Wanneer zwangerschap vertellen, ervaringen/meningen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wolkje1994, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    hallo allemaal,

    Afgelopen vrijdag 8 maart een hele mooie echo gehad. Kloppend hartje! Drie dagen vooruit gezet, 7 weken zwanger.

    Maar wat zitten wij in twijfel en dubio. 2 april hebben wij een termijnecho. Wilden het aan de hele families daarna vertellen.

    Nu is 28 maart mijn oma jarig en had het haar zo graag als cadeau gegeven. Eerste achterkleinkind. Weet gelijk iedereen van mijn kant het.
    30 maart is mijn schoonvader jarig, ook de hele familie van mijn vriend bij elkaar.

    Nu zitten we zo in dubio, wel vertellen of toch eerst termijn echo afwachten. Of bij één echo praktijk een iets vroegere echo vragen? Maar dan zal ik twee echo’s in een week hebben....

    Wat denken jullie?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb het altijd vroeg (nog voor de 8 weken) verteld. Niet aan de hele wereld maar wel aan mensen dichtbij. Ik zou het namelijk ook delen als het mis zou gaan/toen het mis ging. Ik vond de support fijn. Ik denk altijd zo; als het goed gaat ben je samen langer blij en als het niet goed gaat is de steun fijn.

    Maar belangrijkste: doe wat voor jullie goed voelt. Waarom twijfel je? Echt vanwege jezelf of omdat het “zo hoort” om te wachten tot de termijnecho?
     
  3. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Kan je het echocentrum niet bellen en overleggen of hij een paar dagen vervroegd kan worden?

    Wij hebben directe familie (ouders/broers/zussen) geïnformeerd na de 8 weken echo. Rest vd “wereld” incl verdere familie dus bij 12 weken.

    Moet zeggen dat ik een oma schaar onder de ouder/broer/zus categorie.

    Veel succes en plezier de komende tijd :)
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  4. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Persoonlijk zou ik het niet bekend maken op andermans feest.. Die dag draait toch juist om je oma of je schoonvader?
     
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Als dat de grootste wens is van oma of schoonvader is dat toch juist een prachtig cadeau?
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Wij hebben het vertelt met 9 weken na een positieve echo bij 7 weken. Dit was een familieweekend waar de hele familie bij was. Dat werd een miskraam met 10 weken. Ik heb er enorm veel verdriet over gehad om iedereen te moeten vertellen dat het niet goed is afgelopen, dus wij stellen het bij deze zwangerschap echt uit tot de 12 weken. Een paar belangrijke naasten vertel ik het, maar niet meer zo groots als toen. Wij hadden ook de gedachte: hoe groot is nou de kans? Die werden we dus wel. Een miskraam na 8 weken is de kans maar 2 procent!

    Ik zou zeggen doe wat goed voelt; er is geen goed of fout. Denk wel na hoe je ermee om zou gaan als het alsnog misloopt..
     
  7. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik wil het dan in een kaartjes schrijven.. uw cadeau is. Weet wel dat ze dat helemaal geweldig zou vinden:)

    Jaa dat heb ik dus nu ook qua gevoel. Opa’s en oma’s staan zo dichtbij. Sommige ooms en tantes ook. Hechte familie.

    Ik twijfel opzich niet. Ik heb zoiets waarom niet nu vertellen aan de familie. Wat is er verkeerd aan als het mis gaat.... en zullen wij echt die 1 op 10 nu zijn? Mijn vriend twijfelt alleen heel erg, geeft eerlijk toe ik dacht volgens het boekje... Merk echt hoe moeilijk ik dat vind.

    Verteld net onze nicht zwanger te zijn. Precies net zover voor nu als mij. Zou t dan t liefst ook vandaag vertellen.
     
  8. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    In een kaartje is wel heel leuk!
     
  9. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon vertellen als het voor jullie goed voelt. Superleuk toch!
     
  10. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik vertelde het iedereen wanneer het goed voelde. Bij mijn beste vriendin was dat gelijk na de test (die ze wist dat ik ging doen) een week later mijn zus (omdat ik zo zenuwachtig was voor en eerste echo) na de tweede goede echo ouders en schoonouders. En na 13 weken eerst vrienden, andere familie, kantoor en daarna de wereld via Facebook.
     
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Bedankt voor alle reacties! Wij gaan het gewoon vertellen, voelt al erg goed ! Een mooie eerste echo gehad en ben er best ziek van. Rot om iedere keer te liegen over ‘ wat er met mij is’
     
  12. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik kon niet anders want bij beide met 7 weken opgenomen ivm uitdroging.
    Maar had het anders ook gewoon vroeg verteld
     
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Veel plezier met vertellen!
     
  14. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben het vrijwel meteen verteld. Kan het niet voor me houden en zou ook opvallen als ik spontaan gestopt zou zijn met roken en drinken.

    Veel plezier met vertellen! Vond het beiden keren erg spannend maar wel onwijs leuk om te doen.
     
  15. Manara

    Manara Lid

    5 mrt 2019
    20
    5
    3
    Vrouw
    Wij hebben wel gewacht, omdat een aantal vriendinnen van mij inderdaad een miskraam hebben gehad, dus we waren ons erg bewust van de mogelijkheid. Alleen onze ouders wisten het eerder. Na de termijnecho en de uitslag van de NIPT (met ong 14 weken) met andere naaste familie en goede vrienden gedeeld. Vanaf 18 weken mocht bij ons iedereen het weten. Toen een dag later opgenomen in het ziekenhuis omdat het bijna mis was gegaan, dus zeker ben je nooit.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het ook gewoon tegen familie vertellen hoor, je hebt in ieder geval al een goede echo gehad.
     
  17. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wij vertelden het beide keren voor de termijnecho. Het zijn je naasten, en mocht het mis gaan wil je dat zij er voor je zijn en je verdriet begrijpen.
    Als er veel mensen komen en het een grote bekendmaking is, vind ik de extra echo een goede optie. Wat is nou die 30 euro. :rolleyes:
     
  18. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn oma een puzzel met daarop de aankondiging van een achterkleinkind gegeven (veel puzzelaars in de familie) was even afwachten tot ze m af had maar wel superleuk. Daarna ook gelijk aan degenen verteld die niet meegepuzzeld hadden.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  19. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Als je je er goed bij voelt dan moet je het gewoon vertellen hoor. In het achterhoofd houdende dat als het mis is je het ook moet vertellen, maar dan zet je toch gewoon een tamtam in in de familie ;)

    Bij ons weten ook al veel mensen het, maar ook veel nog niet. We zien het wel dit keer, en als het niet goed gaat. Tja dan stuur ik wel een appje rond ofzo en de rest volgt vanzelf.
     

Deel Deze Pagina