Warmte en pasgeborene

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Lumiere, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is 6 dagen oud. Het is in huis erg warm, zo'n 24graden. Vanavond na een stevige huilbui was zijn temp 37,5. Eerder op de avond was het nog maar 37,3. Hij slaapt in zijn reiswieg op onze slaapkamer. We hebben het dekentje eraf gehaald. Hij heeft nu een romper zonder mouwen, katoenen truitje en lakentje. Is dit nog teveel?

    Nu hij al een paar uur slaapt voelt zijn hoofdje niet meer warm maar gewoon normaal. Na die huilbui was hij helemaal bezweet. We houden zijn temp nu extra in de gaten, maar omdat het de komende dagen warm blijft en we de temp binnen niet omlaag krijgen vraag ik toch advies of we hem nog te dik hebben aangekleed. Hij krijgt flesvoeding, drinkt erg goed en heeft vandaag al minimaal 3 plasluiers gehad.
     
  2. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Over het aankleden vind ik moeilijk te oordelen, dat is sowieso per kind anders en ik heb een winter baby, al denk ik dat t zo wel goed is. Maar met het huilen, als je kindje een huilbui heeft stijgt zijn temperatuur altijd een beetje, puur omdat hij zich dan druk maakt. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.
     
  3. Michelle123

    Michelle123 Actief lid

    31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    37,5 is toch niet zo heel hoog?

    Ik denk dat het wel goed is wat je hem aan doet.
    Hij is nog maar 6 daagjes oud en komt uit een heerlijk warme buik.
    Hier was het gister 29 graden op het kamertje en hij lag alleen met een rompertje korte mouw.
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ligt ze in romper met lange mouw in de Puckababy en dekentje.
     
  5. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De (4 seizoenen) Puckababy slaapzak vind ik echt ideaal voor hele warme dagen. Ik doe mijn dochter alleen een romper en het zomerslaapzakje met lange mouwen aan.
    Ik denk dat het wel m'n allerbeste koop is.

    Misschien kan je zoiets overwegen?
     
  6. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    37,5 na een flinke huilbui is prima hoor, geen reden tot zorgen. Temperaturen kun je beter doen na een beetje rust, dus niet na een huilbui, niet vlak na het badje en ook niet vlak na een voeding; dat zijn momenten waarop de temperatuur sowieso wat hoger is dan normaal. Maar 37,5 is sowieso een prima temp voor 's avonds (dan is de temp vaak wat hoger dan overdag).

    Over hoe te kleden en toe te dekken; voel regelmatig even in z'n nekje. Voelt het nekje klammig? Dan een laagje minderen (dus bv het lakentje alleen over z'n beentjes bijvoorbeeld, of het truitje uit als hij wakker is). Voelt het koud? Dan een laagje extra.
     

Deel Deze Pagina