Warmteuitslag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamavanmimi, 26 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste heeft op dit moment een erge uitslag op haar buik, alleen haar buik. We denken zelf aan warmteuitslag gezien het warme weer de afgelopen dagen. Toen ze klein was ook erg veel last gehad van eczeem, maar daar heeft ze al heel lang geen last van gehad. Ze klaagt veel over jeuk, zit ook steeds te krabben. Volgens Google hebben mensen er vooral last van in plooien oksels en knieholte. Maar bij haar alleen de buik.
    Wil eigenlijk vanavond na het douchen even iets smeren tegen de jeuk, zelf denk ik iets van calendula, maar zou dat helpen?
    Huisarts bellen doe ik liever niet, gezien haar historie met eczeem begint hij altijd weer met hormoonzalf..... dat is zijn oplossing voor alles.
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoe ziet het er uit?
    Meerdere, op muggenbult lijkende plekjes, zouden ook van de processierups kunnen zijn. Momenteel hebben zoveel mensen hier last van!
     
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bultjes zijn veel kleiner als muggebultjes, ziet er uit als allemaal hele kleine stippeltjes naast elkaar. Je voelt het op de huid maar heel lichtjes. Ze heeft er elk jaar last van die uitslag, maar eigenlijk nooit iets aangedaan. Nu klaagt ze over die jeukwat ze andere jaren niet deed, dus wil ik er eigenlijk iets op smeren tegen de jeuk....
     
  4. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    oh da lijkt niet op de rups idd..!
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.288
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn zoon heeft dit ook regelmatig en heeft ook eczeem, denk dat er een verband tussen is. We smeren er van die vaseline creme op 2x per dag en dat werkt!
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Onze dochter heeft dat ook elk jaar. Op haar rug en borst.
    Hier volgens mij door de combinatie zonnebrandcrème en warmte.
    Een lauwwarme douche helpt hier goed.
    Aftersun misschien ook wel omdat het verkoelend werkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon heeft dit ook, beetje zon/warmte uitslag.
    Vorige week zijn we toch maar naar de huisarts geweest.
    We houden nu op advies zijn huid goed vet, niet teveel in de zon en smeren er savonds koelzalf op.
     
  9. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Kan het geen reactie op zonnebrandcreme zijn? Mijn zoontje krijgt bijna exact deze uitslag als ik de verkeerde creme gebruik, en altijd vooral op zijn buik/borst (en wangen).
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werkt een lauwe douche goed, en dan haar vettige eczeemzalf.
     
  11. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nee dat denk ik niet hoor. De uitslag zit eigenlijk alleen op haar buik. Benen, armen en gezicht zit geen uitslag op. Terwijl ze overal ingesmeerd word..... en elk jaar dezelfde zonnebrandcrème hier....
     
  12. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Zo ziet mijn warmteuitslag/zonneallergie er ook uit. Smeer het altijd in met calendula emulsie (smeert net wat makkelijker dan de zalf) dit jaar heb ik voor het eerst aloe vera gel gehaald eigenlijk tegen de jeuk en bultjes van de processierups maar er werd direct verteld dat het tegen veel gebruikt kon worden. Dus zo vanuit de koelkast op de uitslag en het werkt heerlijk verkoelend en de jeuk is zo weg!
     

Deel Deze Pagina