Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pompeloesje, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hoi,

    Ik heb al wat gelezen over wasbare luiers.
    Wil het misschien gaan proberen voor mini.
    Maar zie doot het bos de bomen niet meer.
    Wat een hoop informatie.

    Wie heeft goede tips om te starten?
    Waar op letten?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een huurpakket. Dan krijg je verschillende luiers om uit te proberen wat het beste bij jullie past.
    Bij m’n dochtertje werkte het niet zo goed als nu bij m’n zoontje. Ze plaste zoveel in een keer dat hield gewoon niet.

    Zoontje zit voor 75% in wasbaar ( snachts niet en op de opvang niet) en gaat erg goed. Heb little lamb tweedelig systeem.

    ben je al lid van wasbare luiers op Facebook?
     
    Vero0504 en Pompeloesje vinden dit leuk.
  3. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Ooh goede tip, kan ik eens kijken en uitproberen.
    Een tweedelig systeem lijkt me het handigste om te starten?

    Nog geen lid, zal de groep eens opzoeken.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik ben begonnen met ouderwetse hydrofiele luiers met een overbroekje. De investering in maat 1 van een tweedelig systeem was echt niet nodig. Heb 2 8-ponders en die waren daar zo uitgegroeid. Maat 2 paste rond de 3 maanden en passen nog een hele tijd
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon ergens mee beginnen! Koop een startpakket via marktplaats desnoods, of huur idd wat, en dan merk je het vanzelf! Wij hebben onze 3e nu in wasbare, en als ik geweten had dat het eigenlijk super simpel is en helemaal niet zoveel gedoe, had ik mijn oudste 2 ook gedaan.
     
    Pompeloesje vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier straks de 4e in wasbaar en ondertussen heel wat systemen geprobeerd. Wat hier tot nu toe echt het best bevalt is tweedelig. Ik gebruik de overbroekjes van petit lulu, alle andere merken overbroekjes (en ik heb ze echt bijna allemaal geprobeerd) geven hier striemen op de beentjes/buik en deze niet. En als luier daarin heb ik die van huda. Die vallen fijn smal en te gebruiken vanaf een kilo of 5 tot aan zindelijkheid.
    Voor de eerste weken heb ik een aio voor pasgeborenen van totsbots, daar zijn ze heel snel uit, maar die vangen net mooi het gat op van pasgeboren tot ze in de huda luiers passen.

    Ooit ben ik begonnen met pocket luiers van little lamb. Oudste paste daarin toen hij 3,5 kg was. Voor de eerste beviel het goed, maar de kinderen daarna waren grote plassers en dan bleven die luiers maar lekken.

    In de nacht doe ik de eerste 1,5 jaar ze wel een wegwerpluier aan. Ik heb slechte slapers en wilde dan niet dat ze wakker werden van een vochtige luier en ik had niet zo een zin in het donker ook nog eens 3 keer te verschonen iedere nacht. Uiteraard de eerste weken wel verschonen in de nacht, maar daarna alleen als het echt nodig was.
     
    Pompeloesje vindt dit leuk.
  7. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Ok, ik heb wat besteld, we gaan het vanzelf wel zien wat werkt.
    Tweedehands is idd ook veel te vinden.
    Bedankt voor alle tips
     

Deel Deze Pagina