Wanneer zijn jullie weer gaan werken?

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door nicolioo, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

    nicolioo Bekend lid

    1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ik zie er echt zo tegenop om weer te gaan werken en mijn baas wil eigenlijk deze week ook al langs komen, en zelfs dat trek ik niet.
    Hij heeft een boekje wat hij wil geven, hebben de kids uit mijn klas gemaakt en ik ben bang dat ik echt helemaal emotioneel word en dat wil ik niet waar hij bij is. Ik wil wel heel graag dat boekje hebben maar wil hem eigenlijk nog niet zien, ik wacht wel tot we terug zijn van Terschelling (gaan we zaterdag een weekje naar toe)

    Hoe lang zijn jullie thuisgebleven?
     
  2. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Hey meid,

    Ik ben zelf twee weken thuis gebleven. Ik zit nu in mn derde week en werk voor 75%. Ben begonnen met 50%. Maar ik vind het nog steeds erg moelijk. Er zijn dagen dat ik 's ochtends bel en een verlofdag opneem.

    Mijn teamleidster belde ook en vroeg me of ik behoefte had aan bezoek van iemand van het werk. Omdat ik een week later weer zou beginnen en omdat ik het zelf nog niet zo wou heb ik eerlijk gezegd dat ik er geen behoefte aan heb. Mijn collega's hebben wel allemaal kaarten gestuurd.
    Misschien zou je dat aan je baas willen vragen? Of hij het boekje op zou willen sturen? En misschien eerlijk zeggen dat je nog niet toe bent aan bezoek. Als het goed is moet hij dat wel begrijpen.

    Maar als jij er nog niet aan toe bent moet je echt niet gaan werken hoor. Je voelt vanzelf wel wanneer je er weer aan toe bent. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Neem je tijd....en volg je gevoel.

    Toen ik overigens de eerste dag weer aan het werk ging heb ik eerst een half uur apart met mijn teamleden en leidster gezeten en gepraat over wat er is gebeurd. En kreeg ik twee vlinderstruikjes cadeau. Je begrijpt dat ik daar ook erg emotioneel bij werd. En dat wou ik niet. Maar iedereen begreep het gelukkig heel goed.

    Ik wens jullie een hele mooie week toe in Terschelling.

    X
    Romy
     
  3. mup

    mup Fanatiek lid

    7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Hey,

    Ik ben na 2,5 weken weer gaan werken. met halve dagen. Maar hoef eigenlijk alleen maar aanwezig te zijn. Heb geen erg verantwoordelijke taken op dit moment omdat me dat nog te veel is. Concentratie is nog een beetje een probleem.
    Vind het zelf eigenlijk wel heel erg fijn om te werken. Kan ik mijn hoofd even met wat anders bezig zijn. heb hele lieve collega's die het begrijpen als ik even niet zo vrolijk ben. En gelukkig heeft mijn baas ook gezegd van als je het zat bent ga je lekker naar huis.

    Merk wel nu ik weer aant werk ben dat mijn lichaam nog niet helemaal hersteld is, beetje last van klachten aan mijn bekken. gelukkig kan ik 's middags thuis rusten.

    Kijk zelf gewoon waar jij je lekker bij voelt, laat je door niemand haasten. Rust voorlopig nog maar even uit van je bevalling.

    Sterkte!
     
  4. alien

    alien Niet meer actief

    Ik ben bevallen met 21,5 weken dus iets later dan jij maar de verloskundige heeft mij gezegd 6 weken na de bevalling thuis te blijven. Je hebt dan wel geen kindje om voor te zorgen maar je bent wel bevallen en dus kraamvrouw!
    Ik wacht met werken tot na 13 maart want dan heb ik de nacontrole bij de gyn. Als alles goed lijkt ga ik daarna weer werken.
    Ik ben al wel weer vaak op mijn werk te zien hoor! Gewoon om even te zonnebanken en een bakkie te drinken met collega's. Ik werk in een sportschool met sauna e.d. erbij dus daar maak ik nu lekker gebruik van. Volgende week lekker een massage!
    Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en laat je niets op leggen door anderen. Anders kan je altijd de vk nog even vragen wat zij ervan vindt.
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik ben na 3 weken weer gaan werken
    achteraf had ik langer moeten wachten
    ben ook ziek geweest na de bevalling enzo

    doe waar jij je goed bijvoelt meid
    als jij denkt dat je het aankunt ga je het proberen
    en denk je van niet
    dan blijf je nog even thuis
     
  6. nicolioo

    nicolioo Bekend lid

    1 dec 2008
    901
    0
    0
    Bedankt dat jullie je eigen ervaring wilde delen met me, het helpt me een beetje om te lezen wat jullie hebben gedaan en hoe julie dat ervaren hebben. Ik zou echt graag willen dat ik een andere baan had, waar niet de hele wereld wil meeleven met me en ik gewoon verder kan gaan.
    Ik krijg echt bergen met kaartjes en bloemen , ook van het bestuur van de school (we zijn een een-pitter) daar zitten ouders in die een mooi bloemetje hebben laten bezorgen.. Al dat begrip is erg fijn maar ook telkens een bevestiging dat het gewoon afschuwelijk is wat ons is overkomen.
    Ik hoop me een stuk beter te voelen volgende week als we terugkomen van Terschelling.

    liefs Nicole

    Is wel apart hoe je zo snel een band kunt voelen met meiden zoals jullie die weten hoe het is om dit mee te maken, ook al kennen we elkaar helemaal niet, echt fijn om hier een klankbord te hebben en er voor elkaar te zijn.

    Jullie allemaal heel veel sterkte op het werk.
     

Deel Deze Pagina