Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vieder85, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Mijn dochter van inmiddels 12 heefr wasbare luiers gedragen. De kakaloe luiers met zelfgemaakte bambooboosters en los overbroekje vond ik t fijnst.
    Overdag pul, snachts een wolbroekje.
    Deed dit vanwege ernstige luieruitslag.

    Wij zijn van plan deze baby ook in de wasbare luiers te doen. De eerste aankopen zijn al gedaan via mp en ali.
    Ik heb vest veel prefolds (nog nooit eerder gerbuikt) en nieuwe kakaloe luiers op de kop getikt. Ben van plan van een deel van de grote profolds zelf voorgevormde luiers met klitteband te maken.
    Heb nu ook 4 nieuwe pul broekjes van popolini.
    Via ali 20 bambooboosters en inlegvellen gekocht.

    Hebben jullie nog leuke en goedkope (zelfmaak) ideeen?
    En wat zijn jullie goede en minder goede ervaringen met wasbaar?

    Ik ben erg benieuwd
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind wasbaar luieren echt onwijs goed, maar het is niet aan mij besteed, al die extra was.
    Bij beide kinderen heb ik het geprobeerd en kan wel zeggen dat ik prefolfs in een overbroekje het prettigst vond. Behalve snachts uiteraard.

    Ik was fan van de Milovia overbroekjes, deze zijn soepel en zacht, erg fijn bij een newborn.
    Little Lamb boosters zijn ook fijn. Die van Ali vond ik minder, waren minder soepel. En Popolini inlegvellen, deze kan je nog vaak meewassen.

    Wat leuk is om zelf te maken zijn wasbare billen doekjes!
     
  3. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Ik heb altijd van die oudemannenzakdoeken gebruikt voor de billetjes. Even besprayen (zelfgemaakte spray) van afgekookt water met volgens mij wat amandelolie. Kan zijn dat ik nu wat stoms zeg, maar weet t niet meer.

    Wat gebruikte je snachts dan ipv de prefolds
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bubblez, aicirtap en Vieder85 vinden dit leuk.
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik gebruikte alleen water, maar met amandelolie klink fijn!

    's Nachts heb ik nachtluiers van Anavy en Petit Lulu geprobeerd, maar lekte door als ze wat groter waren ivm buikslapen. Maar heb ook geen wolbroek geprobeerd, dat was wellicht de oplossing.
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Klopt!
     
  7. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wij gebruiken ook wasbaar. S nachts vaak wel wegwerp met inlegvellen.

    van Ali blijven hier het langst droog. Little lamb irriteert de huid hier doordat het helemaal nat is. Grovia (?) tweedelig vind ik waardeloos.
    Close Parent vind ik wel top, ook de zwemluier. Alles sluit mooi aan.

    Ik gebruik van Ali pockets met bamboe en microvezel of overbroekjes met boosters (of ook weleens hydrofiele luiers en prefolds). Merken van ali die hier goed werkt: Little bloomz en een AiO nachtluier die ook echt de hele nacht droog blijft.

    Onze jongste plast altijd (incontinent door afwijking) dus daar moeten we veel verschonen.

    Schoonmaken doe ik door natte washandjes / doekjes in een bak heet water met kokos en kamillethee te weken. Dit mixje werkt ook goed om poepluiers te weken, mocht dat nodig zijn.
     
  8. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    De merken die je beschijft, ken ik niet.
    Van ali heb ik deze besteld.

    Heb je voor mij misschien de link naar je ali nachtluiers?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief


    € 10,10 | Gelukkig Fluit Biologische Bamboe Katoen Overnachting Aio Doek Luier Nacht Gebruik Zware Wetter Luiers
    https://a.aliexpress.com/_B1hfMH


    € 4,00 5% Off | [Littles en Bloomz] Bamboe Houtskool Wasbare Herbruikbare Luiers Luiers Pocket Luier Doek Herbruikbare Luier Cover Wrap
    https://a.aliexpress.com/_B1J1wZ
     
    Vieder85 vindt dit leuk.
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij de little lamb al fleece inleggers geprobeerd? En heb je de bamboe of katoenen versie?
    Een washandje of spuugdoekje kan ook wat extra absorptie zorgen.

    Close parent zijn super fijn.

    Ik heb war ali’s ter reserve.

    Dochter was ff zindelijk nu weer niet. Morgen toch nog 1 keer kijken of de little lamb past of niet.
    En zo niet dan toch eens op zoek naar xl variant. De wegwerp staat mij zo tegen.
     
  11. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Om de boel droog te houden heb ik een action fleecedeken in lapjes geknipt en die over de booster heen gelegd in de luier.

    Ben erg benieuwd naar de ali bambooboosters. Recenties zijn goed
     
  12. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Bamboo absorbeert meer maar wel wel langzamer, ik doe daar meestal een katoen bij bovenop. Werkt hier perfect.
     
  13. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik heb katoen geloof ik. Zelfs met inlegger wordt het hele broekje kletsnat. Dat vind ik een vies idee en het helpt niet mee met rode billen. Ik gebruik m nog af en toe als ik weet dat ik over een uur weer een nieuwe luier voor ga doen.
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Sorry voor de late reactie, kom hier niet zo heel veel meer :(

    Ik heb een Nederlandse webshop in wasbare luiers. Ik verkoop geen Ali luiers en kan er helaas ook weinig advies over geven.

    als je van je prefolds luiers wil naaien is er een wasbare luiers naaien groep, daar kun je veel tips en adviezen vinden.

    bij vragen, stel ze gerust.
     
    Vieder85 vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Als je luier helemaal nat is dan is hij volledig verzadigd en is het toevoegen van extra absorptie noodzakelijk.

    eventueel een hennep booster toevoegen of gewoon katoen.
     
  16. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Ik ben erg benieuwd naar die groep
     
  17. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Dat weet ik, maar Little lamb is hier na half uur / uur al helemaal vol, ook met booster. Dus die luier valt voor mij af.
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ah dat verklaart een hoop! Katoen neemt veel minder op dan bamboe.
    Als het inderdaad katoen is zou ik in jouw geval het pakket te koop zetten. En desnoods een tweedehands bamboe luiers van ll kopen.
     
  19. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik heb nu heeele fijne andere luiers.

    Little Lamb komt er hier niet meer. (had er ook maar 3 hoor). Heb er weleens 1 geleend van bamboe, zelfde verhaal.
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Hij heet wasbare luiers naaien :)
     

Deel Deze Pagina