wanneer winterjas weer aan

Discussie in 'De lounge' gestart door wenneke20, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    Wanneer trekken jullie de kids hun winterjas weer aan?

    Word volgende week kouder
     
  2. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Daar denk ik van te voren nooit zo over na eigenlijk, als ik t koud vind, dan trek ik ze gewoon de winterjas aan.
    Als ik zie dat het volgende week ergens 13 graden is, dan zal hij wel aangaan ;)
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik had hem de afgelopen dagen al aan en slaap weer met lange mouwen :). Kan zo slecht tegen de kou bah.

    Zoontje heeft een winterjas die niet te dik is en die wilde hij zelf aan want had het koud ( of omdat hij van Cars is ;)) en dat terwijl hij tot woensdag prima kon met bodywarmer en lange mouwen.

    Dochter van 6 heeft het altijd warm en zie die voorlopig nog wel met zomerjas of bodywarmer lopen. Het liefst loopt ze heel de dag naakt en slaapt met raam open want anders slaapt ze niet en der pyjama ligt elke morgen langs der bed. Zij heeft voorlopig dus genoeg aan een dunne jas, vooral omdat ze zelf naar school fietst.

    Ik en zoontje dus ingepakt en als het zo doorgaat loop ik begin okt met handschoenen en muts rond. Haat winter en nu helemaal omdat ik heel de zomer plat op bed lag ivm herstel operatie.
     
  4. Samama

    Samama Niet meer actief

    Nog lang niet! Pas als het onder de 10 graden komt, komt hij bij mij uit de kast....
    Als ik hem nu al aan ga trekken heb ik er als het écht koud is niks meer aan!
    Zelfde geldt voor m'n dochter, eerst een tussenjas en daarna pas de winterjas.
     
  5. Lovely24

    Lovely24 Niet meer actief

    Hier meestal ook pas als het zeker onder de 10 graden is.
    Tot die tijd nog een lekker vest met een bodywarmer ;)
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Als het onder de 10 graden is. Nu dus nog niet. Ze hebben pas net weer hun zomerjas aan, die heeft ook de hele zomer aan de kapstok gehangen. Bovendien ook pas weer 2 dagen lange mouwen dus koud zullen ze het voorlopig nog niet hebben.
     
  7. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    23 september.
     
  8. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Wanneer het nodig is :D

    Het kan met 13 graden en een zonnetje nog best lekker zijn, maar met een koude wind erbij gaat de winterjas aan.
     
  9. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Wanneer ik het te koud vind voor een jeansjasje, vestje o.i.d.
     
  10. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd wanneer het nodig is. Ik vind het altijd zo opmerkelijk, dingen als: het is dan wel koud maar nog geen oktober dus de kachel mag niet aan of ik heb t koud maar het is nog niet 10 graden of kouder dus de winterjas kan nog niet aan :p
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gaat de winterjas pas aan wanneer het onder de 10 graden komt.
    Voorlopig maar een vestje met bodywarmer.
    Kind steekt de moord met een winterjas en helemaal wanneer ze ook nog in een kinderwagen zitten.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Vorig jaar 23 september was het echt schitterend weer!


    Hier komt de winterjas van de kapstok zodra dochterlief het koud heeft.
    Doe ik voor nezelf niet anders :)
     
  13. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    heb gisteren voor de kids lekker warme gevoerde vesten gekocht. Die krijgen ze deze week dus aan :)
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113

    Idd ik vind dit zo apart he...zou zo echt niet kunnen leven. Hier gaat de winterjas aan als het nodig is...dus als ik het koud heb, dat is voorlopig nog niet.
     
  15. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Heb een paar softshell jacks voor de kinderen gekocht voor de herfst deze zullen ze dus nog wel een tijd dragen. Winterjassen heb ikog niet dus kunnen ze ook nog niet aan. Heb tot vorige week ook nog geen moment gedacht over herst/ winter en ben lij dat we zo lang hebben kunnen genieten van lekker weer. Ben zelf ook redelijk warmbloedig, dus ook niet heel snel bezig met winterkleding/ jassen. Ben gisteren naar de stad geweest om wat longsleeves te halen maar echte winterkleding nee nog niet
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wanneer het nodig is, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. De zomerjassen hebben ze donderdag pas weer voor het eerst aangehad, dus daar hebben ze voorlopig nog wel genoeg aan denk ik.
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb eerst nog een leren jas en wat dunnere winterjassen die ik aandoe. als het echt gaat vriezen doe ik mijn skijack aan. en wanneer ik welke jas aandoe bekijk ik gewoon s ochtends als ik naar buiten kijk en voel.
     
  18. pixiehollow

    pixiehollow Bekend lid

    12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij hebben deze week onze winterjassen al aan gehad. Het is 's morgens op de fiets wel al koud, vind ik.
     
  19. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Geen idee, dochter heeft meestal haar zomerjas lang aan, ze zweet snel. Als het echt ijzig wordt krijgt ze haar winterjas aan, en anders een vest met bodywarmer.
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het zal hier ook niet lang meer duren. Op school en thuis is het binnen best warm. Dus ze hebben gewoon een shirtje aan. Maar dan is het buiten wel koud!
     

Deel Deze Pagina