wanneer zijn de betalingen en hoeveel?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door -, 23 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik ben dus al een heel eind op weg om mijn administratie op orde te krijgen, maar nu weet ik alle stappen wel, maar wanneer volgen de betalingen en om hoeveel gaat het dan.

    Dat kan ik eigenlijk nergens op internet terug vinden.
    Wel wat de totale kosten per land zijn, maar niet wanneer je die stap voor stap moet gaan betalen.

    1. Indienen van de aanvraag
    U betaalt bij aanmelding een bedrag van € 350,- (bestaande uit € 50,- inschrijfgeld en € 300,- eerste voorschot).


    2. Toelating tot de procedure


    3. Voorlichtingsbijeenkomsten
    4. Gezinsonderzoek
    een factuur betreffende het tweede voorschot van € 2000,-

    5. Verlening beginseltoestemming
    6. Kiezen voor volledige of deelbemiddeling
    7. Voorstel van een adoptiekind
    8. Aankomst van het kind in het gezin
    9. Aanmelden van het kind bij officiële instanties


    Ik heb dus wel wat, maar kom maar aan 2350,-.
    Terwijl hte toch al gauw 10.000,= is.

    Wie kan mij helpen?
     
  2. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai Janne,

    Voor het aanvragen van beginseltoestemming is geen betaling nodig. Je vraagt het formulier aan en stuurt het terug. Vanaf daar duurt het ongeveer 15 tot 18 maanden voordat je kan meedoen met die cursus. Ongeveer een maand of 2 voordat je gaat deelnemen aan die cursus krijg je een bevestiging plus lesmateriaal dan moet je een betaling doen tussen de 650 en 900 euro!

    Verdere kosten komen op moment dat je na die cursus naar een stichting gaat waar ze een kindje gaan zoeken. Deze kosten verschillen per land maar gemiddeld kun je er vanuit gaan dat het 10.000 is. Nu weet ik bv dat china goedkoper is meer richting 7500 en er weer paar landen iets boven zitten.

    Wanneer je op www.adoptiepagina.nl gaat kijken kom je een site van wereldkinderen tegen en die hebben een heel overzichtje staan per land met kosten en waarvoor het precies is! Hoe die betaling verder gaat weet ik niet precies ik denk inderdaad in termijnen aangezien het zoeken en vinden van een kindje soms wel paar jaar tussen kan zitten!

    liefs nina
     
  3. Niet meer actief

    Ik denk dat ik wel weet welke site jij bedoeld, maar daar staat idd alleen waaraan je het aan kwijt bent.

    En niet wanneer je welke rekening krijgt.

    Maar je hebt me wel weer een paar stappen verder geholpen.
     
  4. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Daar kun je ze voor bellen maar ik denk dat je aan termijnen moet denken want dat duurt ook nog wel zo'n twee jaar!

    liefs nina
     

Deel Deze Pagina