Wanneer zijn jullie gegaan voor de eerste afspraak vk?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door HJ1977, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik heb vandaag de verloskundige gebeld om een afspraak te maken, aangezien ik overal had gelezen dat je vanaf week 6/7 een intakegesprek hebt.
    Volgens de berekeningen van de site ben ik nu in de 6e week, maar de telefoniste van de verloskundige zei dat ik nog maar 3 weken zwanger was (mijn test van vorige week maandag was nog negatief, test van zaterdag positief) en over twee weken maar eens terug moest bellen.
    Hoe ging dat bij jullie?
    Ik was er eigenlijk wel verbaasd over. Ik dacht dat je de weken van je menstruatie tot je eisprong er kado bij kreeg...
     
  2. Nijntje1978

    Nijntje1978 Actief lid

    19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Normaalgesproken tel je inderdaad vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Ik ben pas bij de VK geweest toen ik 12 weken zwanger was, heb toen ook direct de termijnecho gekregen. Ik had eerder gekund voor de intake, maar ik had gewoon niet eerder gebeld eigenlijk.
     
  3. claudia2008

    claudia2008 Bekend lid

    14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi

    Lijkt me ook dat je de eerste twee weken erbij telt...dat doe ik ook namelijk...staat ook op elke site toch? raar hoor...Misschien omdat je pas zaterdag een positieve test had? weet het ook niet zeker..zou (als ik jou was) gewoon een andere verloskundige opbellen om te vragen hoe ze er daar mee omgaan!

    Succes! en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

    Groetjes Claudia
     
  4. meisje1984

    meisje1984 Niet meer actief

    wat raar dat ze zegt dat je over 2 weken weer moet terug bellen, ze kan toch gewoon alvast een afspraak maken. ik heb met 5 weken gebeld en
    ik heb afgelopen dinsdag mn eerste echo gehad, meestal is het alleen zo vroeg vanwege medische redenen, maar hier niet. Met 10 weken weer een echo en met 12 weken een intake gesprek.
     
  5. tammy77

    tammy77 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hier kreeg ik met 9 weken de intake bij de vk.
    heb gebeld toen ik een week of 6 zwanger was.
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik was ook een week of 6 toen ik gebeld heb met 8 weken een intake en met 10 weken de eerste echo altans dachten we ik ben 2 weken terug gezet en dus 2 weken korter zwanger
     
  7. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik had ook met 8 weken mijn intake. Ik heb direct gebeld zodra ik wist dat ik zwanger was (dus met 4 weken). 11 weken had ik mijn termijnecho (eerste afspraak kon pas 3 weken later ingepland worden) en gelukkig met 12 weken de combinatietest (eigenlijk had ze dus pas met 14 weken weer tijd maar daar is gelukkig een stokje voor gestoken).
    Volgende afspraak met de vk heb ik weer met 16 weken!
     
  8. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    ik heb de intake gehad met 8 weken en daar werd de afspraak gemaakt voor de termijnecho met 11 weken
     
  9. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    ik was 9 weken toen ik belde (liep eerst bij de gyn) en toen meteen in de 10e week een afspraak, ze had me liever eerder gezien maja.
    Ik denk dat je wel gewoon 5 weken zwanger bent hoor! als je 3 weken bent, dan kun je haast nog niet pos. testen! rare vk!
     
  10. sanne1234

    sanne1234 Actief lid

    14 feb 2008
    474
    0
    16
    Misschien dom dat ik het vraag maar ik weet nog niet zoveel.

    Ik wil morgen de huisarts bellen voor bloed te prikken, krijg ik dan ook een verwijsbriefje voor de VK of kan ik die gewoon zelf bellen?
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    die kun je gewoon bellen na de eerste posi test
     
  12. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    heb met 4 wk en 2 d gebeld en kon 5 weken later komen voor de intake en eerste echo... uiteindelijk met 8 weken al de eerste echo gehad omdat ik bruinverlies had. toen ander halve week later alsnog de intake en weer een echo..
     
  13. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,
    Huisartsen vragen meestal gewoon of je een positieve test hebt gehad en zo ja, vinden ze het niet zo nodig om ook nog bloed te testen. Of ze doen dezelfde test als je thuis hebt gedaan. Eigenlijk hoef je dus helemaal niet vooraf langs je huisarts (al is het wel handig dat ie weet dat je zwanger bent maar dat kan ook telefonisch (scheelt weer een consult)). Gewoon een vk bellen die lekker in de buurt zit. Wil je een goeie weten dan kan de assistente van de huisarts je wel weer hepen.
    Gefeliciteerd hè?!
     
  14. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je hoeft inderdaad alleen de husiarts te bellen om te vertellen dat je zwanger bent. Als je thuis een positieve test hebt gehad zal de huisarts verder niks meer doen. Hij kan nog een test doen die inderdada hetzelfde is als thuis waar je ook zelf voo rmoet betalen dan dus ja...heeft niet zoveel zin denk ik.

    Ik belde de verloskundige toen ik 6 weken zwanger was. HIer mag je voor ene intaken en termijnecho rond 9 weken langskomen. Ze heeft toen ook meteen een afspraak gemaakt voor over 3 weken.

    Ws ben je wel een beetje korter zwanger als dat je zelf dacht omdat je positieve test pas zaterdag was maar dat zal de termijnecho wel uitwijzen als dat echt zo is. Ik zou dan ook gewoone en andere verloskundigepraktijk in d ebuurt bellen.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik belde met 8 weken en kreeg met 10 weken de echo, was toen ook idd 10 weken en 2 dagen zwanger.
     

Deel Deze Pagina