Wanneer zwanger worden tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stemine, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Ik zit in dubio.
    Normaal was de planning pas in december te starten met het proberen voor een tweede kind. Indien alles goed verloopt, zou ik dan ten vroegste pas september bevallen, wat me dan weer goed leek uit te komen met de school van mijn zoontje. Hij naar school, ik en baby tijd voor elkaar.

    Nu zitten mijn hormonen hier waarschijnlijk voor iets tussen, maar het lijkt alsof mijn lichaam SCHREEUWT om te starten. ik ben vanaf deze dagen ook in mijn vruchtbare periode, vandaar misschien.:|

    Nu lijken mijn eerdere argumenten om te wachten ineens niet meer zo van belang en wordt dus helemaal gek van mezelf.

    Wat zou jullie tegenhouden, of juist aanzetten om ervoor te gaan?

    Hier waren de argumenten om te wachten: de zomerperiode op werk komt niet heel goed uit, zo kunnen mijn collega's moeilijker verlof nemen en zit nog steeds met tijdelijke contracten. Mijn zoontje start opnieuw met school in september, dus eventueel rustiger door de dag voor mezelf en de baby? Mijn onthaalmoeder heeft nog niet direct 4 dagen in de week plaats voor opvang, van zodra ik terug moet gaan werken. maar dat is ook niet het geval als ik wacht tot december. jah en de rest lijkt me dus ineens verdwenen in mijn hoofd o_O

    Bij mijn eerste was ik in ronde 1 zwanger. Ik weet dat het deze keer heel anders kan lopen, en dan zou het zelfs helemaal niet erg zijn als het die eerste maanden niet raak zou zijn. :o:
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Heb zelf nooit bij de timing stilgestaan. Ik wilde een kind, dus ben er voor gegaan. Er is namelijk altijd wel een reden waardoor het minder goed uitkomt.
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ja precies dit. Ik denk hier wel wat meer over na bij de 1e, maar de dingen die jij noemt is meer doemdenken. Situaties kunnen zo plots veranderen en je vindt er altijd wel een oplossing voor.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Gewoon voor gaan... Collega van mij was meteen in ronde 1 zwanger van haar eerste... en nu, tja, nu wilt t niet zo lukken. Ze is al meer dan een jaar bezig zonder resultaat. Een zwangerschap is gewoon heel moeilijk te plannen en er is altijd wel een reden om er wel/niet voor te gaan. Als jullie er beiden achter staan dan zou ik gewoon gaan proberen.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het enige waar ik op gelet heb is dat onze woonsituatie op orde is, en financiële situatie. En dat het niet in dezelfde maand geboren zou worden als mijn eerste. December is al zo chaotisch
     
    Stemine vindt dit leuk.
  6. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    ja dat gaat dan dus wel het geval zijn, mijn eerste zoon is van juni, als het meteen raak is, is het opnieuw juni. Maar goed, als het dan ronde 1 niet raak is niet meer natuurlijk :D
     
  7. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    ja daar heb ik natuurlijk ook wel schrik voor. Ik ben 34 jaar, dus ben niet van plan de MM in te gaan, ook niet als het niet lukt. Dan blijven we gewoon gelukkig met ons zoontje en gezinnetje van 3. We hebben het zelf niet voor het zeggen, en dat helpt me wel met te kiezen om gewoon meteen te starten en te zien waar we uitkomen.
     
  8. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hier ook wel over nagedacht bij de tweede (was bij de 1e ook de 1e ronde zwanger). Wilde liever voorjaar 2019 starten (want dit en dat) maar ook mijn hormonen maakte me gek. Uiteindelijk in februari er voor gegaan en weer direct zwanger. Geen spijt van tot nu toe :p
     
    Stemine vindt dit leuk.
  9. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Die hormonen ook hé. zeker nu net in mijn vruchtbare week, het doet toch echt iets met me. :roflmao: mijn vriend zal het graag horen haha, hij dacht dat hij 2 weken moest wachten :p
     
    Mamabella12 vindt dit leuk.
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Een kind komt meestal niet standaard op de uitgerekende datum ter wereld. Ik zou het lekker loslaten.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  11. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Weet ik, maar bij mijn zoon is dat toch gelukt :roflmao: Gyn zei dat slechts 6% bevalt op uitgerekende datum.

    ik ga het straks nog even met mijn vriend bespreken, maar denk dat we er gewoon voor gaan en zien wel waar we uitkomen :thumup:
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Gewoon ervoor gaan.. Dit valt niet te plannen. Ik dacht ook met verschillende dingen rekening te houden (zomer periode verlof etc etc) maar zie nu, inmiddels al een jaar bezig, terwijl m'n 1e heel snel raak was.
    Dus zou alle redenen opzij zetten en er gewoon voor gaan.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  13. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik wilde eerst ook pas december beginnen zodat zoontje op school zou zitten als ik uitgerekend zou zijn. Bij mn zoontje was t ook eerste ronde raak.
    Uiteindelijk zijn we afgelopen april al gestart (erg rammelende eierstokken :rolleyes:), maar duurde het 6 rondes voordat het raak was. Nu ben ik dus 4 maanden voordat hij naar school gaat uitgerekend, en ergens lijkt het me ook wel lekker om met zo'n kleintje de dag gewoon rustig te kunnen beginnen zonder steeds op de klok te hoeven kijken en te haasten voor school.

    Maargoed. Oudste op school en chillen met baby (evt even meeslapen met baby) klinkt ook fijn :p

    Lastig he :roflmao:
     
    Stemine vindt dit leuk.
  14. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Er lekker voor gaan! Zoiets valt niet te plannen. Het kan ook nog lang duren, garanties heb je nooit. Je moet er ook wel klaar voor zijn mocht t wel ineens raak zijn vind ik, want je kiest er dan tenslotte nu wel voor. Dan heb je ze even lekker samen thuis en gaat hij een paar maandjes later naar school. Heeft ook zijn voordelen, geen gehaast in de ochtend met nog een kleintje er bij. In februari heb ik er ook 2 thuis, de oudste is dan 2,5 en gaat voorlopig nog niet naar school. Het zal drukker zijn ja maar vind het ook fijn hem er bij te betrekken en er echt aan te laten wennen. Gezellig de dag doorkomen en zoveel mogelijk het normale ritme aanhouden. Geen paniek, wij vrouwen kunnen dit!;) en je bent er zo aan gewend, dan weet je niet beter.
    Succes met je keuze en hopelijk ben je snel zwanger!:)
     
    Stemine vindt dit leuk.
  15. Stemine

    Stemine Actief lid

    3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    @Spectre , @blessings , @Star87

    Dankjewel dames, dit helpt me wel hoor. Ik heb dit met mijn vriend besproken en hij wilt er ook gewoon voor gaan. het zal op geen enkel moment perfect uitkomen en er zullen altijd wel wat hobbels in de weg zijn :)

    Deze morgen wel weer even in paniek, maar we klussen gewoon en zien wel wat er van komt. Voorlopig zonder ovulatietesten of tempen. :D:thumup:
     
    blessings vindt dit leuk.
  16. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Veel plezier!! :D
     
    Stemine vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nooit maar dan ook nooit kijken naar wanneer het uit komt want dat komt het nooit er is altijd wel iets. En straks lukt het niet en heb je spijt dat je zo lang heb gewacht, zie mijn onderschrift.
     
    Stemine vindt dit leuk.
  18. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Zoals al eerder gezegd een baby valt niet te plannen. Al zou het 'goed uitkomen' qua uitgerekende datum, kan de baby altijd nog te vroeg geboren worden. Dat de eerste direct raak was is natuurlijk prachtig, maar geeft nul garantie voor de tweede.

    Maarja goed, doen wat goed voelt voor jullie beiden. Ik sta er totaal anders in omdat wij al ruim 3,5 jaar bezig zijn dus valt niet te vergelijken. Al zou ik bevallen tussen de cadeautjes op Pakjesavond;) I don 't care, als ik maar een gezonde baby krijg. Kindje is hier welkom en het maakt ons geen drol uit wanneer.:D
     
    Stemine vindt dit leuk.
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Moeilijk te plannen... de ene zwangerschap is de andere niet. En misschien gaat de tweede wel wat langer op zich laten wachten? Als jouw lichaam nu al zo schreeuwt om te gaan beginnen, waarom dan niet? :) Je werk gaat gewoon door hoor, ook als je met verlof bent dus daar zou ik niet zo over na denken.
    Ik heb met mijn vriend al besproken dat als de eerste zwangerschap lukt ik absoluut niet aan de pil ga ivm een grotere kinderwens (2 of 3 kinderen) aangezien het nu al zo ontzettend stroef gaat, dus wil geen risico nemen, maar ja, misschien vliegt de tweede er juist wel zo in ;) voor mij zou de zomerperiode ook rot zijn voor mijn collega's (horeca) maar dat interesseert mij echt niet hoor, het is mijn wens en mijn lichaam en ik had al een kindje kunnen hebben als het vorig jaar meteen lukte maar dat was ook niet zo :) dus het is een verrassing wanneer het gaat komen. En als dat in de zomerperiode is, tsja, dan is dat zo! ;)

    Succes met je beslissing! (Ik zou het gewoon doen :p )
     
    Stemine vindt dit leuk.
  20. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Bij mijn 1e was ik binnen 3/4 maanden zwanger. Nu zijn we 1,5 jaar bezig voor tweede kindje. Als ik dit had geweten waren we eerder begonnen. Dus ik zou ervoor gaan!
     
    Stemine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina