Wanneer zwangerschapskilo's kwijt?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Babyopkomst, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ok. Eigenlijk totaal niet belangrijk maar het valt mij een beetje tegen dat ik 3 dagen na de geboorte nog maar 5kg kwijt ben. Ik dacht dat ik zo 12 kg minder zou wegen.
    Wanneer is ongeveer het moment waarop je zegt 'deze kilo's zijn overgebleven van de zwangerschap '?

    Ik neem aan dat er deze week nog wel wat af gaat toch?
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Bij de oudste ben ik 13 kilo aangekomen en na 2 weken was dit er weer af. Ik was wel iets te zwaar voorafgaand aan de zwangerschap. Ik verloor ook nog heel veel vocht ‘s nachts (zweten).

    Over overgebleven kilo’s kun je echt pas over een maand of wat praten denk ik...
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Haha! Ik moet wel een beetje om je lachen... 3 dagen na de bevalling? Dan zou ik me echt om andere dingen druk maken...

    Maar mijn jongste is nu 6,5 mnd en nu begin ik de overige 10 kilo LANGZAAM maar zeker te verliezen...
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Elke keer wel binnen twee weken/een maand alles kwijt. Maar was dan ook elke keer maar 6-8 kilo aangekomen.
     
  5. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ondank dat ik deze keer echt niet veel was aangekomen en ik mijn eigen kleren in de kraamweek alweer paste moet er nog een paar kilootjes af en dat wil maar niet lukken. Heel frustrerend, maar na de bevalling van mijn andere 2 kinderen was dat ook zo, dus ik denk dat dat iets is wat bij mij hoort.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was de dag van de bevalling 84 kilo. Daarna heb ik me niet gewogen.
    6 maanden later 62 kilo. En nu 58 kilo.

    Voor de zwangerschap was ik 71 kilo. Het gaat er vanzelf af hier.
     
  7. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Tijdens de zwangerschap 20 kilo aangekomen. De eerste 10 gingen zowat vanzelf, daarna ben ik sinds 1-1 ietsje beter aan het opletten. Onze kleine is nu 9 maanden en ik moet nog 1 kilo en dan zit ik op mijn startgewicht.

    Duurt dus even bij mij maar ik heb dit totaal niet als prioriteit. Elke kilo die ik kwijt raak is weer een cadeautje!
     
  8. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ps op de dag van de bevalling zal ik 103 gewogen hebben. Boven de 100 heb ik bewust niet meer gewogen. Nu dus 84 :)
     
  9. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ik moet na een jaar nog 5 kilo :roflmao:. Ik was 19 aangekomen. Ik pas wel al mijn normale kleding van voor de zwangerschap weer. Maar die laatste 5 gaan er erg traag vanaf. Al zou ik ook wel wat meer mijn best kunnen doen......
     
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik was 13 kilo aangekomen, na de geboorte volgens mij al gelijk 10 kilo kwijt, en nu ''moet'' ik nog 2 kilo, maar mag van mij blijven zitten.
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Ik denk dat het sterk afhankelijk is van hoeveel je echt bent aangekomen (vocht vasthouden). Mijn zwangerschap was korter (34.5)dus ben niet veel aangekomen en was dit binnen 2 weken allemaal kwijt zelfs nog een 2 kilo extra verloren.
     
  12. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    Ik was 14 kilo aangekomen, na de bevalling ook pas 5/6 eraf. Na de kraamweek zat ik al op -8. Toen ik weer ging werken begonnen met echt opletten en sporten, daarmee nog eens 3 kilo kwijtgeraakt. De laatste twee, of liever eigenlijk meer, moeten nog steeds maar ik ben te laks.
     
  13. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Chill meid, 3 dagen na de bevalling ben je nog laaaang niet in vorm ;)
    Maar ik vond het ook belangrijk hoor, tot bepaalde hoogte.
    1e: +10kg in 4 weken kwijt
    2e: +11 kg in 6 weken kwijt. Maar kilo's zeggen niet alles. Ik heb spieren ingeruild voor vet. Dus dat getal op de weegschaal is slecht te vergelijken met de situatie hiervoor
     
  14. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Bij alle 3 de kinderen een maand na de bevalling weer terug op oude gewicht!
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.635
    21.131
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Leg je de lat niet een beetje hoog voor jezelf??
    Ik was 15 kilo aangekomen, er zitten er nog steeds 5 extra aan door gebrek aan dicipline. :| Sinds een paar weken goed bezig en al 2 kilo kwijt, er zaten er dus nog veel meer extra aan.
    De eerste 10 kilo was ik na 2 weken kwijt.
     
  16. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik was 21 kilo aangekomen mijn eerste zwangerschap.
    Was na ongeveer 7 maanden wat thuis gaan sporten aan de hand van YouTube filmpjes. Na een jaar was ik op 3 kilo na alles kwijt. En toen raakte ik weer in verwachting en momenteel ben ik tussen de 10 a 11 kilo aangekomen.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Niet na 3 dagen :roflmao: ik was na de bevalling ook elke keer ‘slechts’ een kilo of 5-6 kwijt hoor, de overige 10-15 kg ging er in de 2 maanden erna geleidelijk af.

    Al heb ik nu moeite met wat post-zwangerschapskilo’s..:|
     
  18. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik zat een paar dagen geleden (week later) een paar 100 gram beneden startgewicht, denk dat ik een kilo of 11 ben aangekomen. Ik begreep van de verloskundige dat het zes weken kan duren voor je al het vocht dat je vasthield kwijt bent, dus wat vocht betreft (en dat was nogal wat) denk ik dat er nog wel iets af gaat.

    Vorige keer was ik na een dag of 3 ook een kilo of 5 kwijt, de rest kwam anderhalve week later.
     
  19. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Sinds gisteren :roflmao:
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Na drie dagen 12 kilo (zoekt dat poppetje van Hyves dat met z’n hoofd op tafel valt en op de tafel slaat van het lachen) :roflmao::roflmao::roflmao:
    Leg de lat wat lager joh. Hier 20 kilo aangekomen bij de eerste en het was er na 2 maanden af. Maar het duurde zeker een jaar voordat ik me weer lekker strak en vochtloos in m’n vel voelde zitten.
     

Deel Deze Pagina