Warm op babykamer... Ventilator?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    wie o wie kan mij vertellen of het verantwoord is om een ventilator op de babykamer te zetten? Het is erg warm op Vigo's slaapkamertje en gisteren kon het arme mannetje er echt niet van slapen. En als hij al sliep, werd hij erg snel weer wakker... Hij had/heeft erg veel last van de hitte. Overdag slaapt hij lekker beneden (daar is het een stuk koeler) maar dan nog slaapt hij stukken minder want tjah... het is warm :)
    Vind het gewoon zo sneu want 's avonds is hij echt doodmoe... een ventilator met een lekker koel briesje lijkt mij dé oplossing, maar: kan het kwaad?

    Liefs, Minya.
     
  2. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    weet ik eerlijk gezegd niet. je scheint er ook ziek van te kunnen worden. maar heb geen idee eigenlijk
     
  3. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik word zelf al erg verkouden van een ventilator, omdat een beetje zweet en dan de ventilator erop funest is, laat staan voor zo'n kleintje.

    Wat je wel kunt doen, is zodra je zoontje beneden is de ramen tegen elkaar open zetten. Dat doen wij nu ook. Hij ligt nu in de kinderwagen en de ramen boven staan open. De temperatuur op zijn kamertje is al gedaald naar 23 graden.

    Succes ermee
     
  4. Esmeesmama

    Esmeesmama Actief lid

    29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb gisteren de airco in haar kamertje gezet voordat ze ging slapen (je weet wel, zo'n verrijdbaar ding).

    De airco gaat natuurlijk niet aan als ze in haar kamertje is, maar het maakt haar kamertje wel even lekker koel voordat ze gaat slapen.

    Een ventilator maakt de temperatuur in het kamertje niet lager, dus dat heeft niet veel zin.
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het probleem bij ons is, dat we de ramen boven maar op een klein kiertje kunnen zetten 's avonds om het door te laten luchten. Als we de ramen volledig openzetten loopt de poes weg :( Overdag hebben we boven wel alles potdicht om de warmte zoveel mogelijk buiten te houden natuurlijk. Een airco hebben we helaas niet :(

    Dus:
    - geen ventilator
    - airco hebben we niet
    - overdag alles al potdicht
    - ventilator geen optie?

    Wie heeft er nog meer tips om het toch wat koeler te laten worden in Vigo's slaapkamertje?
     
  6. Niet meer actief

    Ik heb bij Dylan op zijn kamer de ventilator gezet. Als hij niet op zijn kamer is dan staat hij vol uit aan. Wanneer hij in zijn bed ligt dan staat hij op stand 1 en de blaas kant staat van het bed af. Zodat hij dus geen wind over zich heen krijgt.

    Bij ons werkt het zo prima.


    Liefs Nathasja
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zo hebben wij het gister ook gedaan Tassie, maar vroeg me ineens af of het wel verstandig was.... :) De ventilator staat niet op Vigo gericht, dus hij krijgt niet 'de volle laag' wind over zich heen zeg maar.
     
  8. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik doe het zo.
    of ik zet de ramen open als ik wesley de fles geef
     
  9. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    En als je de ramen openzet in Vigo's kamertje en de deur dichtdoet, zodat de poes er niet kan komen? De lucht stroomt dan wel niet heel hard door, maar allicht scheelt het iets.

    Op Daan's kamertje is het ook ontzettend warm, ik laat hem indien mogelijk overdag beneden in de wandelwagen slapen of als het mooi weer is zelfs buiten in de tuin in de wandelwagen.


    Groetjes, Wendy
     
  10. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik doe ook voor noa gaat slapen eerste de airco in de kamer...
    maar wanneer ik dat ding weghaal.. wordt al snel weer warm...

    dus doe ik de ventilator aan.. en draai m van haar af... zij kan echt niet slapen als 't te warm is..
    zo werkt 't goed.. vorigjaar toen ze net geboren was.. deden we 't ook zo..
     
  11. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier doen we ook de beneden deur dicht en doen boven alle deuren open en alle ramen open en laten we alles tegen elkaar in luchten.
    Wij hebben echt volle zon op de tuinkant...en dus ook op onze slaapkamer (waar Jayden nu nog slaapt) en Damiën z'n kamer.
    Alleen Kelsey d'r gordijn gaat open (haar kamer zit de hele dag zonder zon) en bij de rest laten we de gordijnen dicht en luchten maar.
    Als Jayden boven slaapt gaat natuurlijk het raam weer dicht en zijn deur ook.
    Maar het koelt gelukkig bij ons goed af oven.
    Moet wel zeggen...Jayden slaapt wel veel meer op dit soort dagen.
    Hij eet/drinkt....dan zo'n 3 kwartier a een uurtje wakker en daarna slaapt hij weer door tot de volgende voeding.
     
  12. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja dat slapen heeft noa ook
    ze doet nu opeens 2 dutjes van 2 uur op een dag..
    maar inslapen vindt ze wel moeilijk met dit weer..
     
  13. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Of zet 's avonds de ventilator voor het open raam, wanneer Vigo beneden is. De koele avondlucht wordt zo naar binnen gezogen. Daarmee kan het ff lekker afkoelen tot Vigo weer in z'n kamertje gaat slapen. Natuurlijk wel uitzetten wanneer hij is z'n bedje ligt maar dat spreekt voor zich.
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor het meedenken meiden... 'S avonds zetten we het raam op Vigo's kamertje wel helemaal open en de zijn deur gaat dan ook dicht ivm poes, maar zoals Wenniepenny al zegt koelt het dan niet heel veel af op zijn kamer. De tip van de ventilator voor zijn raam zetten zodat de koele wind naar binnen kan draaien is top :thumup: Dat ga ik vanavond eens doen!
     
  15. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Wij hebben ook de hele middag de zon op haar kamertje staan. Het is daar 's avonds 29 graden. We hebben de ventilator hoog staan en die staat ook gewoon aan als ze 's avonds in haar bedje ligt. Overdag ligt ze gewoon in de box want het is beneden nu eenmaal iets koeler dan boven. Ook alles tegenelkaar open zetten is hier geen optie, want dan heb ik alle katten in haar bedje liggen. Vooralsnog vind ze het prima en heeft ze geen last van de ventilator, ze ligt alleen met rompetje op bed.
     
  16. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Hier hebben we dat probleem niet. Het is koel op Mark's kamer.
    Ik zou zeggen ventilator een andere kant opgericht, en misschien een lintje ofzo in de buurt van het wiegje om te kijken of er wind in de richting van het bedje wordt geblazen of niet. Als dat beweegt, weet je dat er wind in die richting wordt geblazen.
     

Deel Deze Pagina