Warmte, slapen en kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nu het de aankomende dagen zo warm gaat worden (vind het trouwens vandaag al behoorlijk warm) vraag ik me af hoe ik ons meisje het beste kan kleden. Ik heb wel zomerpakjes, maar moet ik hier nu een rompertje onder doen? Ook wil ik Anouk vanaf morgen in een slaapzak doen, moet ik dan alleen een lakentje gebruiken in bed? En wat moet ze aan in de slaapzak, alleen een rompertje of ook een t-shirtje of zo?
    Ik neem aan dat het dekentje ook uit de wandelwagen kan met dit weer, anders ligt ze dan denk ik te warm of niet?

    Volgens mij maak ik me nu echt te druk, maar ik wil niet dat ze het koud of juist te warm heeft. Ik twijfel echt over haar kleding! :(

    Voor tips houdt ik me aanbevolen!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    je maakt je echt niet te druk hoor! Wat ik altijd doe met dit weer, is overdag wel een rompertje aan, als het echt te warm is, alleen een rompertje en 's avonds een rompertje, pyamatruitje met korte mouwtjes, zonder broekje in een slaapzak. Als het te warm is alleen een slaapzak en geen lakentje. En ik zou idd geen deken in de kinderwagen doen. Als je het te fris vind of twijfelt kan je eventueel een badcape gebruiken als "dekentje".

    Tipje: met 2 vingers in haar nekje kan je haar voelen of ze te warm is ja of nee.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    liefs
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heel erg bedankt, dus als het morgen tegen de 30 graden aanzit kan ze gewoon een rompertje aan.
    Dan de volgende vraag: Ze heeft van haar tante een heel leuk zomers pakje/jurkje gehad waar een broekje aan vast zit, moet ze dan hieronder toch een rompertje? Het broekje zit vast aan t jurkje en onderin zitten net als bij een rompertje 3 van die drukknoopjes.

    Kan ik wel een lakentje gebruiken in de kinderwagen?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Gewoon even kijken of er geen irriterende naatjes in de kleding zitten en gewoon doen wat je zelf goed lijkt.

    Kylian heeft 's nachts vaak geen deken over (vind hij denk ik niet lekker ofzo want hij worsteld zich er altijd weer bovenop).
    Als het warm is gaat hij gewoon in zijn romper (zonder mouwen) in zijn slaapzak.
    Overdag vaak een romper met een kortebroek en een tshirt erover, heb ik het idee dat hij het warm heeft dan gaat het tshirt uit.
    en er zijn ook moment dat hij helemaal geen romper onder zijn kleding aan heeft.

    Groetjes Anita
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    een rompertje kan je een beetje vergelijken met ondergoed. Als het een dun broekje is of een kort broekje, kan het best. Gewoon in de gaten houden dat ze het niet te warm krijgt.

    En een lakentje kan je heel goed gebruiken in de kinderwagen. En als je denkt dat het te warm is, kan je hem ook gerust weglaten.
    Let er wel op dat ze eventueel niet op de tocht ligt ;)
     
  6. emmie

    emmie Niet meer actief

    en bij een kleintje van bijna 4 weekjes? hoe zit dat dan?
    groetjes emmie
     

Deel Deze Pagina