Het zit zo, Ik heb een flinke hernia en zal geopereerd worden, helaas zoals het nu lijkt pas eind september, begin oktober (eerder dat laatste) we zijn druk bezig me wacttijd bemiddeling. De opvang van ons zoonje wordt zoveel mogelijk door familie gedaan, maar sommige dagen redden we het gewoon niet, krijgen we het gewoon niet rond, het zijn nogal wat weken, geheel tegen ons zin in. Minder morfine kan ook niet dan verga ik van de pijn, maar door de morfine slaap ik heel erg veel, ze vallen gewoon dicht mijn ogen, of ik nou wil of niet. We dachten da mijn man dan gewoon recht op zorgverlof had, maar nu zegt zijn werk dat het zorgverlof echt voor mij moet zijn, en niet ter oppas voor ons kind. Maar ik kan het echt niet. dat is gewoon onverandwoord momenteel. Hij heeft een jaar kontract en willen dat natuurlijk graag verlengt zien, maar dit doen we ook niet expres. gezien we al ons best doen het zo weinig mogelijk voor te laten komen, maar goed. hoe zit het nu echt. heeft de werkgever gelijk, Normaal ben ik er echt een van de werkgever hoeft de rommel niet op te lossen, maar ik kan nu niet anders. en wil dus gewoon weten wat ons recht hierin is. en hoe het precies zit. Ik heb al gegoogeld, maar kom er nog niet uit. Wie helpt me uit de brand, en weet het andwoord.
Klopt, zorgverlof is voor jou en niet voor je kindje. Voorwaarde is dat er voor een zieke gezorgd moet worden waar niemand anders voor kan zorgen. Kan hij geen vrij nemen?
het mag alweer opslot, manlief heeft het jurudisch loket gebeld, en die zegt hetzelde werkgever heeft gelijk, hoe ik het moet oplossen geen idee maar zit dus met een groot probleem.
vrij nemen, ze hebbem maar 7 dagen om vrij op te nemen, de rest staat allemaal vast, door dat we veel vrij moesten in het begin om in de WSNP te komen heeft hij hooguit 1 dag over, dat kan dus lange tijd niet overbruggen, het zal hooguit gaan om 1 a 2 dagen per week die niet rondkomt, en soms weken komen we wel rond, maar volgende week zit ik al met een probleem, geld voor extra opvang hebben we niet, gezien we in de wsnp zitten en al leven van heel weinig.
Zorgverlof is inderdaad bedoeld voor de zorg voor een zieke partner of een ziek kind. Ik vrees dus dat je werkgever van je man gelijk heeft. Je kan op de site van de overheid trouwens ook wel wat informatie vinden over zorgverlof: Kortdurend zorgverlof | Verlof en vakantie | Rijksoverheid.nl Wat een lastige situatie. Zeker gezien het feit dat je man nu een jaarcontract heeft, want dan wil je toch liever zo weinig mogelijk gebruik maken van dit soort dingen. Ik weet niet hoe flexibel de werkgever van je man is. Is het voor hem misschien een optie om met z'n werkgever in gesprek te gaan en de opvang van je zoontje gedeeltelijk te regelen met vakantiedagen en gedeeltelijk met een aantal dagen onbetaald verlof? Dan ziet de werkgever ook dat je man bereid is om wat water bij de wijn te doen, en misschien dat zij dan de regels voor zorgverlof iets 'flexibeler' willen toepassen.
Wat de werkgever zegt klopt. Ik ben ook geoppereerd aan een hernia en mocht na 2 dg naar huis. Partner kreeg wel zorgverlof vanaf opname dag omdat ik ook weggebracht moest worden en uiteindelijk toen ik thuis kwam moest hij mijn toch echt verzorgen. De kindjes waren ook thuis maar dit was dus niet de eerste rede. Je partner heeft dus recht op verlof om jou te verzorgen en dan max 10 werkdagen. Wat je kunt navragen is of je recht hebt op thuiszorg momenteel. Waarschijnlijk wel eigen bijdrage maar voor die paar dagen?? Soms kun je ook noodopvang krijgen bij een kinderdagverblijf via de ziekenfonds maar dit geld waarschijnlijk alleen met de operatie. Ik zou thuiszorg informeren of eventueel andere hulp aan huis
ja dat de werkgever gelijk heeft weet ik dus al, en zoals je kan lezen zit in in de wsnp dus onbetaald verlof is geen optie, dat pikt de wsnp niet. vrije dagen hij heeft er nog 1tje, dus dat zet geen zodan aan de dijk, ze zijn niet heel erg flexibel wat dit soort zaken betreft. tis dat mijn pa n ook zit, dus mijn moeder als oppas zo goed als weggevalt dus mijn schoonouders doen wat ze kunnen, maar zijn ook al 65+ en tis zwaar voor ze. ik heb al bedacht van als ze nu een beetje soepel wilen zijn, dan als ik dan na de operatie bij mijn schoonouders in huis mag met zoonlief zodat ik daar dan kan herstellen, zodat hij dan gewoon kan werken, maar goed, weet dus niet of ze daar in trappen, anders zal hij zeker een week thuis moeten zijn om voor mij te zorgen. na de operatie. geld voor extra opvang hebben we niet, ik ga manlief (die blijft rustiger aan de tel dan ik) gelijk de zorgverzekering weerlaten bellen als hij thuis is, om te vragen wat voor opties er zijn. al ben ik bang dat er niets is, overal lees ik over mantelzorg enz enz,in soort gelijk vallen als ik, maar nu kan dat dus helemaal niet, zit echt met mijn handen in het haar, pff.
@ Rosaro, hij zet alles voor me klaar als hij weggaat, en ik kan mezelf dan redden , maar door de morfine ben kan ik zo elk moment in slaap vallen, ik ben heel wazig, dus niet betrouwbaar om op een peuter van 2.5 te passen nu, wil geen ongelukken zeg maar. eeen uurtje zou wel gaan, maar 9 uur dat red ik niet. hij slaapt nog maar hooguit 2 uurtjes op een dag, en ik slaap er al zeker 5 tot 8 overdag van opstaan tot ik weer naar bed ga.
hij heeft maar 10 dagen he, duurt al 5 weken tot ik bi het ziekenhuis terecht kan, dus heb ook geen keus, die dagen bewaar ik liever tot na de operatie, en voor de dokterbezoeken.
Ik vraag me wel af of het antwoord van het loket correct is. Want wat er feitelijk aan de hand is, is dat er geen zorg voor je kind is. Dan moeten ze je man toch in de gelegenheid stellen voor zijn kind te zorgen?
maar het kind is niet ziek zorgverlof is er om voor je zieke partner, kind, of ouder te zorgen Niet als oppas als je die niet hebt als TS der zoontje ziek was dan had haar man idd vrij moeten krijgen TS kan ook zeggen dat haar man voor haar moet zorgen ook al is dat een leugen om eigen bestwil, dan krijgt haar man wel zorgverlof ook als jijzelf in het ziekenhuis ligt krijgt je partner geen zorgverlof, want het ziekenhuis zorgt dan in feite voor jou, veel mensen weten dit ook niet
tja dat zij mijn man dus ook maar ze zeiden dus echt dat de werkgever gelijk heeft,en dat zoonlief het dan maar moet uitzoeken (dat zijden ze niet maar komt het wel op neer) buren nee te weinig contact mee, vrienden niet heel veel, en 2 ervan zijn nu op vakantie) ik had al bedacht van als manlief smorgens thuis is,en weg gaat om 12 uur, dan kan ik smorgens slapen, kndlief slaapt van half 1 tot half 3 a3 uurongeveer,(en ga ik dan ook slapen) en dan is manlief om 5 uur weer thuis, dan zou ik het redden op de dagen dat ik geen opvang heb, maar goed denk dat ik die ochtenden dan maar naar het ziekenhuis moet ofzo, tis zo lastig, je zit financiteel o geen ruimte overal ver weg, zo wie zo geen vrienden of buren binnen een afstand van 15 autominutenrijden, wat voor ons ook heel zwaar is, elke dag heen e weer rijden,kost ons letterlijk eetgeld. klote rug ook, soms denk ik, waarom moet ik nou weer een hernia krijgen, zoveel pech. klaag niet gauw en graag, maar nu zie ik het echt niet zitten.
ja hij gaat 3 halve dagen, hele dagen hebben ze hier niet, MAAR met de morfine kan en mag ik geen autorijden, dus ik kan hem daarniet heen brengen, fietsen al geprobeerd. maar ik krijg behoorlijk wat morfine dat lukt niet de morfine gaat dat in protest en wordt er echt heel ziek van. (ik kan heel slecht tegen medicijnen, maar tis diet met ziekig voelen of mega pijnen, dan maar ziekig voelen) ik heb bovenstaande stuk gelezen, maar er staat dus niets in over zieke moeder en kinderen die verzorgt moeten worden.
helaas heel vervelend maar idd er wordt gezegd dat je moet bouwen op mantelzorg. Ik weet dat ik vorig jaar geen thuiszorg kreeg ivm hernia. Zolang je een volwassene op het adres hebt wonen kan die alles doen, zelfs als die 80 uur per week zou werken. Tis heel vervelend maar niet anders. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn operatie bijna geen hulp bij lichamelijke verzorging nodig heb gehad, hooguit bij huishoudelijke klussen. Misschien is dat wel een lekker vooruitzicht! En meis sterkte....weet er helaas alles van met die morfine
Maar je man is toch tot 12uur thuis? Of lees ik t nou verkeerd? Kan hij m toch naar psz brengen? Sterkte!