Wanneer....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Judith75, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    ...Begonnen jullie peuters met plassen op het potje of de wc? En wanneer waren ze zindelijk overdag?

    Onze oudste deed met 2 jaar plassen op de wc (potje heeft ze nooit gedaan) en droeg met 2 1/2 geen luiers meer.

    Het lijkt tegenwoordig wel mode om je kind zo vroeg mogenlijk zindelijk te 'krijgen', dus daarom mijn vraag..

    Onze 2e is nu 2 1/2 jaar en wil nog niet op het potje of op de wc..
     
  2. Chane

    Chane Actief lid

    6 mrt 2007
    135
    0
    0
    secretaresse bij een autozaak
    FT. Myers VA USA
    Hey Judith,

    het maakt op zich niet uit op welke leeftijd ze uit hun luier zijn of op de wc/potje plassen.
    Je kan ze niet dwingen, zo denk ik en mijn man erover dan.

    Maar iedereen is weer anders. Het is wel hulpzaam om ze te motiveren om ze te laten plassen op de wc of potje.
    Dus we wensen je veel succes met je meid en veel succes om een kleine te maken.

    Liefs,

    Chane
     
  3. mamajojo

    mamajojo Lid

    28 feb 2007
    31
    0
    0
    hoogwoud
    mijn dochter britt maaike is nu net 2 en gaat alleen op het potje als ze zin heeft ze is nog helemaal niet zindelijk maar ik denk dat het vanzelf wel komt.
    Waaneer de tijd rijp is komt het vanzelf.
     
  4. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa is nu 2 jaar en 3 maanden en ik zet haar nu af en toe op de wc. Ik vraag of ze moet plassen en dan , als ze ja zegt, dan zet ik haar erop. Ze heeft echter nog nooit echt een plasje gedaan. Ik dwing haar ook niet.. ik probeer het wel zo leuk mogelijk te maken...met stickers en evt. een snoepje bij echt resultaat.
    Vandaag wilde ze niet op de wc .. dat is ook prima natuurlijk...
    Het komt vanzelf wel.
    Ze gaat vanaf volgende week donderdag naar de psz en hopelijk ziet ze daar ook kindjes op de wc plassen en stimuleerd haar dat ook weer.. We zien wel...
     
  5. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja Yasmin gaat ook binnenkort naar de psz en idd, misschien vindt ze het wel interessant als andere kindjes op het potje of op de wc plassen en wil ze zelf ook ;)

    Mij maakt het idd ook niet veel uit..zindelijk wordt ze vanzelf ;)
     
  6. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    tristan is bijna 3.5 en die gaat sinds 3 weken naar de wc.
    ik had al een tijdje geoefend, maar dat werkte alleen maar averechts.
    ik kreeg van iemand hie op de site het advies om het maar met rust te laten.
    en ja hoor zo ineens van de ene op de ander dag, mama ik wil geen luier meer aan.
    en het was klaar... hij heeft nu alleen voor de zekerheid een luierbroekje aan als ie naar de psz gaat of dat we gaan winkelen.
     

Deel Deze Pagina