Dag Brigitte, ik zou met 7.1 wk zwangerschap mijn eerste echo hebben. Daar was een heel klein vruchtje op te zien, met een rustig kloppend hartje a 60 BPM. Volgens de echoscopiste zou ik dus minder ver zijn dan berekend, mogelijk zelfs een week minder ver, omdat volgens haar het hartje echt nog maar net klopte. Ik begrijp dat jij ook echoscopiste bent, herken je dit beeld bij de termijn van ong. 6.1 wk? Wel gaf ze aan dat het nog mogelijk is dat het vruchtje een 'inhaalslag' kan maken. Ik vraag me af hoe dat dan mogelijk is...?? Ik vind het sowieso al vreemd dat ik niet een paar dagen, maar zelfs een week ben teruggezet (afgaande op een vrij regelmatige cyclus en het voelen van mijn eisprong), dat ik me toch wel wat zorgen maak. Kun jij deze situatie theoretisch onderbouwen, inclusief de evt. 'inhaalslag'? Ik maak me best een beetje zorgen , is dit reëel? Alvast bedankt voor je reactie!
Helaas bleek het toch niet goed te zitten en is mijn ongeruste gevoel juist geweest, ik heb intussen het kindje verloren...
Hoi Rozanna, sorry dat ik je niet eerder kon helpen. Jammer dat het niet goed is gegaan. Zat je gevoel toch goed helaas. Het beeld klopte inderdaad niet bij je cyclus. Soms kan dit en heeft een vruchtje een aantal dagen tot maximaal een week in een hoekje liggen wachten tot het verder ontwikkeld, maar geregeld in zo'n geval is het toch een teken dat het niet goed is. Sterkte komende tijd. Groeten Brigitte