Warmtepomp

Discussie in 'De lounge' gestart door woez, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.111
    201
    63
    Hoi hoi.

    Wie heeft er hier een warmtepomp in huis?
    Wij zijn op zoek naar een energieleverancier en kunnen hierin wel wat hulp gebruiken ;).

    Het is voor ons helemaal nieuw en hebben dus 0,0 ervaring. Wij gaan voor het gemak er vanuit dat de warmtepomp zelf ongeveer 4000kwh verbruikt op jaarbasis, Hier komt het “gewone” stroomverbruik nog over heen.

    Het Is belangrijk dat wij bij de energieleverancier alleen stroom af kunnen nemen aangezien wij geen gasaansluiting hebben.
     
  2. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Wij bij Engie, we hebben ook geen gas.
     
  3. Wien046

    Wien046 Bekend lid

    1 jul 2013
    894
    404
    63
    Wij hebben Greenchoice, ook geen gasaansluiting.
     
  4. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Kijk bij de verschillende leveranciers welke de voordeligste prijs voor stroom heeft. Vast contract kan voordeliger zijn.

    Helaas vaak geen extra's als je 1 product afneemt. De meeste contracten met een cadeautje Ijn voor twee producten stroom/gas of strrom/stadswarmte
     
  5. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Wij hebben een warmtepompt geen gas ons verbruik is ongeveer 3800 incl warmtepomp.
    We hebben 12 zonnepanelen dus dekt niet alles maar komen op 10 euro per maand uit.
    Ik denk dat we dit jaar op 0 uitkomen maar dat is nu nog even afwachten.
    Energie is goedkoper geworden,ga hem denk ik binnenkort vast zetten zit nu niet vast aan een contract.
     
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik woon in een huurhuis (nieuwbouw) met warmtepomp, 27 zonnepanelen en ventilatiesysteem, jaarverbruik van 2019 was 2366kw voor deze dingen en 874kw "huishoudelijk" dus koelkast ,tv, verlichting enzo.Het is een lage temperatuur warmtepomp met aardig wat gebreken in het begin ,het systeem was niet getest voor de sleuteloverdracht...nu nog werkt het niet naar behoren , ik blijf het een kille woning vinden en in de winter heb ik een extra kacheltje aan.Het duurt ook erg lang voor de woning warm aanvoelt.Je zet niet even snel de verwarming een graadje hoger als je het koud hebt.
    Als energie leverancier heb ik Greenchoice, ik betaal 5 euro per maand aan hun en 84euro per maand aan de woningbouw (energie prestatievergoeding).Ook heeft Greenchoice nu nog een hoge terug lever vergoeding.Ondanks dat het een nieuwe woning is en een Nom woning verlang ik naar een gewone gasgestookte woning,veel beter en sneller warm te krijgen.
     
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Wij hebben een nieuwbouwwoning met een warmtepomp en ik vind het een onding :(. Omdat hij op één temperatuur moet blijven staan is het overdag te warm in huis en 's avonds te koud. Wij hebben er ook een kacheltje bij, want als ik overdag teveel lucht of de schuifpui veel gebruikt word zit ik savonds te bibberen op de bank. Het zal energiezuinig zijn, maar ik vind er niks aan, wie wil nou de hele dag door dezelfde temperatuur in huis?
     
    sannever vindt dit leuk.
  8. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik ben echt super blij met ons huis plus warmtepomp.
    Wij hebben hem standaard op 21 graden staan, ook de zomer.
    Ik heb zelfs mijn dekentjes weg gedaan, we wonen er bijna 2jaar en is lekker koel in de zomer en normaal in de winter.
    Duurt inderdaad lang voor het warmer is maar tot nu toe geen problemen mee gehad.
    Ik vind het zeker niet te warm of te koud.
    Vooral de zomer vind ik het heerlijk.
     
  9. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik moet hem ook echt op 23 graden instellen om het aangenaam te krijgen en in de zomer smelt ik de tent uit...ik moet dan echt dat ding uitzetten omdat hij ook verwarmd als het 29graden in huis is, ook al heb ik hem dan ingesteld op 19gr....
    Deze waterpomp heeft in principe ook een koelfunctie maar dat is niet aangesloten,erg jammer dan had het in de zomer tenminste koel geweest in huis ipv 29/30 graden.
     
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Hier staat hij ook op 23 graden en op warme dagen zet ik hem heel laag anders blijft hij inderdaad verwarmen. Of ik stel de temperatuur in op de warmtepomp zelf, dan stopt hij wel met verwarmen. Koelen werkt hier wel, dat is inderdaad lekker. Kunnen ze dat niet voor je aansluiten?
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Helaas niet,koelen is een droom...het is een "sociale" huurwoning..ik kreeg te horen dat ik er trots op moest zijn dat ik in dit huis "mag" wonen.De huur is al verhoogd tot boven de aftoppingsgrens dus weinig sociaal meer.In de zomer pas ik de stooklijn aan en zet de temperatuur van de vloer op 25gr zodat het te doen is in huis.Houd wel in dat het met dit weer niet echt lekker is in huis en ik eigenlijk mijn kacheltje nodig heb.De woningbouw doet er niets meer aan,nog genoeg klachten van meerdere bewoners maar nul reactie.
    Nog een nadeel van een warmtepomp vind ik de temperatuur van het tapwater, dat is maximaal 50gr dus vette pannen enzo krijg ik niet schoon met handafwas (geen afwasmachine).Ik kook dan water om mijn pannen en andere vette dingen goed schoon te krijgen.
     
  12. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Oh jullie huis koelt niet.
    Ik dacht dat het standaard was met een warmtepomp.
    Hier wel en kan gewoon de schuifpui open zetten en is nog koel binnen.
    Dat is zeker vervelend om hem uit te zetten en weer aan.
    Ik heb hem standaard ingesteld en kom er bijna niet aan.
     
  13. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    @sannever 25 graden hier schik ik van en nog een kachel ook.
    Ik zal bijna denken dat er wat mis is met je warmtepomp.
    Wat voor vloer heb je?
    Wij hebben wel een vaatwasser maar soms doe ik een pan op de hand gaat ook prima schoon.
    Als zo hoor zal ik overwegen om te verhuizen als dat mogelijk is.
     
  14. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Water temperatuur is nu 57.8 en kan nog een boost geven.
    Kan jij dat niet?
     
  15. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    517
    260
    63
    Hier een warmtepomp en wij zijn er heel blij mee.
    Ik betaal 9 pm aan Nuon en kreeg dit jaar ruim 300 terug.
    Wel met zonnepanelen en wij hebben afgelopen jaar meer opgewekt dan verbruikt.

    Hier nooit te koud of te warm. Wel is ons huis ook heel goed geïsoleerd. Dus in de zomer blijft het een stuk koeler dan eerst en in de winter blijft het zo warm als we willen.
    Zet ik hem van 20 naar 21 is het binnen een half uur die temperatuur.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Het water is bij ons ook warm genoeg. Ik denk dat de instellingen van je warmtepomp niet goed staan of er is iets mis mee. Ze moeten dan toch komen kijken van het bedrijf die hem geïnstalleerd heeft?
    Al moet ik zeggen dat er uit onze wijk ook veel klachten zijn over de warmtepomp en er ook niemand komt kijken, zovaak gebeld door meerdere mensen, maar we moeten het maar uitzoeken. Ik zou zelf nooit voor een warmtepomp kiezen, gewoon de kachel aan of uit werkt veel beter en dan maar wat duurder.
     
  17. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    25 gr is juist koel (watertemp van de vloerverwarming), heb ik bewust gedaan omdat het al warm zat is in huis.Als ik het niet zo instel dan blijft de pomp gewoon de woning verwarmen ook al is het 29gr in huis.Het is echt niet fijn om beneden te komen en op een warme vloer te stappen (37/39gr) als het al warm zat is in huis.In de koude periode zet ik hem wel op een vaste temperatuur van bv 23 gr.Tapwater word niet warmer dan 50gr,boost geven gaat alleen als het water te ver afgekoeld is en je nog warm water nodig hebt.Er is al heel veel gedaan aan de warmtepomp maar dat hij verwarmt in de zomer begrijpen ze zelf ook niet...dus word er niets aan gedaan.Gelukkig heb ik zelf een manier gevonden ,door de instelling te veranderen zodat ik in de zomer niet weg smelt hier.Ik ben inderdaad aan het sparen voor een verhuizing , ik sta al weer een tijdje ingeschreven om inschrijfduur op te bouwen.
     
  18. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Een warmtepomp doet er ongeveer een dag over om te verwarmen, daarom moet je de temperatuur altijd hetzelfde laten staan. Als je binnen een half uur een graad warmer is is dat niet door de warmtepomp.
     
  19. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is een lage temperatuur verwarming dus warmer dan 50 gr word het water nooit daarom duurt het ook een eeuwigheid voordat het warm is in huis, temperatuur van het vloerwater is max 45 gr.Instellingen kloppen gewoon,is pas nog naar gekeken toen de buitensensor van de zuidkant naar de noordkant van het huis geplaatst werd.
     
  20. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier nog niet aan de vloerverwarming gezeten.
    Zijn alle warmtepompen hetzelfde?
    Als wij ooit zullen verhuizen zal het in dezelfde wijk zijn dus kies dan weer voor een warmtepomp.
    Zo te horen heb je al meer verstand van de warmtepomp als mij.
    Maar komt denk ik omdat ik geen problemen met de warmtepomp heb.
    Hier staat er nu een verkoelingsteken.
    Kan je niet een ander bedrijf laten komen om te kijken wat het probleem is?
    Vind het wel raar als het 29 graden is dat hij nog verwarmt dat mag toch niet.
    Van wie heb je de warmtepomp?
    Wij van klimaatgerant
     

Deel Deze Pagina