Wanneer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babynr4, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal.

    Nooit eerder dit soort advies hoeven te vragen, het was immers elke 1e ronde raak. Dus misschien een gekke vraag, maar ik twijfel nu een beetje wat het beste is vanwege het volgende:
    Mijn man heeft een hersteloperatie gehad begin maart. We weten dmv een vruchtbaarheidstest voor thuis dat de min. aantal zaadcellen wat nodig zijn weer aanwezig zijn (test was nl licht positief). Het wordt eind april nog eens onder de microscoop bekeken.
    We weten dus dat hij weer vruchtbaar is maar dit zullen natuurlijk niet meer zo'n sterke cellen of hoeveelheid zijn als voorheen lijkt me. (Ik denk dus nu steeds dat de cellen het (nog) niet zo lang volhouden zoals voorheen qua levensvatbaarheid)

    Wat is nu het beste qua frequentie om sex te hebben?
    Ik heb een cyclus van gemiddeld 28 dagen, een lf van 11-12 dagen, meestal eisprong tussen dag 14 en 16.
    Ik weet dit omdat ik temp en ovu testen gebruik. Ik zit nu op dag 11, op welke dagen kunnen we het beste proberen? Ik dacht zelf aan dag 12, 14 en 16. Of is het beter op dag 13, 15 en 17? Of langer ertussen?
     
  2. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Zelf denk ik om na positieve ovulatietest het om de dag te doen.
    Dat deden wij ook bij mijn zoontje en toen was het raak. Maar hierbij telt zoveel meer mee, moest natuurlijk ook allemaal goedgaan.

    Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom jullie herstel operatie hebben gedaan?
    Mijn man denkt eraan om na de 3e ook operatie te doen. Maar hadden er toevallig over dat stel je heb toch nog een wens etc....
     
  3. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    We dachten dat we compleet waren, maar dat was het toch niet haha. Dit wordt wel echt de laatste, als het ons gegund wordt. Gaat wel een nakomertje zijn... jongste is 6 jaar:rolleyes:
     
  4. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Ah vandaar! Wat mooi! Hoop dat het jullie vergeven is. De oudste was 4 toen wij de jongste krijgen. Ook wel leeftijdsverschil. Hier nooit een nadeel gevonden. Ze begreep goed wat er gebeurde en deelde echt de zwangerschap met haar. Zo mooi!
     
    babynr4 vindt dit leuk.
  5. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    Nog iemand suggesties?
     
  6. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Heerlijk lijkt mij dat weer een nakomeling mijn oudste word bijna 14 dan 1 van 12 en nog 1 van net 7 ik zou nog wel graag 2 kindjes erbij willen maar nu is het al moeilijk verder heb ik geen idee met z’n operatie mis moet alles weer even op gang komen
     

Deel Deze Pagina