Was het geslacht juist gezien bij de 20-weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamasu, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

20-weken echo; klopte het geslacht?

  1. ja

  2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik ben benieuwd hoe vaak het nou voorkomt dat de echoscopiste zich vergist in het geslacht bij de 20-weken echo! Ik weet dat je zeker geen 100% garantie kunt krijgen, dus vind ik het leuk om te zien hoe vaak het nou klopte en hoe vaak niet.
    Onze 20-weken echo wees op een meisje; er 'bungelde' ook niet iets zoals bij ons zoontje wel te zien was. De echoscopiste zei dat ze voor 90% zeker was dat het een meisje is, terwijl ze bij jongetjes meestal 99,0% zeker is. Ze zei er ook bij dat ze er nog nooit naast had gezeten voor zover ze wist.
    Hoe was dat bij jullie?
     
  2. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    20 weken echo en pretecho met 29 weken lieten allebei een jongetje zien. Ik hoorde van de vk dat zij laatst bij een bevalling was waar men een meid verwachtte, maar het was dus toch een jongen! De echoscopiste bij de pretecho legde uit dat als een jongen zien, het bijna altijd goed is, maar een meisje is minder zeker - je ziet namelijk een "plat vlak", en als het plassertje daar buiten hangt dan kun je het missen. Geloof ook dat een plassertje soms pas later duidelijk zichtbaar wordt.

    Hij is er nog niet dus het is geen 100%, maar wel 99.9%!
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik hoop van wel :)
     
  4. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    offtopic @ lovewinnie: het gaat voor jou ook opschieten he? en ook nog een pendel voor 4 sept.... spannend!
     
  5. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb 'ja' gestemd:

    Tot 26 weken dachten ze (voor 99%) een meisje te zien, maar bij bijna 27 weken was het duidelijk een jongetje!

    (zie album)
     
  6. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    OOPS :confused:

    Ik las het woordje 'juist' niet... het moet dus nee zijn... SORRY! :oops: (blond en zwanger zeker :rolleyes: )
     
  7. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hihi, Fioon, grappig hoor! Hoe vonden jullie dat dan, om eerst (bijna zeker) een meisje te verwachten en daarna toch een jongetje? Was je al helemaal losgegaan op de roze kleertjes? Moest je erg omschakelen of vond je het juist een mooie verrassing?
    Ik vraag me dus inderdaad af hoe vaak dat nou voorkomt. Je hoort het wel eens maar in mijn omgeving heb ik dat eigenlijk nog niet meegemaakt.
     
  8. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier was het vanaf 18 weken duidelijk te zien.. :)
     
  9. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Bij mijn 20-wekenecho vertelde ze mij een meisje te zien, bij de 3d-echo ook, en het bleek helemaal goed te zijn :D
    Mijn zus d'r vriendin heeft de hele zwangerschap gedacht een jongen te krijgen (naar aanleiding van de 20-wekenecho) en dat bleek toch echt een meisje te zijn!
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik mag toch hopen dat ze het wel goed gezien heeft.

    bij de 20 wkn echo zij ze zelden met zoveel zekerheid te kunnen zeggen dat het een ..... werd omdat de kleine er zo mooi voor lag (gestrekte iets open benen) maar ja toch als je de verhalen van sommige hier leest twijfel je wel ineens en kan het voor mij niet vlug genoeg gaan dat we volgende week maandag de pretecho hebben en het dan toch nog een keer bevestigd wordt....(heb inmiddels al een "vermogen" uitgegeven aan kleertjes dus t zou zonde zijn dat weer te moeten terug brengen ;) ) net zo goed als de maxicosi e.d..... :)

    ik ga er gewoon maar van uit dat als zij het niet met zoveel zekerheid kon zeggen ze dat ook niet gedaan zou hebben ook niet omdat de kleine er gewoonweg echt "perfect" voor lag.. :)

    ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zien in de echo foto van het geslacht (zie album).... :)
     
  11. wendy80

    wendy80 Bekend lid

    21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Ja,bij klopte het bijde keren wel.
    6 jaar gelden hebben ze gezien dat ik zwanger
    was van een zoon.
    En dit jaar was ik zwanger van een meid.
    Bijde keren goed te zien op de echo.

    Liefs Wendy
     
  12. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik denk een meid smoekie
     
  13. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik kreeg de 20 weken echo met 18,5 week en toen zag ik voordat ze zelf wat zij dat het een meisje is.
    Ze bevestigde dat, het was namelijk heeeeel duidelijk.
    Met 22 weken heb ik voor de lol nog eens echo bij mijn VK gehad en ook daar was ze nog een meisje haha.
    Met 32 weken een pretecho en ook daar een meisje.. en in 3d kon het helemaal niet missen natuurlijk!
    36 weken een liggingsecho gehad.. en ook daar een meisje!
     
  14. cindy75

    cindy75 Lid

    16 apr 2007
    79
    0
    0
    hier ook met 20 weken een jongen te zien, heb daarna vanaf 30 weken 3 groeiecho's gehad en daar ook heel duidelijk te zien!
    En het klopte uiteindelijk.
     
  15. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    @Smoekie: een jochie? Is een beetje op de gok maar volgens mij zie ik iets bungelen!
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    @ smoekie, ik denk een meisje1
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :) :)

    kheb de hele kast inmiddels al "volhangen" met rose kleertjes van maat 50 tm 62 (rest komt later wel) ;)

    ga er maar vanuit dat als zij zegt dat ze het zelden mee maakt dat ze het zo duidelijk kan zien, ze zich ook niet vergist... ;)

    anders staan er binnenkort een hoop meisjekleren te koop ;)
     
  18. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    onze 20-weken echo was overduidelijk een jongen te zien geen twijfel over mogelijk
     

Deel Deze Pagina