Warme kruik/bad in 1e trimester schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kikki, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

    Kikki Bekend lid

    15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ik ben nu 6 weken zwanger en heb erg veel last van mijn onderrug. Oorzaak: gekantelde baarmoeder. Wat erg helpt is een warme kruik of een warm bad. Maar ik vraag me af of dit eigenlijk wel mag in het 1e trimester, omdat een sauna en zonnebank ook worden afgeraden? Kan iemand hier antwoord op geven?
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een sauna is toh heel anders dan een kruik. Natuurlijk mag een kruik!
     
  3. Niet meer actief

    Een kruik mag idd gewoon & als je gewend bent om in de sauna te gaan mag je daar ook gerust af en toe heen hoor.. zonnebank mag ook gerust af en toe eventjes, zolang je het maar niet zo heet krijgt dat je flink gaat zweten dan moet je gaan afkoelen
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hou met zonnebank wel rekening mee dat als je een zwangerschapsmasker krijgt je kans hebt dat je derest van je zwangerschap en daarna op Batman lijkt.
     
  5. Niet meer actief

    HAHAHAHA Batman.. met een kleine Robin in spe ;)
     
  6. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Sauna mag best he. Warm bad en kruik is ook prima, als je maar niet oververhit raakt.
     
  7. Niet meer actief

    Warm bad doe ik dagelijks.. heerlijk :)
     
  8. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ben ook gewoon naar de sauna geweest. en ook in een warm bad. en dan ga ik ook in een echt warm bad. heerlijk vindt ik dat
     
  9. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb gelezen dat een bad hoger dan 38c in de eerste 3 maanden van de zwangerschap wel kwaad kan....ik houd van heerlijke hete baden, maar sinds mn eisprong badder ik niet heter dan 38c..is echt afkicken voor mij maar ga geen risico lopen.
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  10. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik hou van een hele hete bad en heb het nooit gelaten, ook niet tijdens de eerste 3 maanden.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan en hetzelfde geld voor sauna bezoek. Dat wordt de eerste 3 maanden ook afgeraden en daarna alleen als je het gewend bent, maar dat is meer om er voor te zorgen dat jou zelf niets overkomt volgens mij.
    Verder zou ik dit soort vragen ook altijd even neerleggen bij je vlos. Over dit soort dingen zijn de meningen nogal verdeeld. En ik zou dus uitgaan van het advies van de verloskundige.
     
    Tjar85 vindt dit leuk.
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ja hoor, lekker in bad gaan. Ik werd ook gek gemaakt door verhalen dat je kindje afwijkingen kan krijgen van hitte, maar is volgens mijn gyn dus onzin 9die mocht er hartelijk om lachen). Bad kan dus geen kwaad!
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    het wordt afgeraden om in TE hete baden te zitten omdat het kindje in je buik zijn eigen temperatuur nog niet kan bepalen. Jij wel, maar hij niet. Waardoor de baby het te warm kan krijgen. Dit geldt ook voor in de zon zitten etc.

    Je mag gewoon lekker in bad hoor!
     
  14. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

    Dit is dus echt onzin. Jij regelt de temperatuur van het vruchtwater en je buik is geen waterkoker die opeens gaat fluiten hoor. Gewoon lekker in de zon zitten en in bad! Kan helemaal geen kwaad. Je lichaam geeft trouwens echt wel aan wanneer het niet meer aangenaam is. Elke zwangere vrouw zal dat beamen!
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zeg ook alleen maar wat mij verteld is...

    Ik bedoel dus dat als jij in een warm bad gaat, jij zelf ook warmer wordt als 37 graden, dus de baby ook, snap je...

    Even opgezocht, gaat wel over waterbevalling maar komt op hetzelfde neer:

     
  16. Niet meer actief

    Nee ElleNY is niet echt onzin.. je vruchtwater gaatn iet koken nee, maar warmt zeker wel op & dat is niet zo gezond... TE lang in de zon zitten is dus niet goed, net als TE hete baden.. maar dan moet je hem echt heet maken wil je gaan zweten ofzo haha
    Ik zit elke dag in een warm bad, al vanaf het begin vd zwangerschap.. heerlijk
     
  17. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    echt waar ... je kunt zo lang in de zon zitten als je zelf wilt... Geloof me.. ik heb hier 3 gynaecologen en twee verloskundigen zitten. Je merkt zelf wanneer jij het te warm krijgt. Voel je je nog steeds prima, dan kan je gewoon blijven zitten. Je bent zelf de beste graatmeter!
     
  18. Niet meer actief

    Ja oke maar dat bedoelde ik ook niet... door te lang in de zon te zitten gaat je lichaamstemp. wel degelijk omhoog, wat in de zwangerschap (met name voor 12 weken) niet altijd even gezond is..
     
  19. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    hihi we snappen elkaar weer! Alles goed trouwens? (is niet helemaal voor hier maar goed... ;) )
     
  20. Niet meer actief

    Mooi ;)

    Hier alles goed ja :D al begint t stiekem wel wat zwaarder te worden nu haha.. hoe is het daar? En met Kick? :D
     

Deel Deze Pagina