wanneer zwemmen met baby?

Discussie in 'Verzorging' gestart door farfan, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

    Mijn kleine meid is nu 1 maand oud. We gaan aankomende vrijdag (14 nov.) een lang weekend naar Landal Greenparks met ze drietjes.
    Er zit daar ook een zwembad bij maar ik weet eigenlijk niet of we al mogen zwemmen met de kleine. Is een zwembad niet een bron van bacterien voor zo'n kleintje?

    Ik moet a.s. donderdag naar het consultatiebureau dus dan zal ik het ook nog wel even vragen voor de zekerheid, maar wie weet misschien het antwoord en/of heeft er ervaring mee?

    Liefs Farfan
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    volgens mij wordt aangehouden na de eerste prikken..
     
  3. BoBam

    BoBam Niet meer actief

    volgens mij ook naar de eerste prik.
    Ik wil het binnenkort ook gaan proberen.
    Lijkt me heel leuk! Maar ook heel zwaar met aankleden enzo omdat je zelf ook weer droog moet, maar mijn moeder wil mee dus dat scheelt!
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het advies ook de 1e prikken of 3 maanden. Wij zijn met bijna 4 maanden wezen zwemmen, maar het is ook best heftig voor zo'n kleintje.

    Dat was in een centerparcs bad, maar daar is het ontzettend druk. Dus veel lawaai, veel (niet-uitkijkende) kinderen etc. Wij zijn er een half uurtje ingeweest, en C was daarna helemaal op.
    Dan kun je nog beter bij het zwembad bij jullie in de buurt tijdens een baby-uurtje gaan. Dan is het lekker rustig.
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook na de eerste prikken!
     
  6. Yuntje

    Yuntje Bekend lid

    16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wij gingen een weekend weg toen Dylan 11 weken was, hij had dus net zijn eerste prikken gehad maar toen ik er naar vroeg bij het CB was haar antwoord: "je hoort wel eens dat je moet wachten tot na de eerste prikken, maar iedereen weet dat daar bacterien zijn net als op een KDV en anders kun je je kindje beter de hele dag wel binnen houden!"
    Met andere woorden zij vind dat je best daarvoor al kan gaan zwemmen ........
     
  7. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik ben met Bram begonnen met zwemmen toen hij 5,5, week was. Hij krijgt pas zijn prikjes eind november.
     
  8. Tammie26

    Tammie26 Bekend lid

    18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Wij zijn vorige week op een donderdag rond etens tijd voor het eerst wezen zwemmen met de kleine en we waren de enige whahah.
    Heerlijk rustig en de kleine vond het heerlijk,alleen zijn ze na een uurtje echt op dus maak het niet te lang.
    Afgelopen donderdag weer geweest en meneer geniet er echt zichtbaar van zo leuk om te zien.
    Veel plezier alvast!
     
  9. Niet meer actief

    Hier zeiden ze dat het vanaf 8 weken kan en dan nog niet al te lang door de temperatuur van het zwembadwater?
     

Deel Deze Pagina