zo mee van mezelf.

    Ook is zit aan toekomstige uitgerekende data te denken. Van als ik in december zwanger zou zijn, dan zou ik weer aug moeten bevallen, zou ik dat erg vinden etc etc. Het weerhoud me er niet van om weer zwanger te worden iig :)
     
  6. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meiden,

    Vandaag weer gewerkt. Van 9 tot half 2 ging best goed

    Wuppie, ik denk dat jij dan nu ook dicht in de buurt zit bij je uitgerekende datum? Ik zie daar nu al tegenop al is het nog zo ver weg.
    Vreemd vind ik dat ik er met de meeste mensen redelijk over kan praten maar dan ineens als je "hem" eigelijk niet verwacht komt die stortvloed aan tranen weer. Moet ook wel, soms! Maar vind het zo vervelend, word zo lelijk van janken he. Krijg je zoveel rimpels van!

    Gizje, Ik zet in op Januari. Ga ik in september bevallen...HAHA wuppie, jij bent al iets langer weer "actief" toch. Ga jij voor julli?

    Liefs Sanja
     
  7. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hier komt de officiele uitgerkende datum inderdaad dichterbij 16 November. Zou volgende week maandag met verlof gaan en het dit weekend inluiden door me verjaardag te vieren,word nu een moeilijke dag:x

    Datum's weerhouden mij er ook niet van om toch zwanger te worden en inderdaad doe mij Juli maar weer (nog 2 weken wachten);).
    Juli loopt als een rode draad door ons zwangerschaps avontuur heen dus het lijkt mij mooi om het volgend jaar dan goed af te sluiten.

    Die tranen komen inderdaad op de gekke momenten als iemand heel medelijdend met me gaat praten komt het nog wel eens los. En als ik alleen in de auto zit na een dag werken en de muziek is erna dan komt het ook zoals het liedje van krezip dreams heet het volgens mij.

    Wanneer waren jullie eigenlijk uitgerekend?

    Sanja fijn dat het werken goed ging heb je dan ook nog puf om thuis wat te doen of ben je dan op?
     
  8. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou 18dec uitgerekend zijn. In eerste instantie baalde ik daar nog van. Zo rond de feestdagen, dacht zitten we altijd met een verjaardag in die drukke sint/kerst periode. Maar nu snap ik niet hoe ik ooit zo stom heb kunnen denken..Maar goed
    Heb dat ook hoor met muziek en ook op tv ben echt een stuk emotioneler. Gaat niet meer over denk ik.

    Nou ben ik zoiezo een beetje lui aangelegd dus iets in huis doen verschuif ik nog wel eens naar de volgende dag! Had normaal gesproken na het werk ook geen puf meer... Maar je moet wel wat doen he, heb namelijk ook een grietje van 2 rondlopen en die maakt echt een puinhoop!
     
  9. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ben vandaag 2 uurtjes op werk geweest. Vond het best tegenvallen.
    Het enige wat ik gedaan heb is m'n mail box opschonen.
    Ik zou wat andere dingen gaan doen, maar door personeelsgebrek vandaag moest m'n manager invallen op het dagelijkse werk. Ik heb mezelf iig bezig kunnen houden :)

    Ik mocht kiezen wanneer ik uitgerekend was. 30 december(mijn eigen verjaardag) of 1 januari. Ik vond 1 januari wel grappig dus dat is de officiele datum geworden.
    Mij werd idd ook door sommige gevraagd of ik het niet erg vond dat ik rond de feestdagen was uitgerekend. En ik maar zeggen "het maakt me niet uit als hij/zij(toen wisten we nog niet wat het werd) maar gezond is".
     
  10. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meiden,

    Toch een soort "prive" hoekje hier. Maar ik vind het toch wel fijn om jullie verhaaltjes te lezen en om mijn eigen dingetjes op te schrijven.

    Gizje..Toch fijnweer zo'n opgeruimde mailbox ;) wanneer ga je nou weer? ik had eigenlijk gezecht dat ik vrijdag weer zou komen, maar geloof toch dat ik dit niet ga doen mn dochter Britte is dan namelijk jarig. Nou vieren we het zondag pas maar toch!

    Wuppie, Dat is idd ook weer zoiets die verlof datum en dan ook nog je verjaardag. Toch maar proberen er een leuke dag van te maken met je gezinnetje. Of ga je het toch echt vieren? Hoe oud/jong word je?

    Vandaag was Britte op het kdv, had mezelf voorgenomen om de zolder op te ruimen. Jullie kennen het vast de rommel stapelt zich op :x Nou stonden daar ook alle babyspulletjes nog. De kleertjes die we gekocht hadden alle spullen van Britte die ook nog niet opgeruimd waren omdat we ze binnenkort toch weer gingen gebruiken. Nou ging dit me opzich aardig af. Daarna begon de ellende zeg maar! Ik wilde alle kaartjes van de afgelopen tijd, de foto's van de echo's en die van het ziekenhuis in een mooi doosje doen. maar toen ik daar mee bezig was speelde de hele film zich weer af. Ik vroeg mezelf echt af of we het allemaal wel goed hebben gedaan. Hadden we niet toch een begravenis of crematie moeten doen, had ik hem nou toch wel vast moeten houden, hadden we nou maar een knuffeltje aan hem meegegeven. Maakte mezelf weer helemaal gek. We moesten toen zoveel beslissingen in een dag nemen. Ik wilde het liefst niks...kon toen natuurlijk ook niet echt helder nadenken. Ben nu wel blij met zn foto en dat we hem toch een naam gegeven hebben. Al kan ik die nog steeds niet hardop uitspreken. schiet dan gelijk weer vol..

    Jullie hebben wel een begravenis gehad toch?
     
  11. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Onder het mom van het leven gaat door vier ik mijn verjaardag zondag gewoon uitgebreid 29 jaar alweer.

    Gizje je bent geweest en daar gaat het om alle kleine beetjes helpen.
    Als ik terug denk aan opmerkingen die ik gemaakt heb. Na de geslachtbepaling met 16 weken zij ik het word een jochie en aan de buitenkant is alles goed alsof ik het diep van binnen al wist zo gek.

    Oei zolder opruimen wij hadden net het bureau uit het toekomstige kamertje gehaald en op zolder gezet en alle baby spul zouden we net gaan neerzetten. Wij moesten dus wel wat gaan doen want het was een zooitje in huis. We hebben het meteen gedaan en dat ging goed maar toen ik het later vertelde kwam alles los.

    Wij hebben hem zelf laten cremeren en hebben de as thuis staan, we zijn bezig met een symbool en daar willen we dan een tatoe van laten zetten.
    Wij hebben hem ook nog een paar uurtjes bij ons gehad in het ziekenhuis en daar hebben we foto's van ook hier alles in een doos gedaan.
    Heb alstjeblieft geen spijt van hoe je het gedaan heb op dat moment voelde het zo het beste en je heb alles gedaan wat je kon.
    Er komt een dag dat we de doos open kunnen doen en denken oke het is goed
     
  12. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @Sanja
    Je moet inderdaad geen spijt hebben van hoe het gegaan is. Op dat moment dacht je dat dat het beste was voor jullie. Het meest tastbare voor mij blijven de foto's.
    Ook wij hebben haar nog een paar uur bij ons gehad. Een paar dagen later hebben we Maaike* laten cremeren. We moeten alleen nog een mooi urntje kopen, maar dat heeft geen haast vinden we. We hebben van mijn broer en zus een naam trein gehad. Deze staat in de kast met het geboorte/rouwkaartje. Zo hebben we een eigen hoekje voor haar gemaakt.

    De foto's, zwangerschapstest, echo's en kaartjes liggen allemaal bij elkaar in een laatje en gaan we een keer samen inplakken in een fotoboek, maar dat lukt me nu nog niet.
    De spullen die we gehad hadden (knuffeltjes enzo) hebben we in een dekenkist gestopt de week na de bevalling.

    Gister ben ik weer 2 uurtje op het werk is. Het valt me zo tegen. Ik vind de sfeer niet prettig, raar is dat. M'n werk lijkt nu steeds nuttelozer. Iedereen is zo gejaagd en carriere gericht, blegh.
    Zal wel weer bijtrekken en anders toch maar eens om me heen kijken naar wat anders.
     
  13. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Wuppie goed hoor dat je lekker je verjaardag viert. Hoop dat je een leuke dag hebt. Wij vieren morgen de verjaardag van de kleine meid. Wanneer kan je testen? Dat zou natuurlijk het mooiste kado zijn!

    Gizje toen ik weer ging werken na mijn eerste zwangerschapsverlof vond ik het werk ook ineens veel minder belangrijk "liep een stuk minder hard" zeg maar! Nu is de situatie bij jou natuurlijk iets anders maar het is wel zo dat Maaike* een moeder van jou heeft gemaakt en je daardoor heel anders tegen het leven aankijkt.

    Had vrijdag weer een "leuk" gesprekje met een collega. Die begreep niet zo goed waarom ik zo lang thuis was geweest. ZIj had namelijk ook een miskraam gehad met 13 weken en was na 2 weken weer aan het werk gegaan. Nou is een late (vroege ook trouwens) mk ook echt heel vervelend, maar ik denk toch dat dit iets anders is. Ze is wel pas 22 misschien ligt het daaraan :)


    Fijn weekend!
     
  14. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    @Sanja: lekkere reactie inderdaad. Je moet maar denken dat ze het zo niet bedoelen. Sommige mensen weten ook gewoon niet hoe ze moeten reageren en dan komt het nogal dom of bot over denk ik.

    Hier gaat het aardig met de collega's op werk. Mijn afdeling zit ook lekker in een hoek waar niet te veel andere collega's komen. Dus kan lekker rustig aan wennen.
     
  15. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    He Gizje,

    Zag je vraag voorbij komen bij de vk. Ik ben er ook nog steeds niet helemaal vanaf hoor. Denk steeds dat het weg is maar een dag later weer ellende. Bij mij is het meer bruinig en slijmerig (lekker praatje weer!) Tussentijds dacht ik ook dat het overgegaan was in menstruatie omdat het helderrrood was maar ik voelde niet echt buikkramp. Ik word er ook onzeker van en ben dus benieuwd naar de reactie!

    Liefs Sanja
     
  16. LIX

    LIX Fanatiek lid

    16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Hallo dames...ik las jullie verhaaltjes...ik heb vandaag mijn laatste sprankje hoop zien vervliegen toen een zwangerschapstest negatief aangaf :(

    Ik ben sinds maandag aan het vloeien...Ik was nog maar heel kort zwanger (5 wkn) maar ik ben er echt helemaal kapot van....

    Is het ok, als ik hier af en toe mee klets?
     
  17. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Hoi dames,

    Is het goed als ik ook mee schrijf hier, want wij willen het ook weer gaan proberen (ben vandaag ongi geworden)
    Ik heb jullie verhaaltjes gelezen en wil jullie heel veel sterkte en kracht toe wensen.
    Bij mij is het al weer 5 mnd geleden dat Delano geboren is.
    Afgelopen dinsdag hadden we een nagesprek in Nijmegen en dat was opzich wel een goed gesprek, maar ze weten nog steeds niet waar het heeft aan gelegen.
    Ja dat hij een vitamini k tekort had, maar waarom hij de vitamine niet gepakt heeft (want die heb ik elke dag gegeven ivm borstvoeding) weten ze dus niet.
    Het was wel zwaar om weer op de afdeling te komen en kon het ook niet droog houden.
    Morgen belt de arts, want hij zou navraag doen of ik nu onder begeleiding van een gyn moet.
    Zie dat jullie alweer een beetje naar het werk gaan.
    Ik ben nog niet op het werk geweest, want kon het ook echt niet aan.
    Maar denk dat ik volgende week even ga kijken voordat ze gaan verhuizen.

    Veel liefs Denice
     
  18. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tuurlijk hoor Inge lekker van je afschrijven joh, heb je andere topic even gelezen. Wat een ellende allemaal! sterkte meid!

    Denice Ik heb jou verhaal ook gelezen. Gecondoleerd met het verlies. Vreselijk moet dat zijn als je helemaal op de roze (blauwe) wolk zit en er dan al zo znel weer van af gesmeten wordt. Ik begreep uit je andere topic dat er ook fouten zijn gemaakt (toch??)en denk dat dat ook meespeelt in het verwerken van het verlies. Ik snap dat je hoofd dan niet bij werken staat. Ik denk wel dat het goed is om langzaamaan weer aan de slag te gaan.
    Het heeft toch niet zolang geduurd voordat je weer ongi werd?

    Sanja
     
  19. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gizje ik heb ook je vraag even gelezen en vind het inderdaad wel heel lang duren. Had ook dat ik elke keer dacht dat het ophield en weer begon maar na 3 weken was het wel weer over eerste ongi kwam al na 40 dagen.
    Ik zit ook in zo'n fijn hoekje op me werk lekker rustig.

    Sanja dat soort teacties moet je maar zoveel mogelijk naast je neerleggen ja.Al komt er een moment dat je er fel tegenin gaat als je er teveel krijgt. Verjaardag was leuk testen weet het niet precies,cyclus was vorige maand kort voor mijn doen ben nu aan de etospillen en weet niet wat die gaan doen. Uiterlijk volgend weekend.

    Ingeg schrijf maar lekker van je af meis doe rustig aan het is nog heel vers allemaal knuffel.

    Denice heb even je topic terugelezen jeetje wat afschuwelijk wat jullie is overkomen en wat stom dat ze niet weten wat het geweest kan zijn. Ben je bij een academisch ziekenhuis geweest? Mischien loopt daar iemand rond die verder wil gaan zoeken, in het buitenland mischien.
    Werken helpt mij wel om weer mee te draaien in het leven al kostte het in het begin wel moeite. Een eerste kop koffie daar doen ben je al een hele stap dichter bij het oppakken van je leven.
    Heb je wel contact met je werk?

    Allemaal al zijn we niet zo'n heel actief topic het is wel fijn en het helpt om je gevoel op te schrijven bij mnsen die je begrijpen.
    We komen er wel.
     
  20. denice

    denice Actief lid

    13 jul 2010
    423
    0
    16
    Sanja er zijn veel fouten gemaakt, maar niet in Nijmegen wel in Zevenaar.
    En dat heeft zeker niet mee geholpen in het verwerkings proces.
    Dit is de 3e keer dat ik ongi wordt. Ik gaf borstvoeding en dan kan het soms heel lang duren voordat je het weer wordt en ik wilde ook het gesprek in Nijmegen afwachten.
    Omdat er ook onderzoeken liepen of het iets erfelijk was en dat is het gelukkig niet.

    Wuppie01 het Radboud in Nijmegen is een academisch ziekenhuis.
    Ze hebben heel veel onderzoeken gedaan zoals hemofilie (bloederziekte), cholestase (iets aan de gal), metabole stoornis (stofwisselinsziekten), steatorrhoe (vetdiarree) dit had Delano allemaal niet.
    Wel hebben ze in het bloed hoge waarde van PIVKA's gevonden en daar krijgen we morgen meer over te horen.
    Ik heb wel vorige week een keer lunch gehad met 2 collega's en volgende week een keertje koffie drinken.
    Op 3 nov moet ik ook weer naar de arbo en dan wordt er een plan van aanmaak gemaakt.
    Misschien worden we wel een heel actief topic!

    IngeG balen van je vmk. Was dit je eerste zwangerschap?
    Ik heb ook voordat ik zwanger was van Delano een vmk gehad, we zaten bij de vk voor een eerste echo.
    Ik zou 11 weken moeten zijn maar op de echo was het pas 6 weken.
    Heel raar maar die zelfde avond begon ik ook met vloeien.
    De dag erna naar de gyn, omdat we naar Spanje gingen de gyn raadde dat af, maar we zijn wel gegaan.
    Op een gegeven moment moest ik lachen en ik voelde wat in mijn broek, alles was er heel uitgekomen, daarna nog een week wat gevloeid.
    Hoop dat het bij jouw snel beter gaat!

    Vind het wel spannend nu ik weer ongi ben, heb volgens mij al alle berekeningen gedaan op internet die er zijn voor je eisprong.
    En de uitgerekende datum (als het gelijk raak is) is op mijn verjaardag!
     

Deel Deze Pagina